1.9tdi VS 2.0tdi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

KapteeniMahtava
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 1.10.2014 13:35

1.9tdi VS 2.0tdi

ViestiKirjoittaja KapteeniMahtava » 1.10.2014 13:42

Terve,
Tarkoitus olisi ostaa Golf vm. 07-10 diesel koneella. Asiaan vihkiytymättömänä tarvisin tietoa kummalla koneella kannattaa auto ostaa. Budjetti riittää noin 170tkm-230tkm ajettuun autoon. DSG-vaihteisto on kiva ajaa, mutta kuullut pelkkää huonoa.
Elikkä mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota autoa ostaessa, massapyöräthän noissa tuntuu menevän..


Tuleva ex-auto on Saab 9-3 Re85..

KapteeniMahtava
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 1.10.2014 13:35

ViestiKirjoittaja KapteeniMahtava » 1.10.2014 19:11

Eli sen verran näitä foorumeita selailtu, että BKD-koodilla olevat moottorit olisivat vähiten vika herkkiä. Toinen kysymys missä vuosimalleissa on BKD moottorit?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 1.10.2014 19:16

mk5 pohjaisissa(golf, jetta, a3, octavia, leon..) -04-08(09) vuosimalleissa. Loppupään vehkeissä sitten DPF sitten vielä lisä "herkkuna"

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 1.10.2014 19:46

Mallivuodesta 2009 alkaen löytyy myös 2litraista ensimmäisen sukupolven commonrailia, ainakin moottorikoodeilla CBAA/CBAB. Tuo on melkoisen paljon sivistyneempi käytökseltään ja ennenmuuta äänimaailmaltaan kuin aiemmat pumppusuutinmoottorit. Jotain lastentauteja noissakin taisi olla mutta tarkempaa muistikuvaa ei ole.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 1.10.2014 21:47

BKD moottoreissa tuntuu ainakin noi turbot hajoileva normaalia aiemmin... nimimerkillä itsellä 236tkm ajettu bkd ja turbo pjaaskana. Mitä lueskelin, niin tuntuu etten ole ainut BKD:läinen jolle näin käy. Muuten tuntuu kyllä pelittävän.

_Volkswagen_
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2014 21:34

ViestiKirjoittaja _Volkswagen_ » 27.10.2014 10:03

Jos kerran V Golffiin olet dieselinä päätymässä, niin itse ottasin edelleen nykyisen combon; Manuaali&BKD. Itsellä nyt mittarissa 275 tkm ja alkuperäisellä ahtimella mennään. Jälkikäyttö (itsellä 30 sekuntia- 1 minuutti ajon jälkeen) säästää turboa huomattavasti. Kytkin vaihdettu 270 tkm kohdalla, samoin kaikki koneen tukikumit. Ota huomioon, että uusi kytkin alkuperäisillä SACHS-osilla on sitten melko hintava. Itsellä tästä syystä kiinteät hilppeet.

BKD moottorina ihan ok, kulutus pitkässä aikavälissä 5,8 litraa sataselle kun molemmat kuskit osaavat kyllä käskeä. Tehoalue jotakin 1700-4000 kierroksen välillä, yllä tai alla melko hengetöntä menoa. Öljyä kuluu desi tonnille ja LL öljyistä siirrytään tavallisiin seuraavassa huollossa.

Pumpparin miinuksena on toki hieman suurempi kulutus ja karkeampi käyntiääni, kun CR-koneessa. Isona plussana taas itse tykkään siitä, että veto ei ole yhtä "kuminauhamaista", kuin CR-koneessa, kun veto alkaa niin sen myös huomaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa