Kaverin testeri mukaan mun vanhassa 1998 vuotisessa ja pian 500.000km ajetussa AFN dieselissä olisi ahtopaineet kiihdyttäessä 1.3 ja 1.4 välillä.
Voiko vakiona todellakin olla niin paljon? Onkohan moottorille tehty jotain?
Pirteähän se kyllä on koska ihan helposti se tekee mustia viivoja kakkoselle vaihtaessa.
Hiukan tuntuu siksi että entinen omistaja olisi kyllä tehnyt jotain koneelle.
Pian taitaa kai jo olla etunivelen vaihto edessä kun se alkoi pitämään meteliä kääntyessä.
3.6 litraa /100km se vie kun ajan rauhallisesti. Hetkellisesti 20 litraa jos poljen. Maksimissaan 4.1 tai 4.2 litraa
vaihtelevalla ajotyylillä.
Banana
Onko 1.4 ahtopaine normaalia?
Valvoja: ffp jäsenet
Kulutuslukemat viittaa kyllä joko evry- tai "voimaboksi" -viritykseen. Saa niilläkin huonommilla renkailla suditeltua kakkosella riittämiin. En tiedä sitten onko kulutuslukemaa kompensoitu jotenkin noilla valmisohjelmilla tai noilla penkissä säädettävillä ohjelmilla. Jokatapauksessa pelkkä määränsäätimen huijaus (evry tai powerbox) näyttää ajotiekoneella alhaisia kulutuslukemia ja turbon vnt-tankoa säätämättä antaa aika hurjan vääntöpiikin siinä 2000rpm paikkeilla.
Mulla ainakin -96 Golf AFN:llä näytti ajotietokoneessa ihan mitä sattuu kulutuslukemia. Tankkauksista laskemalla ennätys oli 4l/100km pitkällä maantiesiivulla reippailla ohituksilla ja myös vajaa puoli miljoonaa ajetulla koneella. 33tkm mittaisen omistusajan keskikulutus oli seurannan perusteella 4.8l/100km maantiepainotteisessa reippahassa ajossa.
Ja joo, 0.9bar pitäs olla vakiona ahtopaineet. Tuoreilla Hakka H:lla ei kyllä kakkosella enää riittänyt vääntö sudittamaan rengasta kuin erittäin märällä asfaltilla...
Ja joo, 0.9bar pitäs olla vakiona ahtopaineet. Tuoreilla Hakka H:lla ei kyllä kakkosella enää riittänyt vääntö sudittamaan rengasta kuin erittäin märällä asfaltilla...
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Tai jos ... mikä se on... EGR tai waste gate on jumissa? Se kai voisi myös nostaa turbon ahtopainetta enemmän kuin normaalisti.
Välillä tuntuu myös ihan niin kuin öljymäärä nousee. Ehkä turbo ahtaa niin paljon että dieseliä menee jo öljyn sekaan? Kansipahvia en epäile, koska öljy ei ole valkoinen eikä jäähdytinneste tumma.
Välillä tuntuu myös ihan niin kuin öljymäärä nousee. Ehkä turbo ahtaa niin paljon että dieseliä menee jo öljyn sekaan? Kansipahvia en epäile, koska öljy ei ole valkoinen eikä jäähdytinneste tumma.
Niin... sitä tässä juuri ihmettelin että onkohan ahtopaine ja sylinterin ohivuoto niin iso että dieseliä menisi öljyyn? Välillä tuntuu ihan niin kuin öljyä lisääntyisi.
Yleensähän öljynpinta pysyy aika samana kunnes öljynvaihdosta tulee noin 7000 - 8000 km. Silloin öljynpinta alkaa hiljaa laskea, mutta nyt lisääntyy.
Mielestäni öljytikku on aika keskellä, joten auton asento ei pitäisi kovin paljon vaikuttaa miten tai mihin kohtaan öljyä jää tikkuun.
Miten muuten on? Bensiini voi haihtua öljystä, mutta miten diesel?
Yleensähän öljynpinta pysyy aika samana kunnes öljynvaihdosta tulee noin 7000 - 8000 km. Silloin öljynpinta alkaa hiljaa laskea, mutta nyt lisääntyy.
Mielestäni öljytikku on aika keskellä, joten auton asento ei pitäisi kovin paljon vaikuttaa miten tai mihin kohtaan öljyä jää tikkuun.
Miten muuten on? Bensiini voi haihtua öljystä, mutta miten diesel?
Huomasin eilen että se musta pieni ohut muoviletku joka lähtee turbon waste gate:in päältä alaspäin on aika huonon näköinen. Ehkä se vuotaa, tai sitten alkaa pian vuotamaan?
Välillä myös hiljaa paikalta lähtiessäni kuulen selvästi miten turbo vihisee kun se nostaa kierroksia. En muistaakseni ole ennen kuullut tätä ääntä, ja nykyään se kuuluu aina. Jotain selvästi pielessä?
Muutenhan auto kyllä kulkee ihan hyvin koska voimaa on eikä se vie paljon dieseliä.
Banana
Välillä myös hiljaa paikalta lähtiessäni kuulen selvästi miten turbo vihisee kun se nostaa kierroksia. En muistaakseni ole ennen kuullut tätä ääntä, ja nykyään se kuuluu aina. Jotain selvästi pielessä?
Muutenhan auto kyllä kulkee ihan hyvin koska voimaa on eikä se vie paljon dieseliä.
Banana
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa