Onko vinkkejä mistä lähteä etsimään vikaa seuraavanlaisessa ongelmassa.
Autoa startatessa ajotietokone herjaa Parking brake fault. See owners manual.
Ajotietokoneen yläosassa palaa jarrupalojojen kuluneisuus merkkivalo.
Mittaristossa palaa käsijärrun häiriövalo
Käsijarru toimii mielestäni ongelmitta
Jarrupaloissa on pintaa reilusti.
Ei anna vikakoodeja.
Parking brake fault Passat 3c
Valvoja: ffp jäsenet
Nappi kannattaa uusia, jos ei ole koskaan vaihdettu.
Siitä taitaa olla jo kolmas versio myynnissä, en nyt saa osanumeroa tähän mutta viimeinen kirjain taisi uusimmassa olla C.
Kävin itselle hakemassa talvella uuden merkkiliikkeestä oulusta 48€.
Häiriötilat itsellä poistunut kun ottanut akunkengän irti n. 10minuutiksi.
Siitä taitaa olla jo kolmas versio myynnissä, en nyt saa osanumeroa tähän mutta viimeinen kirjain taisi uusimmassa olla C.
Kävin itselle hakemassa talvella uuden merkkiliikkeestä oulusta 48€.
Häiriötilat itsellä poistunut kun ottanut akunkengän irti n. 10minuutiksi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
En nyt löydä ketjua, mutta vasta oli mun mielestä juttua että 3C:ssä olisi jarrupalojen kuluneisuus anturi vain edessä?
Eli ei liittyisi seisontajarruun mitenkään?
Edit, Vagarenalta:
Moi,Passat 3C:ssä on vain yhdessä jarrupalassa kulumisen varoitin ja se on edessä kuljettajan puolella, tarkemmin sisemmässä jarrupalassa.Se mikä kannattaa tarkistaa on että jarrupalat ovat tasaisesti kuluneet. Itseltäni meni vaihtoon n. 80 tkm kohdalla ja palat olivat edessä kuluneet siten, että sisemmät palat olivat melkein loppu mutta ulommissa oli kohtuu paljon jäljellä. Tein kunnollinen puhdistuksen ja vaihdoin samalla levyt, jotka oli myös aika lopussa. Passatissa (ja muissakin ei sen puoleen) kannattaa herkistellä jarruja jotta palat kuluvat tasaisesti.
Eli ei liittyisi seisontajarruun mitenkään?
Edit, Vagarenalta:
Moi,Passat 3C:ssä on vain yhdessä jarrupalassa kulumisen varoitin ja se on edessä kuljettajan puolella, tarkemmin sisemmässä jarrupalassa.Se mikä kannattaa tarkistaa on että jarrupalat ovat tasaisesti kuluneet. Itseltäni meni vaihtoon n. 80 tkm kohdalla ja palat olivat edessä kuluneet siten, että sisemmät palat olivat melkein loppu mutta ulommissa oli kohtuu paljon jäljellä. Tein kunnollinen puhdistuksen ja vaihdoin samalla levyt, jotka oli myös aika lopussa. Passatissa (ja muissakin ei sen puoleen) kannattaa herkistellä jarruja jotta palat kuluvat tasaisesti.
Oma passatti oireili juuri noin. Jos käsijarrun irrotti ennen starttia niin saattoi olla ettei herjannut ollenkaan. Vikakoodia en muista tarkalleen, jokin instrument panel intermittent..
Näin mentiin reilu kaksi vuotta, kunnes alkoi tulla vikakoodia moottorista. Kuoret oli halki, diilasin ebaysta uudet.
Epb boxi myös väsähti, en tiedä oliko syy vai seuraus kun en moottoreita korjannut ajoissa, vai menikö muuten vaan vai liittyikö se siihen alkup vikavaloon. Alkoi tekeen niin että boxi pimeni täysin noin 3min startista. Ei saanut enää edes vcds:llä yhteyttä. Vikakoodeja tuli paljon moottorilta,vaihteistolta, absltä ja esp:ltä sekä väylältä. Yhteys epb:hen poikki. Hain avk:lta toisen boxin ja sillä tuli kuntoon
Näin mentiin reilu kaksi vuotta, kunnes alkoi tulla vikakoodia moottorista. Kuoret oli halki, diilasin ebaysta uudet.
Epb boxi myös väsähti, en tiedä oliko syy vai seuraus kun en moottoreita korjannut ajoissa, vai menikö muuten vaan vai liittyikö se siihen alkup vikavaloon. Alkoi tekeen niin että boxi pimeni täysin noin 3min startista. Ei saanut enää edes vcds:llä yhteyttä. Vikakoodeja tuli paljon moottorilta,vaihteistolta, absltä ja esp:ltä sekä väylältä. Yhteys epb:hen poikki. Hain avk:lta toisen boxin ja sillä tuli kuntoon
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa