AdBlue ongelma passat variant 2.0tdi CFFB -11 B7
Valvoja: ffp jäsenet
AdBlue ongelma passat variant 2.0tdi CFFB -11 B7
Hei, paskatissa on ongelmana että adblue säilliö on ilmoitellut itsestään vaikka liuosta on tankki melkein täynnä.
Ilmoitus tuli ensin että liusta on noin 1000km. matkalle, mutta tankatessa säiliötä, nestettä meni vain muutama desi. Vaikka säiliö oli täynnä, niin ilmoitus ei kadonnut. Muutaman kymmenen kilometrin matkan jälkeen ilmoitus kuitenkin katosi.
Nyt viimeseiksi ilmoitus näytti, että määrä riittää 32000km. Matkalle.
Eli onko muilla ollut tälläisiä ihania teknisiä ongelmia?
Ja minkälaisia mahdollisuuksia on tuota adblue järjestelmää huoltaa itse?
Esim. järjestelmän puhdistaminen ?
Ilmoitus tuli ensin että liusta on noin 1000km. matkalle, mutta tankatessa säiliötä, nestettä meni vain muutama desi. Vaikka säiliö oli täynnä, niin ilmoitus ei kadonnut. Muutaman kymmenen kilometrin matkan jälkeen ilmoitus kuitenkin katosi.
Nyt viimeseiksi ilmoitus näytti, että määrä riittää 32000km. Matkalle.
Eli onko muilla ollut tälläisiä ihania teknisiä ongelmia?
Ja minkälaisia mahdollisuuksia on tuota adblue järjestelmää huoltaa itse?
Esim. järjestelmän puhdistaminen ?
AdBlue on vesiliukoista, eli vedellä puhdistus mahdollista, kuivuessaan "kristallisoituu" josta voi jotain ongelmia seurata.
Tuosta huollosta kannattaa kysyä raskaan puolen huollosta, siellä kun tuo AdBlue on yleinen, ei henkilöauto puolella.
Oletko varma että on juuri AdBlue liuosta, niitä on muitakin, ainakin motonet myy.
Tuosta huollosta kannattaa kysyä raskaan puolen huollosta, siellä kun tuo AdBlue on yleinen, ei henkilöauto puolella.
Oletko varma että on juuri AdBlue liuosta, niitä on muitakin, ainakin motonet myy.
Adblue on vettä ja ureaa, ruostuttaa voimakkaasti. Jos sitä johonkin pinnoille pääsee niin paras keino on huuhdella reilulla vedellä. Järjestelmä ei vaadi muuta huoltoa kuin suodattimen vaihtoa mikäli järjestelmään pääsee likaa. Jos järjestelmään kristallisoituu ureaa niin se kertoo että siinä on jotain vikaa, ennakoiva huolto on vähän turhaa ellei ole tiedossa että joku komponentti kestää vain rajallisen kilometrimäärän.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
Mitäpä siitä nyt sitten pitää puhdistaa, varsinkin kun sinulla ei tunnu järjestelmässä olevan muuta vikaa kuin pinnantason valvonnassa? Jos taso heittelee mystisesti niin kyllä siinä joutuu silloin ihan tarkistamaan tasoanturin/johdotuksen/modulin.
10vuotta tullut touhuttua OE tasolla Urea järjestelmien kanssa, enkä ole tähän päivään mennessä kuullut tarpeesta puhdistaa toimivaa järjestelmää. Se on toinen juttu sitten kun on laitettu dieseliä (tai kilo paskaa) ureatankkiin, sitten tarttee vähän putsailla.
10vuotta tullut touhuttua OE tasolla Urea järjestelmien kanssa, enkä ole tähän päivään mennessä kuullut tarpeesta puhdistaa toimivaa järjestelmää. Se on toinen juttu sitten kun on laitettu dieseliä (tai kilo paskaa) ureatankkiin, sitten tarttee vähän putsailla.
Viet sen auton johdon päähän, niin poistavat tuollaiset turhat laitteet toiminnasta... ;)
Jos sitä vihreää linjaa ajattelee, niin sitten voi vaikka kävellä.
Todennäköisesti siinä pintavahdissa on pari "kuollutta" kohtaa, josta johtuu tuollaiset ongelmat/ilmoitukset.
Tuota epäilen että auto ei käynnistyisi, tehot voi olla olemattomat kun rajoittaa niitä jos tankki tyhjä, eri merkeillä eri tavat, mutta aika radikaali homma jos urean takia ei käynnistyisi.
Jos sitä vihreää linjaa ajattelee, niin sitten voi vaikka kävellä.
Todennäköisesti siinä pintavahdissa on pari "kuollutta" kohtaa, josta johtuu tuollaiset ongelmat/ilmoitukset.
Tuota epäilen että auto ei käynnistyisi, tehot voi olla olemattomat kun rajoittaa niitä jos tankki tyhjä, eri merkeillä eri tavat, mutta aika radikaali homma jos urean takia ei käynnistyisi.
En tunne henkilöautopuolen säädöksiä, ja muuallakin vaatimustaso vaihtelee käyttökohteen ja maan mukaan. Esim raskaalla puolella EPA säädösten mukaan riittävän kauan jatkuneen/vakavan vikatilanteen sattuessa moottori ei käy kuin tyhjäkäyntiä, käyntiin kyllä lähtee kun ei siitä mitään haittaa ole moottorille vaikka käy ilman kusta. Lisäksi jos tuohon jamaan päästää laitteen niin se menee lukkoon ja toimimaan saa vasta kun virallinen huoltomies käy poistamassa lukituksen.
-
- -
- Viestit: 80
- Liittynyt: 17.9.2008 15:00
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa