Golf V 1.9TDi ajo ilman moniurahihnaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

Golf V 1.9TDi ajo ilman moniurahihnaa

ViestiKirjoittaja xniko » 6.1.2015 12:20

On varmaan tyhmä kysymys, mutta ei viitsisi autoa enempää särkeä ja googlettelu ei tuottanut tulosta. Eli moniurahihna katki viime yönä ja taitaa kiristin sekä laturin vapaakytkin olla myös entisiä. Herää nyt kysymys, että jos lataa akkua pari tuntia niin kai sen uskaltaa ajaa hallille kymmenen kilometrin päähän? Ei oikein innosta pihalla rempata kun -15 näyttää olevan.

En itse ajanut autolla kun remmi katkesi, mutta homma nyt oli mennyt niin, että ensin alkanut latauksen merkkivalo palamaan ja hetken päästä suunnilleen kaikki merkkivalot mitä löytyy ---> ilmeisesti alkoi akusta virta loppumaan. Tosiaan sähköinen ohjaustehostin on niin vasta kotipihassa alkanut ohjauskin jäykistymään. Se nyt tuossa murehdituttaa eniten, että eihän se mene entiseksi jos ilman laturia ajelee?

PowerUp
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.3.2013 13:59

ViestiKirjoittaja PowerUp » 6.1.2015 12:49

Tervehdys.

Touranin 2.0 BKD moottorissa on moniurahihnan takana laturi ja ilmastointi. Ymmärtääksi näin on myös 1.9 moottorissa (?) Vesipumppuhan näissä on jakopäässä.

Ehjällä akulla ajoin kesäkelissä noin 5 km ongelmitta kun vapaapyörä otti ja päätti sopimuksen. Ja ainakin tuolloin virta riitti loistavasti taajamassa. Eikä automaattilaturikaan akkua ladannut tuon jälkeen kuin reilun tunnin.

-15 pakkasessa akun kapasiteetista on tosin jäljellä enää noin 60%, joten en uskalla omalla kokemuksella veikata varmaksi riittävyyttä. Mutta omalla autolla kokeilisin kyllä jos hinausköysi ja vetoapu on saatavilla lyhyellä varoitusajalla.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 6.1.2015 13:34

Joo eihän siellä muuta ole kuin laturi ja ilmastoinnin kompura. Kai sillä sitten uskaltaa ajaa. Nyt kävin sen verran tutkimassa, että laturin vapaakytkin on ehjä (pyörii vastapäivään ihan ongelmitta kun "lukitsee laturin") ja kiristimen laakerissakaan ei välystä tunnu. Remmi on katkennut tosi siisti, melkein kuin olisi puukolla leikattu. Kai sinne vois huomenna hakee uuden remmin lisäksi tuon kiristimen, kun ei näytä motonetissä maksavan kuin 40€. Toivottavasti näillä tulee kuntoon.

Ja onneksi on tuo jaappanilais lähtöinen sekasikiö kehonliikutin millä pääsee liikenteeseen säällä kuin säällä aina silloin kun golffi päättää jäädä katokseen :D
Viimeksi muokannut xniko, 6.1.2015 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 6.1.2015 13:37

Latailee akun sisällä lämpimässä, niin saa vähän enemmän kapasiteettia mukaan siirtoajoon.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 7.1.2015 14:23

Nuin lyhyt matka ei ole mikään ongelma, vaikka lataus on pois pelistä.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 7.1.2015 18:53

Ohjaustehostimen, abs ja esp-valo alkoi palamaan parin km ajon jälkeen kun alkoi ilmeisesti jännite laskemaan. Mutta hallille asti pääsi ja auto kunnossa jälleen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa