Passat 3BG vaihteisto vuotaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tace87
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.5.2012 21:21

Passat 3BG vaihteisto vuotaa

ViestiKirjoittaja Tace87 » 14.3.2015 19:48

Homman nimi on sellainen, että laatikko tiputtelee vähän moottorin ja vaihteiston saumasta. Epäilen vaihteiston pääakselin stefaa. Pystyykö vaihtamaan ilman lastikon avaamista? Vaihteisto on 01E. Vaihteiston irrotus ei näyttäisi pahalta, kun nosturille pääsee. Haulla en löytänyt vastaava, onko tyypillinen vika?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 15.3.2015 19:50

Mulla ainakin on kahdet passatit sotkeneet koko alakerran öljyyn, en ole sen tarkemmin kurkkinut että mistä vuotaa.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 15.3.2015 21:48

Öö siis kytkinkotelosta vuottaa? Onko ajot ollut lyhkäsiä, asutko semmosella alueella jossa on ollu vielä pakkasta? Ootko tarkistanu, että huohottimen lämmitin toimii, jos ei toimi saattaa puskea moottorilta öljyt kytkinkoppaan. Mutta ilmeisesti sulla ei ole ongelmana että kytkin luistaisi? Itel kävi näin.

Tace87
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.5.2012 21:21

ViestiKirjoittaja Tace87 » 15.3.2015 22:17

Juu, koneen ja laatikon välissä on märkää. Kytkin ei luista. Hajusta päätellen on vaihteistoöljyä. Vaihdoin ne juuri, ja tuntuu että sen jälkeen alkoi tiputtamaan. Tosin talvella ei sitä tullut tarkkailtua. Öljyä meni 2,5l kun taas ohjeistus oli 2,4l. Tuskin tuo desi vaikuttaa? Vanhaa öljyä tais tulla pois 2,2l. Pitää nyt seurata tilannetta.

jiitek
-
Viestit: 79
Liittynyt: 26.8.2006 12:41

ViestiKirjoittaja jiitek » 16.3.2015 8:30

Mustaa vai kirkasta? Siitähän sen erottaa.

Mikey?
-
Viestit: 249
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 16.3.2015 9:01

Onko siellä mahdollisesti huohotusaukkoa, josta liika öljy tulisi ulos?

Tace87
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.5.2012 21:21

ViestiKirjoittaja Tace87 » 16.3.2015 9:38

Tuota huohotusta itsekkin mietin, mutta en ole saanut selville onko näissä laatikoissa sellaista. 6-vaihteinen manuaali siis kyseessä.

Mikey?
-
Viestit: 249
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 16.3.2015 16:10

Menee lievästi aiheesta ohi, mutta...

Itselläni oli 3BG automaattilaatikolla. Siinä oli huohotusaukko vetopyörästön kotelossa. Tutustuin huohotukseen kun vetopyörästön ja vaihteistokotelon välinen laippa-akselin tiiviste alkoi vuotaa ja ATF:ää tuli vetopyörästökoteloon ja huohotusaukosta ulos (vetop. kotelossa oli omat öljynsä, eikä siis ollut ATF:llä voideltu). Mutta tämä siis tippilaatikon vikaa...

Tace87
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.5.2012 21:21

ViestiKirjoittaja Tace87 » 20.3.2015 21:14

Noni, huomenna olisi edessä laatikon irroitus ja stefan vaihto. Olisko kellään laittaa etkasta vaihteiston irroitukseen liittyvää dataa?

Tace87
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.5.2012 21:21

ViestiKirjoittaja Tace87 » 21.3.2015 17:49

Vastaan lyhykäisesti itselleni, ja muille jotka aikoo samaa:

- Paisari sivuun, ahtoletku koneen päältä pois
- 2kpl liittimiä laatikosta irti
Auto nosturille
- vetarit irti laatikon päästä
- pakoputken alkuosa turbolta irti, niin että saa koko alkuosan pois.
- vaihdekepin kotelo auton rungosta irti
- kytkimen työsylinteristä letku irti. (lukkopihdeillä letku lyttyyn)
- laatikon kiinnityspultit koneesta irti (10-11kpl)
- vaihteiston tukikumit irti sekä vaihteistosta että rungosta.
- ja laatikko kitkuttamalla irti.
Otimme 3 mieheen kun sen verran painoi. Painelaakeri irti ja sieltä se stefa paljastui. Sisäreuna lytyssä. Stefan vaihto ja laatikko vastakkaisessa järjestyksessä kiinni. Aikaa kului 6 tuntia kaikkineen. Ei paha homma, jos mahkuja nosturille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa