Turbon irroitus 2.0 TDI BMN (Golf V)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

Turbon irroitus 2.0 TDI BMN (Golf V)

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 5.1.2015 19:36

Joko en osaa googlettaa tai sitten en vain löydä hyvää turbon irroitus ohjetta BMN -koneelle, varustettuna DPF:llä. Jossain ohjeissa pelotellaan jopa apurungon irti ottamisella ja apparin puoleisen vetarin irroituksella.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.1.2015 19:55

Onks sulla räjäytyskuvat siihen?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 5.1.2015 20:14

No ei...

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 5.1.2015 20:23

Eiköhän se mene karkeasti samalla tavalla kun esim etuvetoisen BKD koneisen turbon vaihto.
Eli ei tarttee vetareita irrotella. Apurungon parin pultin keskeltä löysääminen riittää. Pakoputki(dp+DPF) pois. Sit konehuoneen puolelta tarpeen mukaan.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 6.1.2015 8:04

bkd:ssä ei tarvi mitään apurungon pultteja löysäillä. Dp pois, jonka jälkeen homma onnistuu nosturilla.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 6.1.2015 8:29

DPF mahtuu pois välistä kyllä. Ei mitenkään nätisti mutta irtoaa se sieltä.. apurungon irroitus+kiinnitys n. 30min että kandee miettiä sitäkin..

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 6.1.2015 8:47

nojoo, ei apurunkoa tartte tosiaan, mutta se pitkittäissuunnassa oleva moottorintuki apurunkoon, siitä pultit irti niin pääsee moottoria liikuttamaan tukityynyjen varassa. näin ainakin nelikko BKD:stä saa huomattavasti lisätilaa ja sai dp:n helposti pois.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 6.1.2015 10:17

Kiitos vinkeistä, eiköhän noi auta.
Onkos se niin että lähes kaikki BKD:n korjausohjeet käyvät tuohon BMN:kin ? Ulkoisia eroja ei taida pahemmin olla ?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 6.1.2015 12:31

Unohtakaa BKD tässä kohtaa. Apurunko ensin pois niin mahtuu DPF:llä varustettu downpipe pois tieltä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa