BMN -koneen käyntihäiriö + polttoainesuodatin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

BMN -koneen käyntihäiriö + polttoainesuodatin

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 16.11.2014 17:10

Mikähän tuota BMN -konetta (2.0 TDI 16V 170hv) vaivaa kun kunnolla kiihdyttäessä se alkaa nykimään noin 3000 kierroksen kohdalla ? Nykiminen tuntuu samalta kun bensakoneella olisi kipinä hukassa.
EGR:lle laitoin jo supistavan tiivisteen, ei apua.

Sitten polttoainesuodatin asiaa. Hain Motonetin tiskiltä siihen suodattimen, aloin vaihtamaan, muuta vaihto pysähtyi tähän http://mikhauta.pp.fi/kuvia/golfvgt/suodatin2.jpg , uusi suodatin oli tämän näköinen http://mikhauta.pp.fi/kuvia/golfvgt/suodatin1.jpg
Väärä suodatin vai käyttäjäpohjainen vika ? ;)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 16.11.2014 18:57

toi suodatin jonka olet hankkinut on vanhempaa mallia. auto ilmeisesti uudempi kun -06?
eli väärä suodatin :)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 16.11.2014 19:25

Kiitti, Golf on -06 vuonna rekisteröity, mutta -07 mallinen. Saas nähdä miten Motonet suhtautuu vaihtamiseen, suodatin itsessään on ok, mutta paketti on öljyinen.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 18.11.2014 17:55

...Hiukan samaa vikaa! Tästä tosin deletoitu dpf ja egr+softattu. Vika esiintyy kun ulkolämpötila lähenee nollaa, tai menee sen alle! Aika mysteerivika... Kiihdytyksessä ikäänkuin pudottaa syötöt ja sen perään myös ahdot. Kaasun kun käyttää ylhäällä, niin sitten voi taas yrittää vedättää. Ei koodeja... Turbo ja ahtopainesolkku vaihdettu. Jotenkin haiskahtaa MAF tai kaasuläppävialta...

Mutta miten tuo ulkolämpötila vaikuttaa tähän??

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 18.11.2014 20:06

Ahtopainetta liikaa. Olisiko vnt vähän likainen ja jumittaa?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.11.2014 20:19

Softasta pitää ahtimen ohjausta muutella ettei ahda yli ja ala nykimään.

Aika yleinen juttu tuossa Siemens PPD:ssä kun nostetaan tehoja/poistetaan DPF.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 19.11.2014 16:54

...Ahtoilman lämpö vaikuttaa siipien asentoon vai mitä tarkoitat?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 17.12.2014 21:52

... Back in business! Ahtimen kyljessä oleva pakokaasun lämpötila-anturi oli rikki. Näytti ihan omiaan. Lämpötilalukema pomppasi heti kaasuun koskiessa 1000 asteeseen, joten ecu luuli ahtimen olevan sulamispisteessä ja alkoi leikata syöttöä. Aluksi ilmeni nykimisenä kiihdyttäessä, mutta vian pahetessa voima oli kateissa koko ajan. Riippui tietenkin siitä, että missä kohtaa anturi milloinkin sekosi.

Aluksi olikin vaikea saada vika diagnosoitua, kun sekoilua oli harvemmin, ja vaan "kunnolla" vedätettäessä...

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 22.1.2015 15:08

Mikähän tuota BMN -konetta (2.0 TDI 16V 170hv) vaivaa kun kunnolla kiihdyttäessä se alkaa nykimään noin 3000 kierroksen kohdalla ? Nykiminen tuntuu samalta kun bensakoneella olisi kipinä hukassa.
EGR:lle laitoin jo supistavan tiivisteen, ei apua.

Tämä vika selvisi tänään ruokatunnilla, polttoainepumpun tunnit tulivat täyteen. Pumppu+työt 390€.

sambolo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.9.2014 11:03

ViestiKirjoittaja sambolo » 23.1.2015 12:36

Olikos kilsoja minkä verran?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 24.1.2015 19:16

n.250tkm


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa