osto aikeissa vm08 tdi pwd jetta 1,9tdi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

1.6Dgolf
-
Viestit: 7
Liittynyt: 12.4.2011 23:53

osto aikeissa vm08 tdi pwd jetta 1,9tdi

ViestiKirjoittaja 1.6Dgolf » 2.2.2015 14:05

mitä mieltä kyseisestä autosta? mitä kannattaa ottaa huomioon ennen ostoa? miten turbon kestävyys? yms yms? 77kw malli kyseessä. kertokaa oi te tietäjät :)

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 2.2.2015 20:02

Varma peli tuo on mut rasittavan laiska ja melkoinen jyristäjä.

Joskus alakertoja BXE koneista leiponu mut harvemmin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.2.2015 20:36

Itse suosittelisin ennemmin 2.0 TDI:tä. Oikeasti todella paljon pirteämpi, kuluttaa n. saman verran, ellei jopa vähemmän. Ja käytökseltäänkin omasta mielestä 1.9:ä mukavampi. Tuon ikäluokan autoissa ei hinnassa ihan älyttömän suurta eroa ole 1.9:n ja 2.0:n välillä.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 3.2.2015 7:21

Itse ostaisin tuon yks ysin ja käyttäisin ohjelmoitavana. Vakionahan tuo on alitehoinen, mutta ohjelmalla saa kohtuullisen. Siemensin pumppusuuttimissa käsittääkseni ollut ongelmia 2.0 koneissa. Bochin pumpparit luotettavampia.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 3.2.2015 9:42

Itselläni on Octavia tuolla 1.9 77kW BXE koodisella koneella. Kyllä tuolla kerkiää mutta ei tuo mikään raketti ole, jos nyt pitäisi valita ottaisin 2.0 koneisen. 1.9 BXE 77kW/240Nm ja 2.0 BKD 103kW/340Nm, väännössa on iso ero minkä kyllä huomaa.
Ei niissäkään 2.0 koneissakaan sen enempää ole vikoja kun tässä tapauksessa lähes kaikki taitaa olla BKD koodisia joissa ei ole tasapainoakselia ja suuttimet on Bosch.
Kaverilla vastaava Octavia 2.0 BKD koneella, on se paljon ripeämpi ja kulutuskin taitaa olla rauhassa ajellessa maantiellä desin tai pari pienempi kuin 1.9 koneessa.


Itselläni on ollut nyt ajatuksena käyttää tuo laama ohjelmoitava + EGR pois ja ehkä kattityhjäksi?
Jotenkin tuo oma 1.9 alkaa puutumaan jo 3500rpm jälkeen, niin kuin joku ahdistaisi menoa. Paras veto on jostain 2000 alkaen ja loppuu tuohon 3500 kierroksille, normaali ajossa pystyy kyllä ajamaan 1300- 1500 kierroksillakin, mutta mitään kiihtyvyyttä ei juuri ole tarjolla ennen 1500 ylitystä.
Varsinkin ison kuomukärryn kanssa jyrkempiin mäkiin mentäessä ei 5 tarvi haaveillakkaan jos ajaa alle 90km/h, 100km/h se kyllä menee jo hyvin kevyen asuntovaunun kanssakin kun koneessa on noin 2200rpm, tosin poljin on usein pohjassa. Kärryn kanssa kun tulee pääasiassa ajettua 4 vaihteella nousee kulutuskin heti 7.5 paikkeille ja kevyen asuntovaunun kanssa ollaan jo lähellä 9litraa.

Omaan octaviaan tehty 255 - 277tkm välillä:
- Kaksoimmassa vp-paketti, töineen 1000e
- Molemmat takapyörän laakerit
- Jarrusatuloiden liukpulttien herkistely.
- kaikki öljyt ja suodattimet, osto huoltoa.
Ennen 255 tehty:
- Kaikki jarrulevyt + palat
- toinen raidetangonpää
- Huollot Longlife mukaisesti.
Seuraavana pitäisi tehdä:
- etupään puslat ja nivelet tarkastus/vaihto, etupää kolisee


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa