On varmaan tyhmä kysymys, mutta ei viitsisi autoa enempää särkeä ja googlettelu ei tuottanut tulosta. Eli moniurahihna katki viime yönä ja taitaa kiristin sekä laturin vapaakytkin olla myös entisiä. Herää nyt kysymys, että jos lataa akkua pari tuntia niin kai sen uskaltaa ajaa hallille kymmenen kilometrin päähän? Ei oikein innosta pihalla rempata kun -15 näyttää olevan.
En itse ajanut autolla kun remmi katkesi, mutta homma nyt oli mennyt niin, että ensin alkanut latauksen merkkivalo palamaan ja hetken päästä suunnilleen kaikki merkkivalot mitä löytyy ---> ilmeisesti alkoi akusta virta loppumaan. Tosiaan sähköinen ohjaustehostin on niin vasta kotipihassa alkanut ohjauskin jäykistymään. Se nyt tuossa murehdituttaa eniten, että eihän se mene entiseksi jos ilman laturia ajelee?
Golf V 1.9TDi ajo ilman moniurahihnaa
Valvoja: ffp jäsenet
Tervehdys.
Touranin 2.0 BKD moottorissa on moniurahihnan takana laturi ja ilmastointi. Ymmärtääksi näin on myös 1.9 moottorissa (?) Vesipumppuhan näissä on jakopäässä.
Ehjällä akulla ajoin kesäkelissä noin 5 km ongelmitta kun vapaapyörä otti ja päätti sopimuksen. Ja ainakin tuolloin virta riitti loistavasti taajamassa. Eikä automaattilaturikaan akkua ladannut tuon jälkeen kuin reilun tunnin.
-15 pakkasessa akun kapasiteetista on tosin jäljellä enää noin 60%, joten en uskalla omalla kokemuksella veikata varmaksi riittävyyttä. Mutta omalla autolla kokeilisin kyllä jos hinausköysi ja vetoapu on saatavilla lyhyellä varoitusajalla.
Touranin 2.0 BKD moottorissa on moniurahihnan takana laturi ja ilmastointi. Ymmärtääksi näin on myös 1.9 moottorissa (?) Vesipumppuhan näissä on jakopäässä.
Ehjällä akulla ajoin kesäkelissä noin 5 km ongelmitta kun vapaapyörä otti ja päätti sopimuksen. Ja ainakin tuolloin virta riitti loistavasti taajamassa. Eikä automaattilaturikaan akkua ladannut tuon jälkeen kuin reilun tunnin.
-15 pakkasessa akun kapasiteetista on tosin jäljellä enää noin 60%, joten en uskalla omalla kokemuksella veikata varmaksi riittävyyttä. Mutta omalla autolla kokeilisin kyllä jos hinausköysi ja vetoapu on saatavilla lyhyellä varoitusajalla.
Joo eihän siellä muuta ole kuin laturi ja ilmastoinnin kompura. Kai sillä sitten uskaltaa ajaa. Nyt kävin sen verran tutkimassa, että laturin vapaakytkin on ehjä (pyörii vastapäivään ihan ongelmitta kun "lukitsee laturin") ja kiristimen laakerissakaan ei välystä tunnu. Remmi on katkennut tosi siisti, melkein kuin olisi puukolla leikattu. Kai sinne vois huomenna hakee uuden remmin lisäksi tuon kiristimen, kun ei näytä motonetissä maksavan kuin 40€. Toivottavasti näillä tulee kuntoon.
Ja onneksi on tuo jaappanilais lähtöinen sekasikiö kehonliikutin millä pääsee liikenteeseen säällä kuin säällä aina silloin kun golffi päättää jäädä katokseen :D
Ja onneksi on tuo jaappanilais lähtöinen sekasikiö kehonliikutin millä pääsee liikenteeseen säällä kuin säällä aina silloin kun golffi päättää jäädä katokseen :D
Viimeksi muokannut xniko, 6.1.2015 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa