AFN koneen suuttimien irroitus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

AFN koneen suuttimien irroitus

ViestiKirjoittaja boliisi » 8.3.2015 17:44

1,9TDI AFN koneesta pitäs ottaa suuttimet pois.

-polttoaineletku irti
-suuttimen juuresta "lukitus kynsi" irti


lähteekö suutin vetämällä vai onko kierteellä??

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 8.3.2015 17:48

Ihan vaan vetämällä lähtee, ei ole kierrettä. Pro-version jos tekee niin kahdesta mutterista sovite millä saa liukuvasaran käyttöön.

s4mU
-
Viestit: 76
Liittynyt: 31.12.2012 16:09

ViestiKirjoittaja s4mU » 8.3.2015 19:36

Itsellä ei ollut tiukassakaan, ei tarvinnut kun ottaa se lukituspanta pois ja vetäistä ihan käsin niin lähti. En tosin tiedä onko nuo itsellä miten vastikään käytetty irti.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 8.3.2015 20:19

WD40 tms ruiskuttelua myös suuttimen juureen ja sopivalla jakarilla tms vähän edes takas niivittelyä niin kyllä ne lähtöö jos tiukassa meinaavat olla.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 9.3.2015 8:41

Kerran oli todella jumissa suutin, muut lähti juurikin irroitus litkuilla ja kiintoavaimella pyörittelemällä. Yhtä joutui takomaan ihan tosissaan, vaikka liukuvasarassa olikin massaa.. http://razur.pp.fi/images/image/Suutin_liukuvasara.jpg

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 9.3.2015 10:04

avaimilla pyörittely auttaa ja irrotus ainetta väliin, ku suuttimen saa liikkumaa ni lähtee ku laittaa esim lukkopihdit ja samalla vetää ylöspäin ku suutintaa kääntelee edes takasin.
näin irrotin 2.5 TDI koneesta, pari suutinta lähti vetämällä käsin pois mutta 3 oli lujemin kiinni.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 9.3.2015 20:10

Itse oikaisin yhden purkukoneen suutinputken suoraks ja siihen tollanen pitkänmallinen paino missä reikä keskellä ja hitsasin mutterin toiseen päähän.

Tuli vallan mainio vetovasara ja lähti suuttimet todella herkästi ja ehjänä ulos.

AT5nok
-
Viestit: 56
Liittynyt: 7.12.2009 13:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja AT5nok » 8.5.2015 22:08

Onko ideoita millä saa katkenneen suuttimen pois reiästä? Eli rungon alaosa ja suutin jumissa reiässä, alaosasta katkesi noin sentin kiekko yläosan mukana, kun "kevyesti" sitä nitkuttelin.
Sitä ennen lämpöä, liotuslitkuja ja liukuvasaraa. Kolme lähti nätisti, koneen käydessä löysäsin kiinnitysraudat. 1. tuli sormin nostamalla, 2. ja 3. liukuvasaralla ja 4. sitten ei millään.


Kansi irti ja koneistamoon?

Saako lyömällä alapuolelta?

Kuva:
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/dow ... hp?id=4358

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 9.5.2015 8:03

Miggiliimalla mutteri kiinni suuttimen tynkään, samalla tulee oikeaa lämpövaikutusta.
Sitten pyöritystä vaikka räikällä. Ihme jos ei irtoa.

Eikä taida alapuolelta onnistua, vahinkoa tulee kanteen helposti.

rr
-
Viestit: 113
Liittynyt: 21.6.2004 16:17

ViestiKirjoittaja rr » 9.5.2015 12:06

Eikö tuosta lähde ensin tuo lätkä irti ja vasta sitte suutinkärki. Vaikea hitsata kunnolla tuonne koloon...

Kuva

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 9.5.2015 17:04

Voi elämä. Eikös tuo ole vaan pyörinyt auki siinä tuhratessa? Pyöritä takaisin nippuun ja jatka myötäpäivään pyörittämällä irroittamista.

AT5nok
-
Viestit: 56
Liittynyt: 7.12.2009 13:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja AT5nok » 9.5.2015 17:22

Olisikin niin helppoa, mutta tuosta rungon kärkiosasta katkesi noin sentin rinkula yläosan kierteen ympärille.



Otin kannen irti, kärki lähti alakautta työntämällä, mutta se rungon kärkiosa on edelleen jumissa.

Kansi on irti ja menee ma koneistamoon. Saavat samalla huoltaa venttiilikoneiston ja parantaa hengittävyyttä. Ei se nysä sieltä kotikonstein taida lähteä.


https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... d5a756c1f9

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 9.5.2015 20:30

Paineilmataltalla saa ihmeitä aikaan osien irrottelussa jos kompuran omistaa.

AT5nok
-
Viestit: 56
Liittynyt: 7.12.2009 13:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja AT5nok » 9.5.2015 21:52

Omistan migin, pi-taltan ja kompuran, mutta auto seisoo taloyhtiön pihalla, jossa remontit on kielletty (paitsi renkaiden ja polttimoiden vaihto)
Onneksi on Tölkki, niin naapurit ei hoksaa mita takaluukussa häärään :)

Edit: (1.6.2015)

Koneistamolla lähti irti, tekivät kierteen katkenneeseen nysään ja repivät väkisin irti lämmön kanssa.

Samalla tuli teetettyä huolto kannelle, yllättäen +370 tKm kansi ei tarvinnut ohjureiden vaihtoa, pelkät kumit riitti.
Samalla avarsivat kevyesti imu- ja pakokanaviakin.
Viimeksi muokannut AT5nok, 1.6.2015 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AT5nok
-
Viestit: 56
Liittynyt: 7.12.2009 13:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja AT5nok » 1.6.2015 20:52

Koneistamolla lähti irti, tekivät kierteen katkenneeseen nysään ja repivät väkisin irti lämmön kanssa.

Samalla tuli teetettyä huolto kannelle, yllättäen +370 tKm kansi ei tarvinnut ohjureiden vaihtoa, pelkät kumit riitti.
Samalla avarsivat kevyesti imu- ja pakokanaviakin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa