Touran 1,9tdi (BKC) 6-vaiht. tehot --> 200 hp

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JKaskisto
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 1.10.2014 14:07

Touran 1,9tdi (BKC) 6-vaiht. tehot --> 200 hp

ViestiKirjoittaja JKaskisto » 1.10.2014 14:15

Itseltä löytyy otsikon mukainen 1,9 dieseli Touran BKC-moottorilla (77kW) ja tallissa kampiakselivikainen 2.0tdi 170hp BMR-moottori kaikilla kilkkeillä... Mitä te viisaammat tekisitte tilanteessa, kun ideana olisi heittää vahvemman moottorin osia touraniin. Eli esim. suuttimet ja turbo, odotettu tehonlisäys + ohjelmointi?...

Ideoita otetaan vastaan!

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 1.10.2014 19:07

Tuosta BMR koneesta et saa mitään osia käytettyä järkevästi tuohon BKC:hen.

Toimiva resepti Bkc:hen:
Arl:n tai Asz:n suuttimet
Finturbon gt1852v-hybridi (mielellään v-band pakopesään tehtynä jolloin täysin bolt on)
Kunnollinen softa

Noiden lisäksi tarttet vielä paremman kytkimen jos meinaat käyttää kaiken tarjolla olevan väännön.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 1.10.2014 19:12

Ja sitte kosahtaa kirstu :)
1.9TDI kanssa käytössä 6v pikkulaatikko jonka nimellinen väännönkesto 250Nm. 2litraisissa dieseleissä on sitten isompi (kestävämpi) 6v vaihteisto.

taistelumarsu
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.4.2013 18:24

ViestiKirjoittaja taistelumarsu » 2.10.2014 13:12

1.9TDI kanssa käytössä 6v pikkulaatikko jonka nimellinen väännönkesto 250Nm


Näissähän on tosiaan tuo 02S? tyypin vaihteisto joihin taisi mennä samat vetarit ja 228mm kytkin\vauhtipyörä kuin 5-lovisiinkin. Mutta onko tosiaan nimellinen väännönkesto vain 250Nm.. eikös tuossa BKC moottorissa ole vakiona jo ainakin tuon verran vääntöä?

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 2.10.2014 15:05

^^2,5 vuotta o emäntä ajellu Passatillaan 470Nm väännöillä.
Laatikkona 04A joka o päivitetty versio 02J:stä. Eli pitkälti samaa tavaraa ku 02S.

Ainakin toistaiseksi on laatikko pysynyt ehjänä.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 3.10.2014 8:51

Tarkoitin että 250Nm on max vääntö moottorissa joka tuohon laatikkoon on yhdistetty.

Jysca
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.10.2012 18:39

Re:

ViestiKirjoittaja Jysca » 21.2.2018 17:11

Tero P kirjoitti:Tuosta BMR koneesta et saa mitään osia käytettyä järkevästi tuohon BKC:hen.

Toimiva resepti Bkc:hen:
Arl:n tai Asz:n suuttimet
Finturbon gt1852v-hybridi (mielellään v-band pakopesään tehtynä jolloin täysin bolt on)
Kunnollinen softa

Noiden lisäksi tarttet vielä paremman kytkimen jos meinaat käyttää kaiken tarjolla olevan väännön.


Saksanmaalta uudet Boschin suuttimet 600€
Täytyykö ohjelmoida jos vaihtaa ensalkuun pelkät suuttimet ??
EGR delete, turbo vaihtoon ja ohjelmointi edessä..

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re:

ViestiKirjoittaja pete73 » 21.2.2018 17:59

jyri.h kirjoitti:Ja sitte kosahtaa kirstu :)
1.9TDI kanssa käytössä 6v pikkulaatikko jonka nimellinen väännönkesto 250Nm. 2litraisissa dieseleissä on sitten isompi (kestävämpi) 6v vaihteisto.


Tuo ei ihan täysin pidä paikkansa.
Ainakin ASZ 130hv ja ARL 150hv yhteydessä on laatikkona isompi 02M....
En tiedä onko käytetty muiden moottorien kanssa.
Pienempitehoisten kaverina on sitten 6-vaihteista "pikkulaatikkoa". 5-vaihteisia versioita on vissiin rääkätty jopa yli 600Nm väännöillä ilman isompia välittömiä ongelmia, toki käyttäjä sen keston ratkaisee.. on noita vakiokoneillakin saatu rikki.

Sama mikä laatikko siellä on, niin kestoikä ei taatusti ainakaan lyhene kun välttää matalilla kierroksilla väännättämistä ja huolehtii myös öljyvaihdoista ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa