Seuraava ongelma otsikon autossa: ruiskupumppu imee polttoaineen mukana välillä ilmaa ja tämä on ihan läpinäkyvästä syöttöpumpun ja pa-suodattimen välisestä pa-tuloletkusta nähtävissä reiluina ilmakuplina. Tästä sitten aiheutuu nykimistä, vaikeuksia pitää kovempaa nopeutta ja pari kertaa on starttaus ollut hankalaa kun ilmeisesti jonkinlainen ilmalukko jäänyt juuri edellisen sammutuksen aikana syöttöpumppuun.
Ongelma ei esiinny kuitenkaan heti kylmällä koneella, vaan vasta kun autolla on ajettu kovempaa vauhtia jonkin aikaa ja ongelma alkoi muutenkin vasta talven aikana. PA-suodatin ja sen päälle tuleva venttiili on vaihdettu syksyllä ja tuolloin kaikki onnistui hyvin.
Mikä näissä voisi olla se tyypillinen paikka josta järjestelmä saa ilmaa, ja kuinka ilmavuodot kätevästi todetaan, sumutetaanko jotain saippuavettä letkuihin tms.? Äkkiseltään en vuotokohtaa löytänyt, kun letkuja taivuttelin ja liitoksia katselin.
Golf IV 1.9 SDi ilmavuoto
Valvoja: ffp jäsenet
Kyseinen muutos tuli nyt tehtyä, kiitoksia infosta Dubsonicille. Vaihdoin siis orggis pa-suodattimen tilalle 2-lähtöisen mk2 diesel Golffin suodattimen ilman takaiskuventtiiliä. Takaiskuventtiilin poistin välistä kokonaan ja korvasin sen kupariletkuliittimellä.
Ostin kyllä varuilta yleismallisen takaiskuventtiilin mutta en sitä nyt sitten käyttänyt tuon kupariputkenpätkän tilalla. Asennus on tehty hetki sitten joten pitää tarkkailla pääseekö polttoaine karkaamaan tankkiin ja syöttöpumppu tyhjenee, vai onko takaisku tosiaankin turha kapistus ja erittäin potentiaalinen ilmavuodon kohde pa-suodattimessa.
Onko muilla mitä mielipidettä takaiskun tarpeellisuuteen?
Ostin kyllä varuilta yleismallisen takaiskuventtiilin mutta en sitä nyt sitten käyttänyt tuon kupariputkenpätkän tilalla. Asennus on tehty hetki sitten joten pitää tarkkailla pääseekö polttoaine karkaamaan tankkiin ja syöttöpumppu tyhjenee, vai onko takaisku tosiaankin turha kapistus ja erittäin potentiaalinen ilmavuodon kohde pa-suodattimessa.
Onko muilla mitä mielipidettä takaiskun tarpeellisuuteen?
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa