Golf IV 4motion-00 1.9TDIn vp ja kytkimen vaihto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

Golf IV 4motion-00 1.9TDIn vp ja kytkimen vaihto

ViestiKirjoittaja peeki » 10.1.2015 17:28

Onko helpompi purkaa keula ja nostaa koko paketti pois vai apurunko irrottaa ja pelkkä loota irti?

Ettei tartte turhaa lähteä harjoittelemaan..

2pilarinosturi ym käytössä...

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 10.1.2015 18:42

apurunko pois vaa, sit on tilaa paljon.

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 11.1.2015 7:04

Apurunko vaan pois nosturilla, helppo homma muuten tuo kytkimen vaihto. Jakolaatikon kiinnityspultit on vaan hieman v*ttumaisessa paikassa, ja vielä keskittävät pultit, mutta lähtee ne sieltä.

Muistaa vaan sitten vaihtaa vaihdelaatikon ja jakolaatikon väliset o-renkaat uusiin. Siellä olikohan yht. 3kpl o-renkaita, joista isoin taisi maksaa lähelle 30e marmorilta ostettuna :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 11.1.2015 8:21

Ei tarvitse irroittaa jakolaatikkoa. Saa sen pakettinakin laskettua pois kun moottorin asennon kanssa kikkailee. Itse tein mokoman homman hallitunkin, parin pukin ja moottorinostimen kanssa tasaisella lattialla.

Pari irroitusvaihetta helpottavaa vinkkiä: Muista irroittaa jakolaatikon takakannake, joka tulee lohkoon ahtimen kannakepultin alle, sekä irroita myös kytkinkopan takalaitaan tuleva pieni suojapelti. Ahdistavat eniten paketin irroitusta/kiinnitystä.

myyrä
-
Viestit: 296
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

ViestiKirjoittaja myyrä » 16.1.2015 20:24

Onko siitä jotain ylitsepääsemätöntä hyötyä jättää kulmavaihde lodjuun kiinni? Kun omassa pienessä mielessä tuntuu niin hankalalta ajatukselta alkaa kardaania ja apurunkoa punomaan irti vs. ne viisi kulmavaihteen pulttia.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 16.1.2015 21:25

Yhden etuveto-Boran 02M laatikon irroittaneena apurunko paikallaan suosiolla otin omastani apurungon pois. Tällöin loota+kulmavaihde-paketin saa laskea suoraan alaspäin kunhan on kytkinakseli nykäisty kytkin-paketista ulos. Eipä tarvitse turhaan laatikkoa pyöritellä ja etsiä sitä oikeaa kohtaa missä palaset loksahtavat paikalleen(tai irti).

Tämä vain minun tyylini. Jokainen tehkööt niin helposti/hankalasti kuin itse tykkää. :)

myyrä
-
Viestit: 296
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

ViestiKirjoittaja myyrä » 16.1.2015 21:57

Jepjep. Pitääpä kokeilla seuraavalla kerralla KUN se tulee ajankohtaiseksi. :D
Vähän tuo on väkinäistä yksin tuo homma.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 35 vierailijaa