2.0 TDI BMN -koneen jakopää
Valvoja: ffp jäsenet
2.0 TDI BMN -koneen jakopää
Millainen homma on vaihtaa jakopään osat (hihna,kiristimet, ohjurit yms) BMN -koneeseen ? Osat näyttäisi löytyvän saksanmaalta tai jopa motonetistä, mutta entäs erikoistyökalut ja ohjeet. Ilmeisesti myös VCDS on tarpeellinen ? Kone on se uudempi versio (muovinen 2-osainen imusarja), mikäli sillä on merkitystä.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 22.4.2013 18:24
Aika helppo hommahan tuo on. Ensin polttoaineensuodatin yms. vähän sivuun jotta saa paremmin tilaa, apulaitehihna kiristimineen pois, esim. tunkki tueksi moottorin alapuolelle, jakopään puoleinen moottorinkannake irti, apulaitehihnan hihnapyörä irti kampiakselilta (kuningaspulttia ei tarvitse avata), jakopään suojakotelot pois, pyöritetään moottori oikeaan kohtaan jotta saadaan lukitustyökalut paikoilleen (alhaalla yhdessä hampaassa merkki johon lukitustyökalun vastaava lovi kohdistetaan ja nokkapyörissä reikä tapille), kiristin löysälle ja hihna pois, muut vaihdettavat osat irti ja sitten vain uudet tilalle. Kiristysmomentit löytyvät yleensä uuden hihnasarjan mukana tulevasta lappusesta.
Tämä näin äkkiä ulkomuistista ja suurinpiirtein. Nesteet tietysti kannattaa laskea pihalle ennen operaatiota niin säästyy sotkulta siinä vaiheessa kun ottaa vesipumpun irti.
Tämä näin äkkiä ulkomuistista ja suurinpiirtein. Nesteet tietysti kannattaa laskea pihalle ennen operaatiota niin säästyy sotkulta siinä vaiheessa kun ottaa vesipumpun irti.
Tarviiko välttämättä vaihtaa koko jakohihnasarjaa, jos kaiken haluaa tehdä suunnilleen sinnepäin tai jättää tekemättä?
Harrastajalla on aikaa huoltaa omat ja muutkin vehkeet niin, että hommat on tehty just eikä melkein niinkuin ne on kirjoihin ja kansiin kirjoitettu. Silti, kukin tekee tyylillään.
Eli tottakai nokkien ajoitus tarkistetaan jakohihnaremontin jälkeen VCDS:llä ja säädetään tarvittaessa kohdilleen.
Harrastajalla on aikaa huoltaa omat ja muutkin vehkeet niin, että hommat on tehty just eikä melkein niinkuin ne on kirjoihin ja kansiin kirjoitettu. Silti, kukin tekee tyylillään.
Eli tottakai nokkien ajoitus tarkistetaan jakohihnaremontin jälkeen VCDS:llä ja säädetään tarvittaessa kohdilleen.
En ymmärrä "testerivastustusta". Ajoitustyökaluissa kuitenkin on pieni välys, niin miksei sitä voisi lopuksi tarkistaa/hienosäätää vcds:n avustuksella. Ei se tietenkään pakollista ole, lähtee käyntiin ja toimii ilmankin. Itseasiassa "toimii" vaikka hihna ois vaihdettu ilman lukituksia omiin merkkeihin tai vähän sinnepäin, joillekkin sekin riittää.
Onhan noita ihan mielenkiintoista testailla jos intoa riittää. Tuollakin jotain juttua hienosäädöstä
http://www.audi-sport.net/xf/threads/a3-tdi-2005-juddering-at-idle.150357/
Onhan noita ihan mielenkiintoista testailla jos intoa riittää. Tuollakin jotain juttua hienosäädöstä
http://www.audi-sport.net/xf/threads/a3-tdi-2005-juddering-at-idle.150357/
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 48 vierailijaa