Terve
Probleemana on nyt se, että en tiedä onko moottorissa tai turbossa jotain vikaa. Ostin auton, ja se ei yksinkertaisesti tunnu niin tehokkaalta mitä odotin. Lisäksi täys kiihdytyksessä 1 > 2 vaihteelle huomaa selvästi vaihdon jälkeen lyhyen viiveen ennenkuin veto on taas päällä. Minulla on ollut ATD moottorilla auto, ja siinä ei ollut minkäänlaista viivettä. Ajoin vähän aikaa sitten S60 D5 ja se tuntui kulkevan kuin raketti. Tosin en tiedä oliko lastutettu, todennäköisesti ei.
Eikös noin kevyellä kopalla Ibizan pitäisi olla hyvinkin sähäkkä kulkemaan? Epäilen että turbo voisi olla loppu. Ilmansuodatinta en tosin ole vielä tarkistanut että onko tukossa.
Täytynee joku kiihdytys ottaa videolle ja vertailla youtuben videoihin. Onko vikakoodien luvun tai dynotuksen lisäksi keinoja selvittää että onko koneja karannut?
Olen vuosia takaperin ajanut automaatti Passatilla 96kw koneella ja muistelisin että sekin "hyökkäsi" paljon ripeämmin. Ipanassa on todella jäykkä alusta, onhan se mahdollista ettei se vaan tunnu kulkevan normaalisti vaikka kulkisi. Se "punch" vaan tuntuu puuttuvan mikä näissä 1.9tdi koneissa on 1500rpm ja 2000rpm kieppeillä.
Voi kai sekin olla että joku laihialainen laittanut tähän rikkoutuneen mosan tilalle. Eikö kaikissa 96kw pitäisi olla 6-vaihteinen! :O Eli olisiko kone 90hv esim.?
Sorry pitkä lörpötys.
Ibiza tdi 130 2003 tuntuu tuhnulta
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14.1.2012 3:45
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14.1.2012 3:45
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14.1.2012 3:45
Tuo ei kyllä ole moottorikoodi...
Ilmeisesti sieltä pitäisi löytyä ASZ... tuon ikäiset taitaa kaikki olla a-alkuisia, b-alkuiset sitten hieman uudemmissa...
Peräkontin pohjassa (maton alla) ja huoltokirjan alussa on tarra josta näkyy alkuperäinen koodi.
Tehosta (tai sen puutteesta) saanee parhaan arvion kellolla, 0-100km/h ja 60-120km/h arvot kertoo jo aika paljon. Kellota muutama veto niin saa tarkemman tuloksen.
Ilmeisesti sieltä pitäisi löytyä ASZ... tuon ikäiset taitaa kaikki olla a-alkuisia, b-alkuiset sitten hieman uudemmissa...
Peräkontin pohjassa (maton alla) ja huoltokirjan alussa on tarra josta näkyy alkuperäinen koodi.
Tehosta (tai sen puutteesta) saanee parhaan arvion kellolla, 0-100km/h ja 60-120km/h arvot kertoo jo aika paljon. Kellota muutama veto niin saa tarkemman tuloksen.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 22.4.2013 18:24
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa