AAZ järeämpää kytkintä ja laatikkoa
Valvoja: ffp jäsenet
AAZ järeämpää kytkintä ja laatikkoa
Terve! olis tälläne perus vw golf mk3 jossa AAZ kone, 12mm nestepää pumpussa, viilattu kara rajusti, välijäähy, TD04HL-15T turbo, 2.5" koko ränni, vakio imu- ja pakosarja. EGR tulpattu. Kysymys oliski mistä parempi/kestävämpi kytkin ja vaihdelaatikko ? sais kestää sen 350nm - 400nm väännöt? Tällä hetkellä joku CHD laatikko kiinni.
Onko laatikko hajonnut vai ehjä vielä? CHD on 020 sukuinen.
Jos ehjä, niin 4 lapasta sintteri kytkintä vaan ja ajalee niin kauan kuin 020 kestää :)
Vaihtoehto kestävemmäksi on 02A/02J tai sit 02M taitaa olla kestävin.
Mutta noissa on aika projekti vaihtaa. Käytännössä vaihtoon menee kaikki koneen ja pyörän navan välistä + polkimet, vaihdekeppi yms..
Jos ehjä, niin 4 lapasta sintteri kytkintä vaan ja ajalee niin kauan kuin 020 kestää :)
Vaihtoehto kestävemmäksi on 02A/02J tai sit 02M taitaa olla kestävin.
Mutta noissa on aika projekti vaihtaa. Käytännössä vaihtoon menee kaikki koneen ja pyörän navan välistä + polkimet, vaihdekeppi yms..
Laatikko on täysin ehjä, etsin aikalailla bolt-on ratkaisua. nykyinen vaihdelaatikko hirvittää jo muutenkin, koska kierrokset ovat 2800-3000rpm 110kmh vauhdissa. sikäli myös pitempää laatikkoa etsinnässä.
EDIT: sintteriä en mielellään halua mitä olen kyseisestä levystä lukenut ja muut 210mm kytkimet eivät taida tollaisia vääntöjä kestää
EDIT: sintteriä en mielellään halua mitä olen kyseisestä levystä lukenut ja muut 210mm kytkimet eivät taida tollaisia vääntöjä kestää
Mitä itse vaihdoin 1.8 90hp tilalle tdi 90hp koneen niin vaihtui loota 020->02A.
Luovuttaja oli -99 tdi cordoba ja projekti -96mk3 golf
Muutokset:
-Loota vetolaippoineen ku sattu olemaan molemmissa 100mm
-Nestekytkimelle poljinsylinterille oli rintapellissä valmiit reiät ja polkimessa oli valmis paikka muuten mutta luovuttajasta piti ottaa se muovinippeli johon se männän varsi tuli kiinni.
-Vaijerikeppi tuli cordobasta golffiin niin muuten meni ihan bolt on sekin paitsi yksi kiinnike piti hitsata kiinni takareunaan
AAZ perään sovittamisesta en tiedä sitten. Mitä olen kuullut niin vauhtipyörä kytkimineen menee vaihtoon.
Luovuttaja oli -99 tdi cordoba ja projekti -96mk3 golf
Muutokset:
-Loota vetolaippoineen ku sattu olemaan molemmissa 100mm
-Nestekytkimelle poljinsylinterille oli rintapellissä valmiit reiät ja polkimessa oli valmis paikka muuten mutta luovuttajasta piti ottaa se muovinippeli johon se männän varsi tuli kiinni.
-Vaijerikeppi tuli cordobasta golffiin niin muuten meni ihan bolt on sekin paitsi yksi kiinnike piti hitsata kiinni takareunaan
AAZ perään sovittamisesta en tiedä sitten. Mitä olen kuullut niin vauhtipyörä kytkimineen menee vaihtoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa