Kasaan painunut öljynsuodatin 2.0 BKD 103 kW

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

PowerUp
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.3.2013 13:59

Kasaan painunut öljynsuodatin 2.0 BKD 103 kW

ViestiKirjoittaja PowerUp » 11.11.2014 5:48

Huomenta foorumille.

Sattuipahan viikonloppuna öljynvaihdon yhteydessä sellainen, että suodatinpanosta irroittaessani huomasin panoksen olevan painunut kasaan ja lamellien vääntynyt. Panos siis näitä paperipanoksia, joita VW konserni on pidemmän aikaa käyttänyt.

Muuten jees, mutta kiristin kannen viimeksi siinä sanottuun 25 Nm kireyteen. Mitä tuossa suodattimen vaihdossa voi mennä niin pahasti pieleen, että panoksesta tulee tuommoinen? Panos kiinni kanteen ja kansi panoksineen sylinteriin ja käsin huulille plus avaimella momenttiin?

Nakkaan kuvan kunhan saan puhelimesta ulos.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 11.11.2014 7:03

alkuperäinen suodatin? itse olisin ajatellut että suodatin pikkasen liian pitkä ja kun ruuvaat kiinni se menee kasaan?

PowerUp
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.3.2013 13:59

ViestiKirjoittaja PowerUp » 11.11.2014 7:48

Itse asiassa tuo läjään mennyt oli tarvike. Motonetin myymä, olikohan Wix tai jotain siihen suuntaan. Silloin ei hyllyssä syystä tai toisesta ollut Boschin alkuperäistä niin lankesin kiusaukseen ostaa tarvike osa.

PowerUp
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.3.2013 13:59

ViestiKirjoittaja PowerUp » 11.11.2014 8:25

Tältä näytti tarvikesuodatin.

Tiedä pitäisikö tuota käydä ostamassa vielä varmuuden vuoksi toinen Boschin suodatin ja tarkistaa onko tuo nyt vaihdettukin mennyt läjään. Suuresti ihmetyttää kyllä.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 11.11.2014 9:36

ei tarvi suodatin olla kun pari milliä liian pitkä ja se tekee noin, tai sitten se ei ollut kunnolla pailkallaan/väärin päin. Nämä ihan arvauksia, en ole itse tuollaista vaihtanut, en tiedä meneekö edes väärin päin sinne...?

jiitek
-
Viestit: 79
Liittynyt: 26.8.2006 12:41

ViestiKirjoittaja jiitek » 11.11.2014 11:24

Juuri tuossa kiinnitin samaan huomiota kun bkc kävi öljynvaihdossa. Katselin sitten muita vanhoja suodattimia niin kylläpä ne kaikki olivat enemmän tai vähemmän kasassa vaikka olivat astiassa ehtineet palautuakin jonkin aikaa.

Tämänpäiväisellä oli ajettu n.25000km. ja päällä luki Mahle.

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 11.11.2014 11:25

Öljynsuodattimissa on tullut aina suosittua vaan alkuperäistä. Suodatin kuitenkin on melko tärkeä osa. Testitkin kertoo että tarvikkeiden laaduissa on isoja eroja. Olikohan Mann Filter tarvikkeissa sellainen joka on aina menestynyt.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.11.2014 15:14

Vesi-imurin filsu menee tollaseks kun alkaa ahdistaa virtausta vaahdon tai lian takia.

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 11.11.2014 20:17

Olikohan Mann Filter tarvikkeissa sellainen joka on aina menestynyt.


Mulla on just kädessä BKD:n orkkissuodatin ja siinä lukee Mann-filter (071 115 562 C)

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 12.11.2014 18:07

Vaihdan öljyt ja putsarin noin kymppitonnin välein.Vaihtoja kertynyt nyt 13 kpl.Koskaan ei ole suodatin ollut litistynyt.Pyrin käyttämään alkuperäistä putsaria,mutta joskus myös tuo motonetin wixx tullut laitettua.
Vaikuttaisko nuo harvat vaihtovälit sitten tuohon littaantumiseen,ehkä?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 12.11.2014 18:08

... No onpas outo ilmiö. En ole kyllä tuon näköistä filtteriä omista laitteista kaivanut ainakaan 15t huoltovälillä.
edit: Myös tarvikesuodattimilla menty välillä.

ibel
-
Viestit: 100
Liittynyt: 22.3.2008 19:09

ViestiKirjoittaja ibel » 12.11.2014 21:05

Ite käyttäny aina Mätänetin suotimia, eikä koskaan oo ollu mitään vastaavaa. 15tkm on vaihtoväli.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 21.11.2014 8:50

Jos tuossa BKD koneessa on sama suodatin kuin BXE koneessa niin viimeksi kun ostin alkuperäisen suodattimen olisi se täysin samanlainen rakenteeltaan kuin Bosch, jonka hain vertailtavaksi.
Voisi melkein väittä että ovat tulleet samalta valmistuslinjaltakin, koska niissä oli monia samanlaisia yksikohtia.

Aiemmin alkuperäinensuodatin oli selkeästi erilainen rakenteeltaan, kun suodatin materiaali oli sellaisella sahalaita kuviolla ja Bosch, Fram jne suodatin meteriaali oli vain suoraan taiteltua.
Nyt alkuperäinenkin oli tuota suoraan taitosta olevaa materiaalia.

Tämä siis Skodan alkuperäissuodettimen osalta.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 21.11.2014 10:01

Minullakin on BKD-koneessa ollut joskus littuun mennyt suodatin. Olen vaihtanut 10-15tkm välein 507-öljyillä ja tehnyt moottorihuuhtelun noin joka toinen tai kolmas kerta. Olen käyttänyt alkuperäisiä suodattimia. Vagarenan puolella joku muukin kertoi törmänneensä näihin littuun menneisiin suodattimiin. Sen enempää en ole asiaan kiinnittänyt huomiota tahi ajatusta tähän mennessä.

Voisiko suodatin mennä littuun hieman kiinni kiertäessä? Siinähän se ohut muovinen pätkä täytyy painaa öljynsuodattimen jalkaan. Tosin aika kovalta suodattimen runko tuntuu. Jos öljynkierto ahdistaa noin kovaa, niin missä kohtaa ja miksi..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa