AdBlue ongelma passat variant 2.0tdi CFFB -11 B7

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Cronic
-
Viestit: 10
Liittynyt: 2.9.2006 10:17

AdBlue ongelma passat variant 2.0tdi CFFB -11 B7

ViestiKirjoittaja Cronic » 28.4.2015 7:12

Hei, paskatissa on ongelmana että adblue säilliö on ilmoitellut itsestään vaikka liuosta on tankki melkein täynnä.

Ilmoitus tuli ensin että liusta on noin 1000km. matkalle, mutta tankatessa säiliötä, nestettä meni vain muutama desi. Vaikka säiliö oli täynnä, niin ilmoitus ei kadonnut. Muutaman kymmenen kilometrin matkan jälkeen ilmoitus kuitenkin katosi.

Nyt viimeseiksi ilmoitus näytti, että määrä riittää 32000km. Matkalle.

Eli onko muilla ollut tälläisiä ihania teknisiä ongelmia?
Ja minkälaisia mahdollisuuksia on tuota adblue järjestelmää huoltaa itse?
Esim. järjestelmän puhdistaminen ?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 28.4.2015 17:30

Hetkonen, onko tuontipeli? En muista nähneeni passateissa adblueta..

Vikakoodin lukua vaatii..

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 28.4.2015 19:15

AdBlue on vesiliukoista, eli vedellä puhdistus mahdollista, kuivuessaan "kristallisoituu" josta voi jotain ongelmia seurata.
Tuosta huollosta kannattaa kysyä raskaan puolen huollosta, siellä kun tuo AdBlue on yleinen, ei henkilöauto puolella.
Oletko varma että on juuri AdBlue liuosta, niitä on muitakin, ainakin motonet myy.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 28.4.2015 21:29

Adblue on vettä ja ureaa, ruostuttaa voimakkaasti. Jos sitä johonkin pinnoille pääsee niin paras keino on huuhdella reilulla vedellä. Järjestelmä ei vaadi muuta huoltoa kuin suodattimen vaihtoa mikäli järjestelmään pääsee likaa. Jos järjestelmään kristallisoituu ureaa niin se kertoo että siinä on jotain vikaa, ennakoiva huolto on vähän turhaa ellei ole tiedossa että joku komponentti kestää vain rajallisen kilometrimäärän.

Cronic
-
Viestit: 10
Liittynyt: 2.9.2006 10:17

ViestiKirjoittaja Cronic » 29.4.2015 7:33

Joo tuontipeli on. Nyt taas valitteli asiasta, mutta yhtä nopeasti ku allkoikin, niin loppui.

Pitääpä kysellä jostain raskaan kaluston huollosta että miten tän asian kanssa toimitaan.
Ja juurikin AdBlueta sinne tankkiin menee.

Eikös noi Blue Motionit ole kanssa varustettu tuolla AdBlue tankilla?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 29.4.2015 7:40

Crafteriin, Sharaniin ja Q5:een taisi tulla ensimmäisinä suomiautoissa tuo ad blue systeemi.

On niihin vaihdeltu osia, on ollut vuotoja, pumppuvikoja, lämpötilaan liittyviä vikoja.

Kannattaa muistaa, että auto ei enää käynnisty, jos ad blue-järjestelmä on tyhjä tai luulee olevansa tyhjä.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.4.2015 10:34

Kyllä se on ihan turhaa mennä mihinkään Scania korjaamoon kysymään neuvoa Volkkariin... Vaikka järjestelmän toiminta on sama, niin ei mikään komponentti ole sama.

Cronic
-
Viestit: 10
Liittynyt: 2.9.2006 10:17

ViestiKirjoittaja Cronic » 29.4.2015 11:20

Tämä auto siis on tällä moottorilla KLIK!

Ja vaikka mikään komponentti ei olisikaan sama, niin silti varmaan puhdistamiseen käytettävät aineet/välineet saattavat olla samoja?

mehtäkonekuski
-
Viestit: 136
Liittynyt: 22.8.2014 18:09

ViestiKirjoittaja mehtäkonekuski » 29.4.2015 12:14

Siis periaatteessa nyt ei kuitenkaa tarvi mihkän scanian merkkihuoltoon ajaan. Vaan yksinkertasesti raskaskone korjaamo osaa sanoa hyvin pitkälti. Tuo AdBlue on kyllä aivan perseestä näissä koneissa, eipä näytä kyllä sen parempi olla autoissakaan.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.4.2015 12:16

Mitäpä siitä nyt sitten pitää puhdistaa, varsinkin kun sinulla ei tunnu järjestelmässä olevan muuta vikaa kuin pinnantason valvonnassa? Jos taso heittelee mystisesti niin kyllä siinä joutuu silloin ihan tarkistamaan tasoanturin/johdotuksen/modulin.

10vuotta tullut touhuttua OE tasolla Urea järjestelmien kanssa, enkä ole tähän päivään mennessä kuullut tarpeesta puhdistaa toimivaa järjestelmää. Se on toinen juttu sitten kun on laitettu dieseliä (tai kilo paskaa) ureatankkiin, sitten tarttee vähän putsailla.

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 29.4.2015 17:51

Viet sen auton johdon päähän, niin poistavat tuollaiset turhat laitteet toiminnasta... ;)
Jos sitä vihreää linjaa ajattelee, niin sitten voi vaikka kävellä.

Todennäköisesti siinä pintavahdissa on pari "kuollutta" kohtaa, josta johtuu tuollaiset ongelmat/ilmoitukset.
Tuota epäilen että auto ei käynnistyisi, tehot voi olla olemattomat kun rajoittaa niitä jos tankki tyhjä, eri merkeillä eri tavat, mutta aika radikaali homma jos urean takia ei käynnistyisi.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.4.2015 18:18

En tunne henkilöautopuolen säädöksiä, ja muuallakin vaatimustaso vaihtelee käyttökohteen ja maan mukaan. Esim raskaalla puolella EPA säädösten mukaan riittävän kauan jatkuneen/vakavan vikatilanteen sattuessa moottori ei käy kuin tyhjäkäyntiä, käyntiin kyllä lähtee kun ei siitä mitään haittaa ole moottorille vaikka käy ilman kusta. Lisäksi jos tuohon jamaan päästää laitteen niin se menee lukkoon ja toimimaan saa vasta kun virallinen huoltomies käy poistamassa lukituksen.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 29.4.2015 18:24

Ei kun kokeilemaan ad blue-säiliön tyhjäksiajo. Valehteleeko koulutusmateriaali?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 29.4.2015 19:36

Ei enää käynnisty jos ad blue loppuu , tai järjestelmä luulee että on tyhjä.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 29.4.2015 20:54

Joissakin laitteissa ei ole tasoanturia.

Täytetään tietyn kilometrilukeman välein ja täytön yhteydessä testerillä kerrotaan että säiliö täytetty..

lemmentalja
-
Viestit: 80
Liittynyt: 17.9.2008 15:00

ViestiKirjoittaja lemmentalja » 2.5.2015 12:27

Eiköhän ne osaa tuolla volkkarillakin noita järjestelmiä huoltaa ja korjata, kun ovat sellaisen myymäänsä autoon laittaneetki... 😊


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 37 vierailijaa