Ensi viikolla Passatin katsastus ja turbonsiivet jumii aika huolella.
En ehdi putsailemaan niin tuli mieleen että meneekö läpi päästöistä jos otan turbon alipainekellolta letkun irti, niin ettei ahda lainkaan ??
Nyt ahtaa mittariin 2bar, niin ahdin varmaan hajoaa päästötestissä ?
Voisiko noin kokeilla päästöt konttorilla, vai meneekö läpi ?
Auto Passat 3BG 1.9 tdi awx.
Passat päästöt
Valvoja: ffp jäsenet
Katsastuksessa ei mitata päästöjä, vain savutusarvoa. Jos nyppäät VNT-säätöletkun irti, ei ne siivet säädy sitäkään vähää mitä niiden pitäisi eli menee vaan huonompaan suuntaan. Jos haluat ahtimen vikasietotilaan eli pienille ahdoille, ota MAFfin sähköjohto irti. Siihen en sitten osaa ottaa kantaa mitä se savutukselle tekee.
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Tuo mafin irroitus ei todennäköisestikään myös auta, yleisesti kun se on viallinen on seurauksena korkea savu arvo ->hylsy leimalla.
Suosittelen laittamaan vaan kuntoon sen ennen leimaa ja muutenkin. Sen pitää kuitenkin nostaa kierrokset tavoite arvoon ja pysyä siellä ja laskea sen jälkeen määriteltyyn tyhjäkäynti arvoon. Näitä ryntäytyksiä myös todennäköisesti pari kertaa ainakin. Jos on jotain ongelmaa ei kone välttämättä edes kierrä oikeita kierroksia ilman jonkinlaisia oireita. Octavia ainakin alkoi ryskyttämään polkaisun jälkeen rankasti kun oli turbo jumissa.
Suosittelen laittamaan vaan kuntoon sen ennen leimaa ja muutenkin. Sen pitää kuitenkin nostaa kierrokset tavoite arvoon ja pysyä siellä ja laskea sen jälkeen määriteltyyn tyhjäkäynti arvoon. Näitä ryntäytyksiä myös todennäköisesti pari kertaa ainakin. Jos on jotain ongelmaa ei kone välttämättä edes kierrä oikeita kierroksia ilman jonkinlaisia oireita. Octavia ainakin alkoi ryskyttämään polkaisun jälkeen rankasti kun oli turbo jumissa.
Kannattaa myöskin harkita savuarvojen otattamista muualla, kuin konttorilla. Ensinnäkin se on halvempaa, siitä ei tule hylsyä, eivätkä huudata konetta älyttömästi, jos antaa kelvolliset arvot. Minä käytin Octavian Pieksämäen Tammer-Dieselillä, niin siellä kaveri ryntäytti autoa kerran ja se oli siinä. Olin oikein iloisesti yllättynyt. Tietysti, jos ei anna hyväksyttyä arvoa heti, joutuu varmaan polkemaan enemmän.
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
Mulla kans ryntäyttää, kun ahtoja niin helvetisti. Pakopainetta ja väsyneet venajouset --> venttiilit kantaa. Täytyy katsoa jos ehtisi MrMusclet heittämään ahtimeen. Jos en niin otan kellolta letkun irti.
Siivet ovat auki ilman alipainesäätöä--> ei juurikaan ahtopainetta--> ei juurikaan syöttöä.
Eli luulisi menevän läpi päästöistä.
Siivet ovat auki ilman alipainesäätöä--> ei juurikaan ahtopainetta--> ei juurikaan syöttöä.
Eli luulisi menevän läpi päästöistä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa