VAG vai Toyota diesel? 1.9tdi vs 2.0D4D

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

farkkuman
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.8.2014 9:06

VAG vai Toyota diesel? 1.9tdi vs 2.0D4D

ViestiKirjoittaja farkkuman » 1.8.2014 9:58

Saksaan menossa lomalle ja tarkoituksena ajella autolla takaisin. Vaihtoehtoina alkaa olemaan neloskoppainen Golf ja Avensis (tai Corolla).

Kysymys kuuluu dieselmoottorien kestävyydestä. Volkkarin 1.9 pumpparit vastaan Toyotan D4D? Taitaa käytännössä kaikki 2003 uudemmat Volsut olla PD koneilla? Entä PD vastaan jakajapumppu? Toyotat on ilmeisesti commonraileja jo tuon ikäiset?

2001-2005 ikäisistä puhutaan siis.

Kiitoksia avustanne!!

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 1.8.2014 15:29

No volkkari nyt tietysti =)

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 1.8.2014 17:56

Saksaan katsomaan jaappanilaista ;)?

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

ViestiKirjoittaja juha_j » 1.8.2014 19:43

Kulutus on pienempi PD:ssä.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 1.8.2014 22:20

Ei oo tojota enää tuon ikäsenä tojota. Kansivikoja tosi paljon. Oon kuullu semmosestaki, että irtos lohkosta sylinteriputki ja se oli sitte siinä. Toyotallahan on olisko se 150 tkm takuu moteille, vaikka ajat olis menny yli. Kertoo jotain just d4d:stä. Etenki se dcat on umpilöyhä. Toki jos haluaa takuuvarman moottorin ja muulle ei oo väliä niin sitte semmonen tojotan td moottorilla oleva avensis.

Eipä sinänsä, pd:ssäki on omat vinkeensä, mutta ei siitä sylinteriputket lennä pitkin alakertaa;-)

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 1.8.2014 23:21

Jos se PD volkkari on pakko hankkia niin mieluummin sitten Passat. Paljon vähemmän mahdollisia nokka-akselin kulumisvikoja ja räpeltäminen konehuoneessa on yleisesti noin sata kertaa helpompaa pitkittäiskoneen kanssa.

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

ViestiKirjoittaja juha_j » 2.8.2014 3:10

Vanhepikin laite BKD koneella on hyvä hankinta. Loppurahalla Slotsia takapaksi täyteen.. :P

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 2.8.2014 20:14

Tojjotan kaksoismassa vauhtipyöräkin taitaa olla melko heikko keksintö.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 2.8.2014 20:43

kokeile laittaa sama kysymys toyota foorumille, saat varmasti paljon kommentteja :)

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 3.8.2014 10:09

Pääasiassa hyviä kokemuksia molemmista, paitsi anopin 2004 Toyota. Kyseisellä moottorilla oleva yksilö, aina huollettu kirjan mukaisesti ja ei ole poljettu (muuta kuin karstoja välillä motarilla) uutena asti ollut heillä ja työmatka ajoa joka päivä 20km, talolta isolle tielle 400m ja loppumatka 80 ja 100km/h aluetta. Koneella ajettu 201tkm ja alakerran laakerit sanoi yhtäkkiä ajossa poks, jonka seurauksena kampi, kansi ja venttiilit solmussa. Arvoa autolla oli tuolloin 8000-9000€ (riippuen liikkeestä ja myyjästä), Toyotan arvio uudesta koneesta ja asennuksesta 7500€ + mahdolliset muut pikkutyöt ja osat siihen päälle, niin voitte arvata vitutuskäyrän ja kannattaako uusia. Seuraavana päivänä käytiin liikkeitä läpi, ja Audi 2.0tdi sieltä tarttui matkaan eikä ole katunut päivääkään. Taas yksi Toyota-kuski käännetty vag-leiriin 😀 (jos itse lukisin tämän tekstin ja tässä viestiketjussa olisin varma että olisi melko provo, mutta voin sanoa rehellisesti ettei tässä ole Lapin legendaa)

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 3.8.2014 11:57

Toyotat on ainaskin aivan hirveitä ajaa,eikä isompi kaveri edes mahdu penkin ja ratin väliin.

Koneitten puolesta varmaan aika tasaväkisiä.Tutun posteljoonin Corollassa kohta puoli miljoonaa,eikä konetta avattu.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 3.8.2014 21:51

Avensis tosiaan aika pieni sisätiloiltaan 2003 asti ainakin(siinäkös se kori vaihtuu?). Työkaverin Avensikseen asenneltiin lapsen turvaistuinta takapenkille ja siinä sen huomasi...ja kuskin paikalle muutenkin aika ahdasta korkeussuunnassa mennä jopa tämmöiseltä 177cm kaverilta. Lisäksi varaosat alkuperäisenä tuhottoman kalliita, ja joitain ei saa muualta kuin Toyota-liikkeestä. Takalasin pyyhkimen moottori ~400€ esimerkkinä. Liekö suunnitteluvirhe, kun moottorin päätypala(laakeripuslineen) korkkaa itsestään irti ja hajottaa moottorin seuraavalla käyttökerralla...käytetyn tavaran myyjät seuraa orkkishintoja, joten sieltä saa halvemmalla toki, mutta ei niin halvalla kuin voisi olettaa. Naapurin D4D vietti tossa korjaamolla hetkisen syöttöpumpun(?) hajoamisen takia, taisi olla nelinumeroinen summa korjaukseen. En nyt vagejakaan virheettömiksi rupea mainostamaan, mutta jotain tolkkua on ollut korjausten kanssa tähän päivään asti :)

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 4.8.2014 14:11

commonrail hiljaisempi kuin pumppusuutin. Siinäkö ne tojotan plussat olivat? Volkkarin 1.9 moottorit tuntuvat ainakin kestävän ja Tojotan ajettavuudesta ei itsellä ainakaan mitään ruusuista kuvaa ole. Koneissa varmaan molemmilla myös maanantaiyksiloitä joukossa, mutta eikö noilla Tojolootillakin yleensä ajella ihan kelpo kilometrejä mittariin ja äänieristys on käsittääkseni ainakin Avensiksessa hyvä. Jostain syystä ei ole tullut Tojotaa ostettua vaan enempi ainakin näissä diiseleissä luottanut volkkariin.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 5.8.2014 7:42

Entisen työkaverin Avensis mk2:een (ehkä joku 2004 vuosimalliltaan?) oli tehty turbon vaihto 140 tkm kohdalla. Muuten hän oli tyytyväinen autoon ja sanoi tienneensä jo ostaessa, että turbot eivät ole pitkäikäisiä niissä. Muuta en asiasta tiedä.

farkkuman
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.8.2014 9:06

ViestiKirjoittaja farkkuman » 5.8.2014 8:05

Eiköhän se Golffi sieltä tartu. Passattia en taho. Nokka-akseliongelmista olen kuullut juttua pumpparikoneissa. Onko oikeasti todellinen huoli? Tuleeko suuttimien käyttö venttiilien akselista vai onko niille oma akseli? Kallis osa?

Pitääpä muuten esittää tosiaan Tojotafoorumilla sama kyssäri!

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 5.8.2014 9:37

On oikeasti todellinen huoli POIKITTAISkoneissa. Pitkittäiskoneisissa (Passat) ei juurikaan tuota huolta ole. Vain yksi nokka-akseli josta suuttimet ja venttiilit. Eipä tuo maltaita maksa, työtä vaan teettää.

farkkuman
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.8.2014 9:06

ViestiKirjoittaja farkkuman » 5.8.2014 10:14

Millä kilsoilla nokkia on alkanut menemään? AXR kone on autossa mistä nyt koitan diiliä tehdä. Mittarissa 170tkm ja pitäisi olla jopa aito lukema. 169e näyttää akseli maksavan Motonetissä. Jos vaikka 300tkm kestää nokka niin kaipa sen vaihtaa kärsii.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 5.8.2014 10:30

Ei niinkään kilometrit, vaan ikä jonka se nokka-akseli on viettänyt LL-öljyjen parissa. Toki jos löydät Golffin jossa käytetty vain kiinteää 15tkm vaihtoväliä, voit ostaa sellaisen huoletta.

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 5.8.2014 11:12

Itsellä tuli 2001 ARL koneisessa Golfissa 2003 vuoden marraskuussa noin 220tkm ajettuna nokkaremontti eteen, kun yksi paininkuppi meni puhki aiheuttaen putputtavaa ääntä.

Heti osat tilaukseen darksidedevelopmentsilta ja nokan vaihto. Melko helppo homma loppuunsa se nokan vaihto. Noin 700e tuli kaikkine pultteine sun muine tarvittavine osineen remontti maksamaan itsetehtynä.

Nokka oli muistaakseni pakopuolen kuppien kohdilta lähestulkoon pyöreä! 1 pytyssä ihan pahiten josta oli kuppi kulunut puhki ja nokka melkein pyöreä.

Ei kait nuiden kanssa ongelmia tule jos vaihtaa 10-15tkm välein öljyt eikä anna kovin pitkiä aikoja pyöriä tyhjäkäynnillä moottoria.

farkkuman
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.8.2014 9:06

ViestiKirjoittaja farkkuman » 15.8.2014 15:37

Alkaa olemaan lähtö lähellä! Kyllä se nyt tulee nelosgolffi 74kW pumpparilla.

Mitä oireita kannattaa tsekkailla? Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla kai pitää jotain kalkatusta jos nokissa/nostimissa kulumaa? Voiko moottorin lämpötila vaikuttaa ääniin? Entä turbo, miten äänetön pitäisi olla? Miten jumittuneet siivet voi todeta? Jääkö noista koodeja OBD-järjestelmään?

150tkm paikkeilla kilsat ja huollettu longlaiffin mukaan.

Onko noiden vaihteistoissa ollut ongelmia? Manuaaleissa siis.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa