Egr-lauhdutin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

juihi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 21.8.2003 22:32

Egr-lauhdutin

ViestiKirjoittaja juihi » 8.12.2014 18:04

Tervehdys. Kyseinen kapistus alkanut omasta kulkineesta suhista. Onkos kukaan tutkinut tuollaista otsikonmukaista lauhdutinta joka on alkanut vuotaa pakokaasut pihalle siitä läpän akselin ympäriltä,onko lauhdutin yksinkertaisesti niin tukossa karstasta että kaasut karkaa ennemmin akselin kupeesta kuin suunniteltua reittiä? Auttaiskohan irrallaan käyttö ja liuotus MrMusclella puhtaaksi?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.12.2014 18:11

Mikä auto? Kaverilla tais olla vikaa 3C-Passatissa, mutta en oo ihmeemmin siitä jutskannu kun meinas vaihtaa. Voisin kysästä jotain.

Pakokaasujen jäähdyttimestä sillä oli siis kyse.

juihi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 21.8.2003 22:32

ViestiKirjoittaja juihi » 8.12.2014 18:17

Auto on -07 Golf ja moottorina 2.0 TDI BMM. Suhisee niin vietävästi ja paikallaan ei kierrä kuin 3000 kierrokseen asti eli heittää varmaan jonkin vikatilan päälle.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 9.12.2014 16:27

...Poistin omasta BMN Octaviasta koko laitoksen, kun alkoi vuotamaan nestettä pakosarjaan. Aluksi poistin vaan nestekierron yhdistämällä letkut, mutta loppupeleissä koko kapisus sai lähteä. Laippasin lähdön pakosarjalta sekä egr:n päästä. Vaati tietenkin egr:n poiston myös softasta.

Vuotaako se siis pakokaasut läpi, vai olisko jostakin putkesta vaan laippatiiviste kaputt?

juihi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 21.8.2003 22:32

ViestiKirjoittaja juihi » 9.12.2014 19:58

Mulla on sen mallinen EGR-lauhdutin jossa on alipainekellolla toimiva läppäventtiili siellä pakosarjalta tulevan putken puoleisessa päässä lauhdutinta joka säätää läpi virtaavan pakokaasun määrää ja se vuotaa siitä läpän akselin ympäriltä. Tuli vaan mieleen, että onko lauhdutin niin tukossa että se vuotaa ennemmin akselin ympäriltä kuin että painelis läpän auettua lauhduttimen läpi helpointa tietä imusarjaan. Onkohan tuon mallinen EGR systeemi haasteellinen poistaa käytöstä?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 12.12.2014 18:54

... No onhan siinä oma näpräämisensä toki. Aika ahdasta oli ainakin Octaviassa, ja luulenpa edttä Golfissa on suurinpiirtein saman verran "tilaa"... eli ei liikaa. Ensin kannattanee softata egr pois käytöstä, ja sitten vasta jäähdytin pois.
Sokeat laipat pakosarjaan ja egr-venttiilin puolelle, siis siihen pakokaasua kuljettavaan putkeen.
Otin pakoputken ja vetarin irti niin sain paremmin tilaa touhuta. Tai no, se putki nyt oli muutenkin irti... Joka tapauksessa ahdasta on!

juihi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 21.8.2003 22:32

ViestiKirjoittaja juihi » 13.12.2014 9:32

Lauhdutin on nyt laipattu molemmin puolin, nestekierron jätin toimintaan ja softasta poisto tekemättä,eli hehkunvalo alkaa vilkkua lyhyen ajon jäljeen. Onnistuuko EGR:n poisto VCDS:llä ja jos onnistuu löytyykö ohjeet jostain?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 13.12.2014 12:12

... Kannattaa ne vesiletkut irroittaa ja liittää yhteen sopivalla väliholkilla. Kuitenkin alkaa vuotamaan kohta se cooleri nestettä ja pääset turbon vaihtohommiin :D Tai no eihän se neste pääse enää sinne ahtimelle kun sulla on laipattu se putki...

Tuosta egr:n ohjauksesta mulla ei ole tarkkaa tietoa, mutta muistaakseni sen aukiolon määrää voi VCDS:llä jonkin verran säätää, mutta laippaaminen vaatii sitten jo softan puukotusta. Muut oikaiskoot mikäli olen väärässä... :)

Toivottavasti et saa autoasi nyt megalimbiin, kuten mulla kävi. Dpf(poltto ei onnistunut) veti auton niin jumiin, ettei sitä saanut VCDS:llä kuitattua. Kiersi max 2700, ahtopaineita 0,5 bar. Tehoa käytössä ehkä 50 hv... Motorin rampila alamäkeen sai just 80 kelattua mittariin... Hienoja nuo saastehärpäkkeet!

juihi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 21.8.2003 22:32

ViestiKirjoittaja juihi » 16.12.2014 19:21

Ei onneks menny auto mihinkään vikatilaan EGR:n tulppauksen takia vaikka pari päivää joutuikin ajelemaan moottorinvikavalo palaen ja hehkunmerkkivalo vilkkuen. Tänään poistui ohjelmasta tuo EGR tsydeemi Findieselin toimesta. Neste saa kiertää vielä toistaiseksi lauhduttimessa odottamassa ohitusinspiraatiota.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

Re: Egr-lauhdutin

ViestiKirjoittaja ryynanen » 4.12.2016 18:25

Saako noita laippoja tilattua jostain repullisen jos tulppais itekkin ja heittäs perämehtään nuo lauhduttimet omista kulkineista. Vissiin suht samanlaiset bxe tourani ja bkd goloffi.

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

Re: Egr-lauhdutin

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 4.12.2016 21:16

Jos et lähempää löydä, niin täältä saa kaikkea kivaa:
http://www.darksidedevelopments.co.uk/e ... and-parts/

Jule
-
Viestit: 114
Liittynyt: 8.10.2014 23:13

Re: Egr-lauhdutin

ViestiKirjoittaja Jule » 6.12.2016 12:42

Allekirjoittaneelta saa laippoja,niillä laippasin bkd moottorista egr hilut pois.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

Re: Egr-lauhdutin

ViestiKirjoittaja ryynanen » 7.12.2016 18:00

Laitoin julelle privaa.

wilhoy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 27.9.2010 13:23

Re: Egr-lauhdutin

ViestiKirjoittaja wilhoy » 5.7.2018 15:22

laitoin kanssa Julelle viestiä ja jos joku jaksaisi rautalangasta vääntää kuinka tuo nesteiden ohitus, niin kuin käytännössä' tapahtuu, kun letkuja jäähdyttimelle menee aikas monta.

wilhoy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 27.9.2010 13:23

Re: Egr-lauhdutin

ViestiKirjoittaja wilhoy » 5.7.2018 16:28

jos jollain on 2.0tdi BMN koneeseen EGR jäähdyttimen, nestekierron ohitukseen palikoita niin voisin ostaa pois, koska auto menee lauantaina pajalle ja sitä ennen pitäisi hilut löytää. Tai jos jollain on tietoa että myykö joku suomessa, niin voisi keritä saada huomiseksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa