VW Touran 1.9 TDI 77Kw Vm.2005 ei oikeen käynnisty lämpimänä
Valvoja: ffp jäsenet
VW Touran 1.9 TDI 77Kw Vm.2005 ei oikeen käynnisty lämpimänä
Eli kyseistä "ongelmaa" ollut havaittavissa että kylmänä tärähtää tulille kuin palmun alta, mutta lämpimänä joutuu ns. sahaamaan käyntiin.
Autolla ajettu 183000 tuhatta.
OBD antoi koodin; P0118 (Engine Coolant temperature sensor circuit high)
Vaihdoin eilen kyseisen sensorin mutta ei mitään muutosta käynnistymisen suhteen.
Olisiko seuraavaksi hehkut vaihtoon??
Akkukin vaihdettu viime talvena.
Lueskelin erästä ulkomaista foorumia niin siellä oli aloittajan aihe aivan sama kuin itsellä ja keskusteluun yhtyi noin 4-5 henkilöä jotka ilmoittivat samasta ongelmasta ja vuosimallit autoilla oli juuri 2004-2006. Aloittaja oli vaihtanut sitä sun tätä autoon mutta tuloksetta. Eli mites muilla täällä, onko esiintynyt samaa ongelmaa Touraneissa ja mikä voisi olla avuksi?!?
Muokattu; Näköjään ollut saman aiheista keskustelua täällä ja vastauksen sainkin yllä olevaan;
"Lähetetty: 22.9.2014 5:04 Viestin aihe:
Tästäkin ollut keskustelua täällä..
ELi startti ei pyöri riittävän nopeasti ECUn mielestä. Korjauksena uusi akku tai yleisemmin startti. VIkakoodeista jos löytyy nokka-akselin asentotunnistin niin sekin vois tehä tollasta.
Mutta tohon alempana olevaan ois mukava saada informaatiota.
Ja toinen kysymys;
Mistä voisi kuulua apukuskinpuolelta suunilleen hansikaslokeron takaa konehuoneesta selvä nakutus kun auto on käynnissä.
Kaasua painaessa loppuu mutta tyhjäkäynnillä kuullostaa kuin sähköinen pumppu nakuttaisi menemään jotain, mutta mitä?
Autolla ajettu 183000 tuhatta.
OBD antoi koodin; P0118 (Engine Coolant temperature sensor circuit high)
Vaihdoin eilen kyseisen sensorin mutta ei mitään muutosta käynnistymisen suhteen.
Olisiko seuraavaksi hehkut vaihtoon??
Akkukin vaihdettu viime talvena.
Lueskelin erästä ulkomaista foorumia niin siellä oli aloittajan aihe aivan sama kuin itsellä ja keskusteluun yhtyi noin 4-5 henkilöä jotka ilmoittivat samasta ongelmasta ja vuosimallit autoilla oli juuri 2004-2006. Aloittaja oli vaihtanut sitä sun tätä autoon mutta tuloksetta. Eli mites muilla täällä, onko esiintynyt samaa ongelmaa Touraneissa ja mikä voisi olla avuksi?!?
Muokattu; Näköjään ollut saman aiheista keskustelua täällä ja vastauksen sainkin yllä olevaan;
"Lähetetty: 22.9.2014 5:04 Viestin aihe:
Tästäkin ollut keskustelua täällä..
ELi startti ei pyöri riittävän nopeasti ECUn mielestä. Korjauksena uusi akku tai yleisemmin startti. VIkakoodeista jos löytyy nokka-akselin asentotunnistin niin sekin vois tehä tollasta.
Mutta tohon alempana olevaan ois mukava saada informaatiota.
Ja toinen kysymys;
Mistä voisi kuulua apukuskinpuolelta suunilleen hansikaslokeron takaa konehuoneesta selvä nakutus kun auto on käynnissä.
Kaasua painaessa loppuu mutta tyhjäkäynnillä kuullostaa kuin sähköinen pumppu nakuttaisi menemään jotain, mutta mitä?
Olen lukenut, että ohjelmalla on korjattu. Mutta siinä tulee kuulemma lieveilmiöitä mukana, kuten koneen ryntääminen vakkarilla ajettaessa ja yrittää jarrulla lopettaa vakkarin toiminnan?? Ei ole kokemusta, mutta näin olen lukenut.
Ja muutenkin, onhan siinä joku vika, kun se startauttaa pitkään? Eikait se ohjelma ole muuttunut ajonaikana, joka pitäisi korjata?
Ja muutenkin, onhan siinä joku vika, kun se startauttaa pitkään? Eikait se ohjelma ole muuttunut ajonaikana, joka pitäisi korjata?
Juuri mietin samaa että mikä moodii siinä kierretään että "ongelma" poistuu vai mennäänkö siinä modaamisessa vain mistä aita on matalin ja siitä tulee sitten toisaalle ongelmia. Tuli mieleen että onko tässä myös moottorityyppi ratkaseva kun mitä tossa muistelisin niin kaikki yli 66kw Touranit mitä käytiin koeajaa niin joutu sahaamaan jotain hieman vähemmän ja jotain hieman enemmän, kun taasen 66kw tärähti niin hienosti niin kylmänä kuin kuumanakin. Että mikä se lopullinen ongelma ihan oikeasti on. Omaan on nyt vaihdettu Uusi laturi, Akku viime talvena, Moottorin lämpötila anturi. Enää ois jäljellä se startti.
Ja onko tommonen sahaaminen käyntiin pitkällä juoksulla terveellistä autolle.Näitä on näemmä aikasta paljon niin jos osaisin Lontota hieman paremmin ilmasta tai ihan germaania niin voisi ihan hyvin norsunluutornitasolta (Volkkarilta) kysästä että mikä tämä "tyyppivika" on....
Kun Touranit on kuitenkin hyvin suosittuja vaihtoauto markkinoilla eli niitä on paljon niin ottaisiko valmista kantaa tähän "tyyppivikaan"..
Eräällä ulkomaisella palstallakin oli samanlainen ongelma ja siihen yhty sitten noin 4-5 henkilöä joilla sama ongelma autojensa kanssa niin joku "pikku" bugi nyt tuossa Touranin moottorissa on kun ei ole ihan yksittäis ongelma näemmä..
Oma moottori on tyypiä BKC 77Kw
Ja jos jollain Lontoo taipuu niin voi laittaa ysäri viestillä mulle jonkun sepostuksen ongelmasta Lontooksi niin mä voin selvittää osotteet ja yhteyshenkilöt kenelle postia lähettää ja pistää "reklamaatiota" menemään.
Ja onko tommonen sahaaminen käyntiin pitkällä juoksulla terveellistä autolle.Näitä on näemmä aikasta paljon niin jos osaisin Lontota hieman paremmin ilmasta tai ihan germaania niin voisi ihan hyvin norsunluutornitasolta (Volkkarilta) kysästä että mikä tämä "tyyppivika" on....
Kun Touranit on kuitenkin hyvin suosittuja vaihtoauto markkinoilla eli niitä on paljon niin ottaisiko valmista kantaa tähän "tyyppivikaan"..
Eräällä ulkomaisella palstallakin oli samanlainen ongelma ja siihen yhty sitten noin 4-5 henkilöä joilla sama ongelma autojensa kanssa niin joku "pikku" bugi nyt tuossa Touranin moottorissa on kun ei ole ihan yksittäis ongelma näemmä..
Oma moottori on tyypiä BKC 77Kw
Ja jos jollain Lontoo taipuu niin voi laittaa ysäri viestillä mulle jonkun sepostuksen ongelmasta Lontooksi niin mä voin selvittää osotteet ja yhteyshenkilöt kenelle postia lähettää ja pistää "reklamaatiota" menemään.
Viimeksi muokannut Nalleuppo, 7.10.2014 8:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo koneen ryntääminen vakkarilla ajaessa kun koskee kytkimeen tulee sen myötä että VCDS:llä vaihtaa manuaalin automaatin codingiin. Jos lämpimänä starttausbugin korjaa ohjelmasta oikein, näitä lieveilmiöitä ei tule.
Tuo starttausvaikeus lämpimänä alkaa ilmetä kun akku ja/tai startti ei ole ihan täydessä terässä, vaikka käyttöikää vielä muuten olisikin hyvin jäljellä. Kun startti ei pyöritä ecun mielestä riittävän kovaa, polttoainetta ei ruiskuteta tarpeeksi vaikka se ko. kierroksilla jo jaksaisikin lähteä käyntiin kun vain ainetta tulisi.
Akun ja startin vaihdollakin kyllä korjautuu.
Tuo starttausvaikeus lämpimänä alkaa ilmetä kun akku ja/tai startti ei ole ihan täydessä terässä, vaikka käyttöikää vielä muuten olisikin hyvin jäljellä. Kun startti ei pyöritä ecun mielestä riittävän kovaa, polttoainetta ei ruiskuteta tarpeeksi vaikka se ko. kierroksilla jo jaksaisikin lähteä käyntiin kun vain ainetta tulisi.
Akun ja startin vaihdollakin kyllä korjautuu.
Mutta jos asia on näin että se startti on on se puuttuva lenkki, niin miten tän ongelman pystyy sitten ennalta ehkäisemään jatkossa...
Eli korjaantuuko asia taas hetkeksi ennen kuin sahaamis ongelmat rupeaa ilmenemään, vai pystyisikö tähän kohtaan kun vaihtaa uuden startin koneeseen joku luomaan jonkun kantavan ohjelman moottorin ohjaukseen joka ennaltaehkäisee tämän ongelman syntyä ??
Eli korjaantuuko asia taas hetkeksi ennen kuin sahaamis ongelmat rupeaa ilmenemään, vai pystyisikö tähän kohtaan kun vaihtaa uuden startin koneeseen joku luomaan jonkun kantavan ohjelman moottorin ohjaukseen joka ennaltaehkäisee tämän ongelman syntyä ??
Sitten löysin tämmösen täältä ongelmaa korjaamaan ?!?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=88 ... a93decdc4e
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=88 ... a93decdc4e
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa