Alko lt35 rallattelemaan ihan kivasti ku otin railakkaamman kiihytyksen. Vaimea nakutus kuulunu jo toista viikkoa ja hieman ehkä koventunu mutta nyt poksahti jotain.
Noissahan on alipainepumppuja menny ja pitää melkosta mekkalaa eli vois olla se mutta aattelin mitata välykset nostajilta ni oisko kellään tietoa paljonko kuuluis olla ja toleranssit?
Veto päällä vaimenee melko totaalisesti mutta säksätys/nakutus alkaa heti ku hölläät kaasua ja metakka jotain käsittämätöntä ku päästää moottorijarrulle.
Sit ku jättää tyhjäkäynnille ni hetken päästä häviää. Ei kokonaan mutta siedettäväks.
AHD nakutus
Valvoja: ffp jäsenet
Joo 5 pyttynen on ja hydrauliset.
Eipä ollu nostajissa mitään vikaa. Ei menny 0.05mm liuska väliin..
Alipainepumppu nyt ainakin hajalla koska alipainepuolelta tippasee öljyä.
Tällä hetkellä vaan mietityttää ku v-checker näytti koodiks 00550 injection commencement regulation joka taas pika google/hakutuloksella viittais jopa että jako olis pompannu.
ois ehkä jopa hyvä jos noin olis koska jakopään teki paikallinen korjaamo tossa puolikkaan vuotta sitten ni joutuis olla jopa joku virhe....EHKÄ. selvitellään..........
Eipä ollu nostajissa mitään vikaa. Ei menny 0.05mm liuska väliin..
Alipainepumppu nyt ainakin hajalla koska alipainepuolelta tippasee öljyä.
Tällä hetkellä vaan mietityttää ku v-checker näytti koodiks 00550 injection commencement regulation joka taas pika google/hakutuloksella viittais jopa että jako olis pompannu.
ois ehkä jopa hyvä jos noin olis koska jakopään teki paikallinen korjaamo tossa puolikkaan vuotta sitten ni joutuis olla jopa joku virhe....EHKÄ. selvitellään..........
jaa-a.... empä sitten enää keksi mitään koska käytin alipainepumpun pöydällä ja totesin ehjäks kaikinpuolin ja putsasinkin tietysti samalla ni ei vaikuttanu mihinkään mitään..
voiskohan olla suutin tai pumppu tai jako sekasin vai onko sitten uskottava että koneesta joku laakeri tms.
ihmetyttää vaan suuresti ku kylmänä on metakka melko vaisua ja sit ku lämpenee ni kovenee todella pahaks.
voisko sillon olla suutinkaan koska sama toimintahan siinä on kylmänäkin?
vai muuttaako nuo ennakkoa jotenkin kylmäkäynnistyksissä tjsp.?
voiskohan olla suutin tai pumppu tai jako sekasin vai onko sitten uskottava että koneesta joku laakeri tms.
ihmetyttää vaan suuresti ku kylmänä on metakka melko vaisua ja sit ku lämpenee ni kovenee todella pahaks.
voisko sillon olla suutinkaan koska sama toimintahan siinä on kylmänäkin?
vai muuttaako nuo ennakkoa jotenkin kylmäkäynnistyksissä tjsp.?
Muuttaa ennakkoa startissa ja sitte mm lämpöjen, kuorman jne suhteen. Piuhalla näät sen perusennakon niin voi sen ajotuksen sulkea pois ainaki. Piuhalla näkee myös suutinten korjausarvot, että selviää seki. Jotkuhan ajaa vauhtipyörän niin loppuun että pitää aivan jumalatonta mekkalaa, ettei tästä ole kyse?
Laitetaampa tännekkin eli kampuran päästä oli hihnapyörästä murtunu kiila ja kampiakseli siis pyörähtäny vähän väärään asentoon verrattuna jakopäähän.
merkit oli silti jakopäässä kohallaan eli ilmeni vasta sitten ku pyörähti sen verran että leikkas kiinni koko pata ja purettiin jakopää sitten kokonaan auki ni näki.
paska säkä ja oishan tuon osan voinu vaihella jakorempan yhteydessä mutta eipä käyny mielessäkään. pidin sitä värinänvaimenninta tärkeempänä joten se uusittiin.
sinäänsä vituttaa hieman koska se rulla olis ollu 20€ ja värinänvaimennin kuitenkin 150€ että eipä ois liian kallis ollu uusia samalla.. :O
noh, virheistä oppii
merkit oli silti jakopäässä kohallaan eli ilmeni vasta sitten ku pyörähti sen verran että leikkas kiinni koko pata ja purettiin jakopää sitten kokonaan auki ni näki.
paska säkä ja oishan tuon osan voinu vaihella jakorempan yhteydessä mutta eipä käyny mielessäkään. pidin sitä värinänvaimenninta tärkeempänä joten se uusittiin.
sinäänsä vituttaa hieman koska se rulla olis ollu 20€ ja värinänvaimennin kuitenkin 150€ että eipä ois liian kallis ollu uusia samalla.. :O
noh, virheistä oppii
Eli kampiakselin päässä oleva pultti oli jäänyt hihnanvaihdon yhteydessä vaihtamatta ja löysälle?
Pelkkä kiilahan, olipa se ratas uusi tai vanha, ei kauaa kestä jos värinänvaimenninhihnapyörä alkaa löystyä.
Se pultti pitää vetää ihan tautisen tiukalle ja damperin kiinnipitoon on olemassa aivan oma erikoistyökalunsakin. Työkalu tuetaan jatkovarren kanssa runkopalkkia vasten ja sitten iso mies vääntämään metrisen vääntimen kanssa oikeasti lujaa!
Pelkkä kiilahan, olipa se ratas uusi tai vanha, ei kauaa kestä jos värinänvaimenninhihnapyörä alkaa löystyä.
Se pultti pitää vetää ihan tautisen tiukalle ja damperin kiinnipitoon on olemassa aivan oma erikoistyökalunsakin. Työkalu tuetaan jatkovarren kanssa runkopalkkia vasten ja sitten iso mies vääntämään metrisen vääntimen kanssa oikeasti lujaa!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa