osto aikeissa vm08 tdi pwd jetta 1,9tdi
Valvoja: ffp jäsenet
osto aikeissa vm08 tdi pwd jetta 1,9tdi
mitä mieltä kyseisestä autosta? mitä kannattaa ottaa huomioon ennen ostoa? miten turbon kestävyys? yms yms? 77kw malli kyseessä. kertokaa oi te tietäjät :)
Itselläni on Octavia tuolla 1.9 77kW BXE koodisella koneella. Kyllä tuolla kerkiää mutta ei tuo mikään raketti ole, jos nyt pitäisi valita ottaisin 2.0 koneisen. 1.9 BXE 77kW/240Nm ja 2.0 BKD 103kW/340Nm, väännössa on iso ero minkä kyllä huomaa.
Ei niissäkään 2.0 koneissakaan sen enempää ole vikoja kun tässä tapauksessa lähes kaikki taitaa olla BKD koodisia joissa ei ole tasapainoakselia ja suuttimet on Bosch.
Kaverilla vastaava Octavia 2.0 BKD koneella, on se paljon ripeämpi ja kulutuskin taitaa olla rauhassa ajellessa maantiellä desin tai pari pienempi kuin 1.9 koneessa.
Itselläni on ollut nyt ajatuksena käyttää tuo laama ohjelmoitava + EGR pois ja ehkä kattityhjäksi?
Jotenkin tuo oma 1.9 alkaa puutumaan jo 3500rpm jälkeen, niin kuin joku ahdistaisi menoa. Paras veto on jostain 2000 alkaen ja loppuu tuohon 3500 kierroksille, normaali ajossa pystyy kyllä ajamaan 1300- 1500 kierroksillakin, mutta mitään kiihtyvyyttä ei juuri ole tarjolla ennen 1500 ylitystä.
Varsinkin ison kuomukärryn kanssa jyrkempiin mäkiin mentäessä ei 5 tarvi haaveillakkaan jos ajaa alle 90km/h, 100km/h se kyllä menee jo hyvin kevyen asuntovaunun kanssakin kun koneessa on noin 2200rpm, tosin poljin on usein pohjassa. Kärryn kanssa kun tulee pääasiassa ajettua 4 vaihteella nousee kulutuskin heti 7.5 paikkeille ja kevyen asuntovaunun kanssa ollaan jo lähellä 9litraa.
Omaan octaviaan tehty 255 - 277tkm välillä:
- Kaksoimmassa vp-paketti, töineen 1000e
- Molemmat takapyörän laakerit
- Jarrusatuloiden liukpulttien herkistely.
- kaikki öljyt ja suodattimet, osto huoltoa.
Ennen 255 tehty:
- Kaikki jarrulevyt + palat
- toinen raidetangonpää
- Huollot Longlife mukaisesti.
Seuraavana pitäisi tehdä:
- etupään puslat ja nivelet tarkastus/vaihto, etupää kolisee
Ei niissäkään 2.0 koneissakaan sen enempää ole vikoja kun tässä tapauksessa lähes kaikki taitaa olla BKD koodisia joissa ei ole tasapainoakselia ja suuttimet on Bosch.
Kaverilla vastaava Octavia 2.0 BKD koneella, on se paljon ripeämpi ja kulutuskin taitaa olla rauhassa ajellessa maantiellä desin tai pari pienempi kuin 1.9 koneessa.
Itselläni on ollut nyt ajatuksena käyttää tuo laama ohjelmoitava + EGR pois ja ehkä kattityhjäksi?
Jotenkin tuo oma 1.9 alkaa puutumaan jo 3500rpm jälkeen, niin kuin joku ahdistaisi menoa. Paras veto on jostain 2000 alkaen ja loppuu tuohon 3500 kierroksille, normaali ajossa pystyy kyllä ajamaan 1300- 1500 kierroksillakin, mutta mitään kiihtyvyyttä ei juuri ole tarjolla ennen 1500 ylitystä.
Varsinkin ison kuomukärryn kanssa jyrkempiin mäkiin mentäessä ei 5 tarvi haaveillakkaan jos ajaa alle 90km/h, 100km/h se kyllä menee jo hyvin kevyen asuntovaunun kanssakin kun koneessa on noin 2200rpm, tosin poljin on usein pohjassa. Kärryn kanssa kun tulee pääasiassa ajettua 4 vaihteella nousee kulutuskin heti 7.5 paikkeille ja kevyen asuntovaunun kanssa ollaan jo lähellä 9litraa.
Omaan octaviaan tehty 255 - 277tkm välillä:
- Kaksoimmassa vp-paketti, töineen 1000e
- Molemmat takapyörän laakerit
- Jarrusatuloiden liukpulttien herkistely.
- kaikki öljyt ja suodattimet, osto huoltoa.
Ennen 255 tehty:
- Kaikki jarrulevyt + palat
- toinen raidetangonpää
- Huollot Longlife mukaisesti.
Seuraavana pitäisi tehdä:
- etupään puslat ja nivelet tarkastus/vaihto, etupää kolisee
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa