Kuinka paljon ajettuja 1.6 TDI CR: iä on?
Valvoja: ffp jäsenet
Kuinka paljon ajettuja 1.6 TDI CR: iä on?
Onko jossakin jo 300 tuhatta ajettua?
Ja minkälaisia vikoja on ollu - kestääkö pumppu, suuttimet, turbo, hiukkasloukku, yms.?
Ja minkälaisia vikoja on ollu - kestääkö pumppu, suuttimet, turbo, hiukkasloukku, yms.?
185 mittarissa. Ilmastoinnin kompura hajos 140:n kohdalla, EGR hajos 160:n kohdalla. Ventiili jäi auki-asentoon ja sen seurauksena sitten meni hiukkasloukku tukkoon.
Ilmastointi oli heikkotehoinen viime kesänä uudestaan. Täytyy käyttää ennen tulevaa kesää näytillä uudestaan. Kait niille osille on takuu kuitenkin, Kompuran sain maahnatuojan good willinä, mutta EGR-hässäkän jouduin maksamaan. Tonnin se oli.
Ilmastoinnin kompura on invertterimallia ja pyörii jatkuvasti. Sisäinen kiertoa säätelevä ventiili on hajonnu. Tehdaskorjattu vaihto-osa tuli tilalle. Taitaa olla yleinenkin vika, kun osia oli hyllyssä eikä goodwillista tarvinnu kauheesti tapella. EGR-ventiilli on lapsellisesti tehty. Mulla oli se EGR-jäähdytin jäänyt pois päältä jo aiemmin, kun sen läppämekanismi oli hajonnu. Valoa vilkutteli ja huolto vaan ei löytäny vikaa. Lopullinen niitti oli, kun EGR:n pakokaasuja imupuolelle laskevan ventiilin toimilaite hajosi.
Ilmastointi oli heikkotehoinen viime kesänä uudestaan. Täytyy käyttää ennen tulevaa kesää näytillä uudestaan. Kait niille osille on takuu kuitenkin, Kompuran sain maahnatuojan good willinä, mutta EGR-hässäkän jouduin maksamaan. Tonnin se oli.
Ilmastoinnin kompura on invertterimallia ja pyörii jatkuvasti. Sisäinen kiertoa säätelevä ventiili on hajonnu. Tehdaskorjattu vaihto-osa tuli tilalle. Taitaa olla yleinenkin vika, kun osia oli hyllyssä eikä goodwillista tarvinnu kauheesti tapella. EGR-ventiilli on lapsellisesti tehty. Mulla oli se EGR-jäähdytin jäänyt pois päältä jo aiemmin, kun sen läppämekanismi oli hajonnu. Valoa vilkutteli ja huolto vaan ei löytäny vikaa. Lopullinen niitti oli, kun EGR:n pakokaasuja imupuolelle laskevan ventiilin toimilaite hajosi.
Autona Seat Leon kyseisellä motilla ja manuaalilaatikolla. Ajettu 187tkm. Vaihdettuja osia ovat Egr-venttiili 80tkm, jakohihnan kiristin 100tkm ja kaksoismassavauhtipyörä 135tkm. Onneton kone alaväännöltänsä ja kulutukseen hieman pettynyt. Öljyä syönyt saman verran koko omistukseni ajan 80tkm->187tkm. Kerran vaihtovälillä (15tkm) lisättävä reilu puoli litraa liukastetta.
EGR:n poisto on vaarallinen hiukkasloukun polton kannalta. Näin ainakin joku softapaja kertoili mulle.
EGR:n vaihto maksoi tonnin verran, kun ensin piti testata ja etsiä vikaa. Siinä hötäkässä sitten vaihdettiin ilmamassamittarikin ja pestiin hiukkasloukku. EGR on tosi hankalassa paikassa ja sen vaihtoa varten pitää irrottaa vetoakseli, houkkasloukku, turbon öljyputket ja vesiletkuja.
EGR:n vaihto maksoi tonnin verran, kun ensin piti testata ja etsiä vikaa. Siinä hötäkässä sitten vaihdettiin ilmamassamittarikin ja pestiin hiukkasloukku. EGR on tosi hankalassa paikassa ja sen vaihtoa varten pitää irrottaa vetoakseli, houkkasloukku, turbon öljyputket ja vesiletkuja.
Aika helppohan noita oli löytää.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/caddy-maxi/6984577
http://www.nettiauto.com/volkswagen/touran/6938443
http://www.nettiauto.com/volkswagen/caddy-maxi/7004442
http://www.nettiauto.com/volkswagen/caddy-maxi/6904053
Harvinainen yhdistelmä kyllä.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/caddy-maxi/6984577
http://www.nettiauto.com/volkswagen/touran/6938443
http://www.nettiauto.com/volkswagen/caddy-maxi/7004442
http://www.nettiauto.com/volkswagen/caddy-maxi/6904053
Harvinainen yhdistelmä kyllä.
Muuta en tiedä kuin, että firmassa kestävät manuaalivaihteiset Octaviat sen n. 3-4 vuotta ja 100 tkm ilman suurempia murheita.
Tutulla meni juuri -10 Passatista EGR vaihtoon 80 tkm kohdalla.
Mutta kiva olisi tosiaan kuulla miten käy pitemmässä juoksusa näille 1,6-litraisille. Eiköhän niitä rupea pikku hiljaa tämänkin palstan aktiivikäyttäjien talleihin ilmestymään.
Tutulla meni juuri -10 Passatista EGR vaihtoon 80 tkm kohdalla.
Mutta kiva olisi tosiaan kuulla miten käy pitemmässä juoksusa näille 1,6-litraisille. Eiköhän niitä rupea pikku hiljaa tämänkin palstan aktiivikäyttäjien talleihin ilmestymään.
mulla työajossa Caddy maxi tolla koneella, ajeltu kohta 175 tonnia, eikä oo ollut sitten niin ensimmäistäkään vikaa koko laitteessa. Yhden ainoan kerran moottorin vikavalo syttyi käynnistettäessä muutaman sekunnin viiveellä. Sammutin ja starttasin uudelleen ilman valoa :) Mulla on tainnu olla uniikkikappale toimivuudeltaan :D
Tässä vähän nettiauton tämän päivän tarjontaa:
385 tkm ex-taksi, DSG laitettu
365 tkm ex-taksi, ei kerrottu rempoista
365 tkm ex-taksi, kone ja DSG:n kytkin vaihdettu 80 tkm sitten
325 tkm, kytkin laitettu
325 tkm ex-taksi, ei kerrottu rempoista
Että onhan noita. Vaikuttaisi, että kaksoismassa ei kestä näissäkään juuri yli 300 tkm:aa.
385 tkm ex-taksi, DSG laitettu
365 tkm ex-taksi, ei kerrottu rempoista
365 tkm ex-taksi, kone ja DSG:n kytkin vaihdettu 80 tkm sitten
325 tkm, kytkin laitettu
325 tkm ex-taksi, ei kerrottu rempoista
Että onhan noita. Vaikuttaisi, että kaksoismassa ei kestä näissäkään juuri yli 300 tkm:aa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 33 vierailijaa