Passat päästöt

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tdi-variant
-
Viestit: 189
Liittynyt: 29.7.2003 23:26

Passat päästöt

ViestiKirjoittaja tdi-variant » 28.9.2014 18:16

Ensi viikolla Passatin katsastus ja turbonsiivet jumii aika huolella.
En ehdi putsailemaan niin tuli mieleen että meneekö läpi päästöistä jos otan turbon alipainekellolta letkun irti, niin ettei ahda lainkaan ??
Nyt ahtaa mittariin 2bar, niin ahdin varmaan hajoaa päästötestissä ?
Voisiko noin kokeilla päästöt konttorilla, vai meneekö läpi ?
Auto Passat 3BG 1.9 tdi awx.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 28.9.2014 19:20

Katsastuksessa ei mitata päästöjä, vain savutusarvoa. Jos nyppäät VNT-säätöletkun irti, ei ne siivet säädy sitäkään vähää mitä niiden pitäisi eli menee vaan huonompaan suuntaan. Jos haluat ahtimen vikasietotilaan eli pienille ahdoille, ota MAFfin sähköjohto irti. Siihen en sitten osaa ottaa kantaa mitä se savutukselle tekee.

tdi-variant
-
Viestit: 189
Liittynyt: 29.7.2003 23:26

ViestiKirjoittaja tdi-variant » 28.9.2014 20:04

Luulin että ei vaikuta arvoihin jos turbo pois pelistä....
Olisiko muilla vinkkejä ?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 29.9.2014 12:39

Ei muuta kuin, että pistä auto kuntoon ennen katsastusta.

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 29.9.2014 17:00

Tuo mafin irroitus ei todennäköisestikään myös auta, yleisesti kun se on viallinen on seurauksena korkea savu arvo ->hylsy leimalla.

Suosittelen laittamaan vaan kuntoon sen ennen leimaa ja muutenkin. Sen pitää kuitenkin nostaa kierrokset tavoite arvoon ja pysyä siellä ja laskea sen jälkeen määriteltyyn tyhjäkäynti arvoon. Näitä ryntäytyksiä myös todennäköisesti pari kertaa ainakin. Jos on jotain ongelmaa ei kone välttämättä edes kierrä oikeita kierroksia ilman jonkinlaisia oireita. Octavia ainakin alkoi ryskyttämään polkaisun jälkeen rankasti kun oli turbo jumissa.

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 29.9.2014 17:21

Kannattaa myöskin harkita savuarvojen otattamista muualla, kuin konttorilla. Ensinnäkin se on halvempaa, siitä ei tule hylsyä, eivätkä huudata konetta älyttömästi, jos antaa kelvolliset arvot. Minä käytin Octavian Pieksämäen Tammer-Dieselillä, niin siellä kaveri ryntäytti autoa kerran ja se oli siinä. Olin oikein iloisesti yllättynyt. Tietysti, jos ei anna hyväksyttyä arvoa heti, joutuu varmaan polkemaan enemmän.

tdi-variant
-
Viestit: 189
Liittynyt: 29.7.2003 23:26

ViestiKirjoittaja tdi-variant » 29.9.2014 18:32

Mulla kans ryntäyttää, kun ahtoja niin helvetisti. Pakopainetta ja väsyneet venajouset --> venttiilit kantaa. Täytyy katsoa jos ehtisi MrMusclet heittämään ahtimeen. Jos en niin otan kellolta letkun irti.
Siivet ovat auki ilman alipainesäätöä--> ei juurikaan ahtopainetta--> ei juurikaan syöttöä.

Eli luulisi menevän läpi päästöistä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa