variant polo 1.9dieselin ostoon apuja

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

teamjakari
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.1.2007 17:58

variant polo 1.9dieselin ostoon apuja

ViestiKirjoittaja teamjakari » 4.4.2015 20:37

Termos. Kaupattiin erästä diesel poloa varianttina ja se kiinnosti oikeastaan hinnan ja farkkukorin takia (pakettiautoksi meininki muuntaa)

Vm 2000. FL vai ei niin en tiedä veilä. Onko eroa?

Pikaisesti googletin vähän tietoa ja kappas olihan tuota. Laatikko ilmeisesti kohtuu huono ja moottori mallista riippuen voi olla kehno?

Tekniikalla ajettu +300tkm ja ei ole tietoa onko SDI vaiko TDI.
Merkitystä? Paitsi ilmeisesti sdi:sdä huonompi laatikko.

Eli kun moottorikoodi löytyy vissiin peräkontista niin onko joku moottori tyyppi mikä kannattaa jättää ostamatta suoraan?

AEY/AGP/AQM ja AGR/AHU/ALE/ALH

7 eri tyyppiä,mikä näistä huonoin tai paras?

bastu
-
Viestit: 31
Liittynyt: 17.3.2010 19:36

ViestiKirjoittaja bastu » 4.4.2015 21:20

AEY/AGP/AQM vapareita. Ahtimella olevat mallit melko luotettavia.

teamjakari
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.1.2007 17:58

ViestiKirjoittaja teamjakari » 5.4.2015 10:13

No jos paljastuu että onkin vapari niin kannattaako jättää ostamatta?

teamjakari
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.1.2007 17:58

ViestiKirjoittaja teamjakari » 5.4.2015 17:35

Kone oli AQM

Sammuttaessa tuntu heiluvan puolelta toiselle.

Ilmeisesti syö öljyä jonku verran.

Lähti tulille kyllä ja laatikko ei jodlannu.

Jarruja ei tuntunu olevan nimeksikään, ei saanu etusia edes lukkoon :D

Kone oli kanssa melko vetämättömän tuntunen, no 68hp äkkiseltää ni ei kummonen raketti. Ei palanu CE valoa ni tokkopa oli limp modessa.


No jätin vielä sinne mistä löysin....

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 5.4.2015 18:17

Mulla oli aikoinaan AGP SDI Polo Variant (Rek 1+1 paku), söi öljyä noin 3l/10tkm, mittarissa oli tuolloin ~240000Km.

Laiskahan se oli mutta laatikko kytkin yms, pelas noille kilometreille oikein hienosti ja päästöt aina kohdallaan, kulutus pyöri ~5l/100km sekalaisessa ajossa..

Sen jälkeen hairahduin mersuun (W124 200D) tuntui raketilta tuohon poloon verrattuna :D


Kuva

teamjakari
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.1.2007 17:58

ViestiKirjoittaja teamjakari » 5.4.2015 22:01

koneen tyyppikoodin sain vin decoderilla kun en keksinyt mistä sen koneen koodin löytää.

Lueskelin jo kaikki kauhutarinat männänrengas ongelmista mutta ei ollu kyllä selvää mille km määrälle se on koneellisen imassut.

Ratti oli 3 puolanen, kertooko se onko kyseessä facelifti vai vanhempi ?

Remmi oli vaihdettu kuulemma 5tkm sitten, paljos sillä ajaa km/ vuosi?

Onko se sama kun audilla 90tkm/3vuotta? Vai muistanko tuon väärin :D

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 6.4.2015 13:42

Faceliftissä on "tuplamittaristo" eli kaksi pyöreää tötteröä siinä mittaristossa ja kojelaudat ovipahvit yms. semmosta röpelöistä muovia. Ulkonäköeroja ei pitäis 6KV:ssa olla.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 7.4.2015 12:21

Ahtimella oleva tehty hieman tanakammista osista, siis voimansiirron suhteen. Sekä käsittääkseni sylintereissä parempi voitelu. Pidempiä pätkiä noilla ahdetuilla mennään, mutta onhan ne ajelleet noilla sdi-koneillakin.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.4.2015 18:07

Faceliftin erottaa ulkonäössä vanhemmasta siinä, että faceliftissä on "nelosen peilit" ja etukulmissa olevat vilkut on päältä valkeita eikä oransseja.

Jos vaan mahdollista niin etsi Facelift TDI. Hyvin todennäköisesti AGR tai ALH moottorikoodilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa