Olis tuommonen ongelma Audi A6 2.5 tdi automaatin kanssa eli tämmöstä:
Vag com:illa kun loggaa ilmamäärää täydessä vedossa pyynti on tuo normaali 850 mutta piikkinäkään en saa missään tilanteessa kun 760 ja tasasella vedolla 700 kantturoissa !
-Ilmamassa mittareita oon kokeillut useita vanhan isännän anturi nyt paikalla jolla hänen 1,9 130hp vehkeessä ilmamassa näyttää 1100 (minun 2,5tdi siis samalla 700) (tosin anturiin joutuu lisäämään tuon lämpödiodin että pelaa ollenskaan mutta ongelma on tuskin siinä)
-Imusarjan ja kaikki putket juuri puhistin paskasia olivat mutta apua ei tullut
Ahtomittari näyttää kokoajan tasasessa vedossa 1,2bar ja vag com:milla pyynti ja saanti ovat -aika tarkasti kokoajan linjassa.
-egr on tulpattu
Olisko kellään mielessä mikä olis vikana nokat on kertaalleen vaihdettu ei nakuta ja käy erittäin nätisti voiko olla mahollista että olisvat kumminkin niin kuluneet ettei ilma vaan pääse liikkumaan eli venoista koneeseen vaikka täysi ahto onkin päällä vai missä vika ?
2.5 tdi ilmamassa ongelma ?
Valvoja: ffp jäsenet
Nuin minäkin olettasin että ainakin yli tuon 850 pitäs mennä raikuen.
150hp kone
kilometrjeähän toki on kaikkineen 467tkm nokat vaihettu ainakin yhesti jossain 200tkm kohalla sen jälkeen ei ainakaan kuitteja löydy.
Käy kumminkin täysin äänettä vaikka lähempääkin kuulosteloo mutta voiko nokat tosiaan kulua niin tasaseen että ääni ei muutu mutta ei kulkis vaan ilma läpi tarpeeks nopsaan.
Antureita oon koittanu useampia edellinen omistaja osti uudenkin sillä arvo jäi tuonne 650 tuntumaan tämä tosiaan paras millä toisessa 1,9 130hp koneessa piikki arvokin 1300 luokkaa (tässä koneessa samalla anturilla piikki tais käydä 820 luokassa tuon lämpö vastuksen vaan lisäsin) (vastuksen arvo on perus tilassa 20c lämmössä noin 2kohm kokeilin 2,7kohm muuttumatontakin vastusta ilman muutosta joten vika tuskin ainakaan siinä on)
onkon noissa antureissa tosiaan muutaeroa jos boschin valmistamia kaikki ovat kun tuo vastus olin katsovinani että numero on anturissa ihan sama mutta vastuksella varustetussa varaosanumero vaan muuttuu mikä johtunee vastuksesta kyljessä.
Kaverin 2.5tdi:n anturillakin kokeilin mutta oli tässä autossa huomattavasti heikompi kun nykyinen veto väheni huomattavasti koneella en sitä edes testannut.
Tuosta ilmavuodosta tuli mieleen samoin tein että ennen turboa lähtevä putki on halki vähän matkaa kävin sen teippaamassa kasaan pitäväksi mutta ei vaikutusta muita ilmavuotoja ei ole turbon ja mittarin välissä jos ei tämä putken kohde vuoda itsessään mikähän tuo laitos on minne se putki menee lohkon V:n keskellä ?
150hp kone
kilometrjeähän toki on kaikkineen 467tkm nokat vaihettu ainakin yhesti jossain 200tkm kohalla sen jälkeen ei ainakaan kuitteja löydy.
Käy kumminkin täysin äänettä vaikka lähempääkin kuulosteloo mutta voiko nokat tosiaan kulua niin tasaseen että ääni ei muutu mutta ei kulkis vaan ilma läpi tarpeeks nopsaan.
Antureita oon koittanu useampia edellinen omistaja osti uudenkin sillä arvo jäi tuonne 650 tuntumaan tämä tosiaan paras millä toisessa 1,9 130hp koneessa piikki arvokin 1300 luokkaa (tässä koneessa samalla anturilla piikki tais käydä 820 luokassa tuon lämpö vastuksen vaan lisäsin) (vastuksen arvo on perus tilassa 20c lämmössä noin 2kohm kokeilin 2,7kohm muuttumatontakin vastusta ilman muutosta joten vika tuskin ainakaan siinä on)
onkon noissa antureissa tosiaan muutaeroa jos boschin valmistamia kaikki ovat kun tuo vastus olin katsovinani että numero on anturissa ihan sama mutta vastuksella varustetussa varaosanumero vaan muuttuu mikä johtunee vastuksesta kyljessä.
Kaverin 2.5tdi:n anturillakin kokeilin mutta oli tässä autossa huomattavasti heikompi kun nykyinen veto väheni huomattavasti koneella en sitä edes testannut.
Tuosta ilmavuodosta tuli mieleen samoin tein että ennen turboa lähtevä putki on halki vähän matkaa kävin sen teippaamassa kasaan pitäväksi mutta ei vaikutusta muita ilmavuotoja ei ole turbon ja mittarin välissä jos ei tämä putken kohde vuoda itsessään mikähän tuo laitos on minne se putki menee lohkon V:n keskellä ?
lisää vinkejä kaivataan onko kenelläkään nokat loppunut juuri näin että ilmaa vaan ei enää mene läpi tarpeeksi kun ovat liian kuluneet ja eivät äännäkkään ?
Vai mikä tuo nokkien loppuun kulumisen merkki yleensä on ?
Kun kerran kaikki pelaa loistavasti ilmamassa arvoa pitäis vaan saada huijattua ylöspäin jotenkin onko kukaan tässä millääntavoin onnistunut saisi ohjelman antamaan ruokaa lisää kun sais tuonne 900 huitamille meni sitä ilmaa sitten tai ei jos ei kerran syytä löydy vai minkämoinen juttu tämä map ohjatuksi muuttaminen on ei taida tavan tallaajalta onnistua vaikka työkalut ja tietokoneet kuinka pysyy hyppysissä ?
Vai mikä tuo nokkien loppuun kulumisen merkki yleensä on ?
Kun kerran kaikki pelaa loistavasti ilmamassa arvoa pitäis vaan saada huijattua ylöspäin jotenkin onko kukaan tässä millääntavoin onnistunut saisi ohjelman antamaan ruokaa lisää kun sais tuonne 900 huitamille meni sitä ilmaa sitten tai ei jos ei kerran syytä löydy vai minkämoinen juttu tämä map ohjatuksi muuttaminen on ei taida tavan tallaajalta onnistua vaikka työkalut ja tietokoneet kuinka pysyy hyppysissä ?
Tulipa mieleen että mitäs tukkonen katti vaikuttas voisko olla syyllinen ja pystyykö tuon tukkosuutta vag comilla mitenkään toteamaan ?
Autolla ajettu 467tkm jotta jos orggis katti vielä paikallaan saattas tukkosuuttakin jo mahollisesti olla.
Juuri katastin auton savuutusarvo 0,6 eli aika olematon tiedä sitte onko tuosta arvosta/tiedosta mitään iloa tätä ongelmaa tulkitessa.
Autolla ajettu 467tkm jotta jos orggis katti vielä paikallaan saattas tukkosuuttakin jo mahollisesti olla.
Juuri katastin auton savuutusarvo 0,6 eli aika olematon tiedä sitte onko tuosta arvosta/tiedosta mitään iloa tätä ongelmaa tulkitessa.
Näin epäilen jotta on käynyt kaikki muu on jo olevinaan menty läpi.
Saakos noita tippuneita keinuja pysymään enää paikallaan vai kannattaako edes yrittää ?
Tämmöseen reilun tonnin autoon ei enää uusia nokkia ruveta vaihtamaan jotta näillä mennään niin kauankun kulkee jos mitään edullista korjauskonstia ei ole vai auttaako uudet keinut mitään ja minkämoinen homma vaihtaa ?
Harmi kun en jaksanut imusarjoja putsatessa irrottaa venakoppia ja vilkasta sisään kun suutinputketkin olis ollut valmiiks irti tuota tämän koneen keinujen rakennetta en tiedä niin arvailujen varassa on miten keinujen irtoaminen tapahtuu ja miksi ? Minkämoinen rakenne on noilla keinuilla jos kerran tipahtamaan pääsevät avautuuko venttiili tämän jälkeen enää ollenkaan ??
Venakopan tiivisteet vissiin pitäs vaihtaa kun irti käyttää vai meneekö samoilla liiman kanssa ?
Saakos noita tippuneita keinuja pysymään enää paikallaan vai kannattaako edes yrittää ?
Tämmöseen reilun tonnin autoon ei enää uusia nokkia ruveta vaihtamaan jotta näillä mennään niin kauankun kulkee jos mitään edullista korjauskonstia ei ole vai auttaako uudet keinut mitään ja minkämoinen homma vaihtaa ?
Harmi kun en jaksanut imusarjoja putsatessa irrottaa venakoppia ja vilkasta sisään kun suutinputketkin olis ollut valmiiks irti tuota tämän koneen keinujen rakennetta en tiedä niin arvailujen varassa on miten keinujen irtoaminen tapahtuu ja miksi ? Minkämoinen rakenne on noilla keinuilla jos kerran tipahtamaan pääsevät avautuuko venttiili tämän jälkeen enää ollenkaan ??
Venakopan tiivisteet vissiin pitäs vaihtaa kun irti käyttää vai meneekö samoilla liiman kanssa ?
Yksinkertainen rakenne. Nokka painaa hytikan päässä olevaa keinuvipua jonka toinen pää painaa venttiilia. Keinu puuttuu = venttiili kiinni. Putoamiselle voi olla syynä liian kulunut nokka, epäkunnossa oleva hytikka tai jumiva venttiili. Siinä on oma hommansa saada noi paikalleen kun nokat on kiinni, mut on tehtävissä jos on näppärä. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa