Passat 3BG vaihteisto vuotaa
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3BG vaihteisto vuotaa
Homman nimi on sellainen, että laatikko tiputtelee vähän moottorin ja vaihteiston saumasta. Epäilen vaihteiston pääakselin stefaa. Pystyykö vaihtamaan ilman lastikon avaamista? Vaihteisto on 01E. Vaihteiston irrotus ei näyttäisi pahalta, kun nosturille pääsee. Haulla en löytänyt vastaava, onko tyypillinen vika?
Öö siis kytkinkotelosta vuottaa? Onko ajot ollut lyhkäsiä, asutko semmosella alueella jossa on ollu vielä pakkasta? Ootko tarkistanu, että huohottimen lämmitin toimii, jos ei toimi saattaa puskea moottorilta öljyt kytkinkoppaan. Mutta ilmeisesti sulla ei ole ongelmana että kytkin luistaisi? Itel kävi näin.
Juu, koneen ja laatikon välissä on märkää. Kytkin ei luista. Hajusta päätellen on vaihteistoöljyä. Vaihdoin ne juuri, ja tuntuu että sen jälkeen alkoi tiputtamaan. Tosin talvella ei sitä tullut tarkkailtua. Öljyä meni 2,5l kun taas ohjeistus oli 2,4l. Tuskin tuo desi vaikuttaa? Vanhaa öljyä tais tulla pois 2,2l. Pitää nyt seurata tilannetta.
Menee lievästi aiheesta ohi, mutta...
Itselläni oli 3BG automaattilaatikolla. Siinä oli huohotusaukko vetopyörästön kotelossa. Tutustuin huohotukseen kun vetopyörästön ja vaihteistokotelon välinen laippa-akselin tiiviste alkoi vuotaa ja ATF:ää tuli vetopyörästökoteloon ja huohotusaukosta ulos (vetop. kotelossa oli omat öljynsä, eikä siis ollut ATF:llä voideltu). Mutta tämä siis tippilaatikon vikaa...
Itselläni oli 3BG automaattilaatikolla. Siinä oli huohotusaukko vetopyörästön kotelossa. Tutustuin huohotukseen kun vetopyörästön ja vaihteistokotelon välinen laippa-akselin tiiviste alkoi vuotaa ja ATF:ää tuli vetopyörästökoteloon ja huohotusaukosta ulos (vetop. kotelossa oli omat öljynsä, eikä siis ollut ATF:llä voideltu). Mutta tämä siis tippilaatikon vikaa...
Vastaan lyhykäisesti itselleni, ja muille jotka aikoo samaa:
- Paisari sivuun, ahtoletku koneen päältä pois
- 2kpl liittimiä laatikosta irti
Auto nosturille
- vetarit irti laatikon päästä
- pakoputken alkuosa turbolta irti, niin että saa koko alkuosan pois.
- vaihdekepin kotelo auton rungosta irti
- kytkimen työsylinteristä letku irti. (lukkopihdeillä letku lyttyyn)
- laatikon kiinnityspultit koneesta irti (10-11kpl)
- vaihteiston tukikumit irti sekä vaihteistosta että rungosta.
- ja laatikko kitkuttamalla irti.
Otimme 3 mieheen kun sen verran painoi. Painelaakeri irti ja sieltä se stefa paljastui. Sisäreuna lytyssä. Stefan vaihto ja laatikko vastakkaisessa järjestyksessä kiinni. Aikaa kului 6 tuntia kaikkineen. Ei paha homma, jos mahkuja nosturille.
- Paisari sivuun, ahtoletku koneen päältä pois
- 2kpl liittimiä laatikosta irti
Auto nosturille
- vetarit irti laatikon päästä
- pakoputken alkuosa turbolta irti, niin että saa koko alkuosan pois.
- vaihdekepin kotelo auton rungosta irti
- kytkimen työsylinteristä letku irti. (lukkopihdeillä letku lyttyyn)
- laatikon kiinnityspultit koneesta irti (10-11kpl)
- vaihteiston tukikumit irti sekä vaihteistosta että rungosta.
- ja laatikko kitkuttamalla irti.
Otimme 3 mieheen kun sen verran painoi. Painelaakeri irti ja sieltä se stefa paljastui. Sisäreuna lytyssä. Stefan vaihto ja laatikko vastakkaisessa järjestyksessä kiinni. Aikaa kului 6 tuntia kaikkineen. Ei paha homma, jos mahkuja nosturille.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa