AAZ järeämpää kytkintä ja laatikkoa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jkopoz
-
Viestit: 4
Liittynyt: 25.1.2015 23:07

AAZ järeämpää kytkintä ja laatikkoa

ViestiKirjoittaja jkopoz » 25.1.2015 23:29

Terve! olis tälläne perus vw golf mk3 jossa AAZ kone, 12mm nestepää pumpussa, viilattu kara rajusti, välijäähy, TD04HL-15T turbo, 2.5" koko ränni, vakio imu- ja pakosarja. EGR tulpattu. Kysymys oliski mistä parempi/kestävämpi kytkin ja vaihdelaatikko ? sais kestää sen 350nm - 400nm väännöt? Tällä hetkellä joku CHD laatikko kiinni.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.1.2015 23:49

Onko laatikko hajonnut vai ehjä vielä? CHD on 020 sukuinen.
Jos ehjä, niin 4 lapasta sintteri kytkintä vaan ja ajalee niin kauan kuin 020 kestää :)
Vaihtoehto kestävemmäksi on 02A/02J tai sit 02M taitaa olla kestävin.
Mutta noissa on aika projekti vaihtaa. Käytännössä vaihtoon menee kaikki koneen ja pyörän navan välistä + polkimet, vaihdekeppi yms..

jkopoz
-
Viestit: 4
Liittynyt: 25.1.2015 23:07

ViestiKirjoittaja jkopoz » 25.1.2015 23:54

Laatikko on täysin ehjä, etsin aikalailla bolt-on ratkaisua. nykyinen vaihdelaatikko hirvittää jo muutenkin, koska kierrokset ovat 2800-3000rpm 110kmh vauhdissa. sikäli myös pitempää laatikkoa etsinnässä.

EDIT: sintteriä en mielellään halua mitä olen kyseisestä levystä lukenut ja muut 210mm kytkimet eivät taida tollaisia vääntöjä kestää

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 26.1.2015 18:16

Mitä itse vaihdoin 1.8 90hp tilalle tdi 90hp koneen niin vaihtui loota 020->02A.
Luovuttaja oli -99 tdi cordoba ja projekti -96mk3 golf

Muutokset:
-Loota vetolaippoineen ku sattu olemaan molemmissa 100mm
-Nestekytkimelle poljinsylinterille oli rintapellissä valmiit reiät ja polkimessa oli valmis paikka muuten mutta luovuttajasta piti ottaa se muovinippeli johon se männän varsi tuli kiinni.
-Vaijerikeppi tuli cordobasta golffiin niin muuten meni ihan bolt on sekin paitsi yksi kiinnike piti hitsata kiinni takareunaan

AAZ perään sovittamisesta en tiedä sitten. Mitä olen kuullut niin vauhtipyörä kytkimineen menee vaihtoon.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.1.2015 19:12

Kytkin/vauhtipyörä härdelli menee kokonaisuudessaan vaihtoon, myös startti.
Jos Piraattilahti on tuttu paikka, niin ETKA hakuun ja sit vaan vertailemaan osia.

jkopoz
-
Viestit: 4
Liittynyt: 25.1.2015 23:07

ViestiKirjoittaja jkopoz » 28.1.2015 18:18

Meneekö siis kytkin ja vauhtipyörä suoraan AAZ kylkeen, esim. AGR:stä? eli jos löydän jonkun AGR TDI auton josta saisin siis käytännössä kaikki tarvittavan?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 28.1.2015 19:30

jkopoz -> sait privaa ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa