Kasaan painunut öljynsuodatin 2.0 BKD 103 kW
Valvoja: ffp jäsenet
Kasaan painunut öljynsuodatin 2.0 BKD 103 kW
Huomenta foorumille.
Sattuipahan viikonloppuna öljynvaihdon yhteydessä sellainen, että suodatinpanosta irroittaessani huomasin panoksen olevan painunut kasaan ja lamellien vääntynyt. Panos siis näitä paperipanoksia, joita VW konserni on pidemmän aikaa käyttänyt.
Muuten jees, mutta kiristin kannen viimeksi siinä sanottuun 25 Nm kireyteen. Mitä tuossa suodattimen vaihdossa voi mennä niin pahasti pieleen, että panoksesta tulee tuommoinen? Panos kiinni kanteen ja kansi panoksineen sylinteriin ja käsin huulille plus avaimella momenttiin?
Nakkaan kuvan kunhan saan puhelimesta ulos.
Sattuipahan viikonloppuna öljynvaihdon yhteydessä sellainen, että suodatinpanosta irroittaessani huomasin panoksen olevan painunut kasaan ja lamellien vääntynyt. Panos siis näitä paperipanoksia, joita VW konserni on pidemmän aikaa käyttänyt.
Muuten jees, mutta kiristin kannen viimeksi siinä sanottuun 25 Nm kireyteen. Mitä tuossa suodattimen vaihdossa voi mennä niin pahasti pieleen, että panoksesta tulee tuommoinen? Panos kiinni kanteen ja kansi panoksineen sylinteriin ja käsin huulille plus avaimella momenttiin?
Nakkaan kuvan kunhan saan puhelimesta ulos.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Jos tuossa BKD koneessa on sama suodatin kuin BXE koneessa niin viimeksi kun ostin alkuperäisen suodattimen olisi se täysin samanlainen rakenteeltaan kuin Bosch, jonka hain vertailtavaksi.
Voisi melkein väittä että ovat tulleet samalta valmistuslinjaltakin, koska niissä oli monia samanlaisia yksikohtia.
Aiemmin alkuperäinensuodatin oli selkeästi erilainen rakenteeltaan, kun suodatin materiaali oli sellaisella sahalaita kuviolla ja Bosch, Fram jne suodatin meteriaali oli vain suoraan taiteltua.
Nyt alkuperäinenkin oli tuota suoraan taitosta olevaa materiaalia.
Tämä siis Skodan alkuperäissuodettimen osalta.
Voisi melkein väittä että ovat tulleet samalta valmistuslinjaltakin, koska niissä oli monia samanlaisia yksikohtia.
Aiemmin alkuperäinensuodatin oli selkeästi erilainen rakenteeltaan, kun suodatin materiaali oli sellaisella sahalaita kuviolla ja Bosch, Fram jne suodatin meteriaali oli vain suoraan taiteltua.
Nyt alkuperäinenkin oli tuota suoraan taitosta olevaa materiaalia.
Tämä siis Skodan alkuperäissuodettimen osalta.
Minullakin on BKD-koneessa ollut joskus littuun mennyt suodatin. Olen vaihtanut 10-15tkm välein 507-öljyillä ja tehnyt moottorihuuhtelun noin joka toinen tai kolmas kerta. Olen käyttänyt alkuperäisiä suodattimia. Vagarenan puolella joku muukin kertoi törmänneensä näihin littuun menneisiin suodattimiin. Sen enempää en ole asiaan kiinnittänyt huomiota tahi ajatusta tähän mennessä.
Voisiko suodatin mennä littuun hieman kiinni kiertäessä? Siinähän se ohut muovinen pätkä täytyy painaa öljynsuodattimen jalkaan. Tosin aika kovalta suodattimen runko tuntuu. Jos öljynkierto ahdistaa noin kovaa, niin missä kohtaa ja miksi..
Voisiko suodatin mennä littuun hieman kiinni kiertäessä? Siinähän se ohut muovinen pätkä täytyy painaa öljynsuodattimen jalkaan. Tosin aika kovalta suodattimen runko tuntuu. Jos öljynkierto ahdistaa noin kovaa, niin missä kohtaa ja miksi..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa