Tässä muutaman vuoden VAG vapauden (=viattomuuden) jälkeen iski mielenhäiriö että pitäisi vaihteeksi tehdä budjettiratkaisu auton vaihdon kanssa.
Kaverin 1.6 TDI Octavia näytti tietokoneella tuollaisia 4.4l/100km keskikulutuksia joten mielenkiinto rupesi heräämään.
Eli siis onko arvoisilla raadin jäsenillä kertynyt kokemuksia tuollaisen 1.6TDI moottorin vioista, kulutuksista ja käyttöominaisuuksista?
Ajatuksena olisi hommata pari vuotias Farkku Octavia manuaalina, eli ko. pelin käyttökokemuksetkin kiinnostaa.
Olen hieman skeptinen nykyisiä ja hieman vanhempiakin VAG-konsernin tuotteita kohtaan. Olen tapellut aika kalliiden vikojen ja ylimielisen huollon parissa edellisten VAG-autojeni kanssa. Nykyinen mersu on mennyt 200tkm viallisella parkkitutkan anturilla ja jäähelmellä Ebespächerin polttoaineputkessa. Tuttavapiissä on maksettu pienen korealaisen henkilöauton hintoja DSG- ja Multitronic vaihteistoista sekä TSI kirjainyhdistelmästä...
1.6 TDI Kokemuksia kaivataan
Valvoja: ffp jäsenet
1.6TDI vs 15 vuotta vanhempi hieman piristetty 1.9TDI, niin kulutus JKL-STadi välillä ihan sama, jos ajetaan nopeusrajoitusten mukaan (+10%). Tuo 1.6TDI ei ole enään mikään säästöpossu, kun nopeus on se 120-130km/h motarilla. Toki 90km/h jurruuttamalla menee alle neljän litran, mutta noihin lukemiiin meni jo 90-luvun toledo.
Ai niin ja onhan tuo melkoinen nuhapumppu 105 hepalla ja 250nM:llä.
Ai niin ja onhan tuo melkoinen nuhapumppu 105 hepalla ja 250nM:llä.
Itsellä ollut Ocu 2.0 TDI (BKD) manuaalina ja Leon samalla koneella DSG:nä. Ocu oli ajossa kolme vuotta / reilu 60 tKm mittarissa kun meni vaihtoon ja Leon melkein neljä vuotta ja reilu 180 tKm mittarissa kun meni vaihtoon. Kummassakaan ei ollut oikeastaan mitään vikaa, pelkät normaalit Km-perusteiset huollot. Kulutus 5,5-6 l / 100 Km.
Töissä on tullut ajettua maantieajoa (nopeusrajoituksia noudattaen) karvalakki 1.6 TDI Oculla, kulutus tankkauksen perusteella 4,5 - 4,7 l/100 Km.
Laiskahan se on, tuskin ihan heti ostaisin itselleni, vaikka onkin taloudellisempi kuin 2.0 TDI.
Töissä on tullut ajettua maantieajoa (nopeusrajoituksia noudattaen) karvalakki 1.6 TDI Oculla, kulutus tankkauksen perusteella 4,5 - 4,7 l/100 Km.
Laiskahan se on, tuskin ihan heti ostaisin itselleni, vaikka onkin taloudellisempi kuin 2.0 TDI.
Viimeksi muokannut AT5nok, 13.9.2014 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täällä kanssa kiinnostusta tuohon 1.6TDi:hin, tosin farkku golffissa tai sitten jetassa.
Ainoastaan hyvää olen kuullut, rinnastettu aika paljon 1.9TDI pumppariin (77kw).
Edellinen diesel olikin viimeisiä 1.9TDi uudemman Superbin nokalla ja siinä meni lastutettuna (bulkki softa, arviolta n.130hp) todella pienellä kulutuksella ja kyllä sillä liikennevirran mukana pysyi.
Onko (täällä) kukaan lastuttanut tuota pikku dieseliä?
Ainoastaan hyvää olen kuullut, rinnastettu aika paljon 1.9TDI pumppariin (77kw).
Edellinen diesel olikin viimeisiä 1.9TDi uudemman Superbin nokalla ja siinä meni lastutettuna (bulkki softa, arviolta n.130hp) todella pienellä kulutuksella ja kyllä sillä liikennevirran mukana pysyi.
Onko (täällä) kukaan lastuttanut tuota pikku dieseliä?
Kävin viikonloppuna koeajoilla ja ei oikein vakuuttanut tuollainen Green Tec Octavia...
Voi olla kuskissakin vikaa, mutta sain sammumaan tuollaisen muutamaan otteeseen liikkeellelähdöissä ja moottoritielle kiihdyttäessä jäi kaipaamaan todellakin sitä voimaa.
Tilaahan tuossa on reteesti verrattuna vaikka C-Mersuun ja ei tuo aivan niin muovinen ole mitä ensimmäiset octaviat olivat.
Sattui sitten sopivasti kun pyhäehtoona piti työnantajan piikkiin matkustaa taksilla vajaa 200km ja autona oli Passat.
Kuskina oli isännän poika joka suu vaahdossa ylisti Volkkareita ja DSG:lläkin pääsee nykyään jo 100tkm kun joku öljypumpun anturivika on löytynyt ennenaikaisten tuhojen syyksi.
Hän väitti että heidän 2.0tdi menee pienemmällä kulutuksella kuin heidän 1.6tdi Ainoa vaan että 2.0tdi maksaa uutena 5000€ enemmän ja vaihtohyvitys on melkolailla sama kummassakin ja tämän vuoksi 2.0 tulee vaihtumaan 1.6:seen.
Nyt oltiin siis liikkeellä tällä 2-ltraisella ja jouhevasti liikkui. Kilsoja oli 170tkm ja laatikko/kytkin oli aloittanut jo uudelleen nypytyksen(kytkin vaihdettu takuuseen 90tkm huollossa).
Kyyti oli hyvää ja takapenkillä tuntui olevan enemmän tilaa kun mulla joskus olleessa 3bg:ssa.
Pasuuna voisi olla yksi vaihtoehto kun näyttävät olevan käytettynä kohtuu edullisiakin.
Voi olla kuskissakin vikaa, mutta sain sammumaan tuollaisen muutamaan otteeseen liikkeellelähdöissä ja moottoritielle kiihdyttäessä jäi kaipaamaan todellakin sitä voimaa.
Tilaahan tuossa on reteesti verrattuna vaikka C-Mersuun ja ei tuo aivan niin muovinen ole mitä ensimmäiset octaviat olivat.
Sattui sitten sopivasti kun pyhäehtoona piti työnantajan piikkiin matkustaa taksilla vajaa 200km ja autona oli Passat.
Kuskina oli isännän poika joka suu vaahdossa ylisti Volkkareita ja DSG:lläkin pääsee nykyään jo 100tkm kun joku öljypumpun anturivika on löytynyt ennenaikaisten tuhojen syyksi.
Hän väitti että heidän 2.0tdi menee pienemmällä kulutuksella kuin heidän 1.6tdi Ainoa vaan että 2.0tdi maksaa uutena 5000€ enemmän ja vaihtohyvitys on melkolailla sama kummassakin ja tämän vuoksi 2.0 tulee vaihtumaan 1.6:seen.
Nyt oltiin siis liikkeellä tällä 2-ltraisella ja jouhevasti liikkui. Kilsoja oli 170tkm ja laatikko/kytkin oli aloittanut jo uudelleen nypytyksen(kytkin vaihdettu takuuseen 90tkm huollossa).
Kyyti oli hyvää ja takapenkillä tuntui olevan enemmän tilaa kun mulla joskus olleessa 3bg:ssa.
Pasuuna voisi olla yksi vaihtoehto kun näyttävät olevan käytettynä kohtuu edullisiakin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa