Golf V 2.0 tdi 4-motion BKD hengetön -ratkaistu-
Valvoja: ffp jäsenet
Golf V 2.0 tdi 4-motion BKD hengetön -ratkaistu-
Elikkäs otsikon mukaisessa pelissä alkanut tehot häviämään mystisesti. Autolla ajettu n.230 tonnia ja 200tkm kohdalla vaihdettu turbo, kaksoismassa ja kytkin. 220 kohdilla lastutettu ja silloin vetoja oli, mutta nyt hävinneet pikku hiljaa, autoa voisi tehoiltaan verrata 100heppaiseen diiseliin.
Vikakoodia antaas silloin tällöin n. 100 vauhdissa tasakaasulla loivaan ylämäkeen mentäessä (P0299 eli ahtoja ei saavutettu) ja menee limpmodeen.
Map ja Maf näyttää ihan oikeita arvoja ja vagComi kiinni ajeltuna arvot näyttää hyviltä. Autossa myös mekaanin ahtomittari ja ahtaakin nätisti n. 1.5-1.6 bar näyttää kaasu pohjassa laskettaessa menemään.
Ahtovuodot on tarkastettu, alipaine letkut tarkastettu/ vaihdettu, egr ja kaasuläppä putsattu ja toiminta tarkastettu, egr lauhdutin vaihdettu (myös solenoidi), turbolle annettu mr.muscle kylpy ja vnt. säädin tanko liikkuu niinkuin kuuluukin. Alipainetta on n. -0,7 tyhjäkäynnillä säätökellolle menevässä lähdössä, eli sekin on ohjearvoissaan.
Fortea laitoin tankkiin ja sen aikana ei mennyt vikatilaan. Myös polttoaineen kulutus on mielestäni himpun korkea, keskikulutus n.8.7, maantiellä n. 7.8.
Ainut mikä itselle tulee enään mieleen on katti / vaimennin tukossa?
Lisäyksenä vielä kerran kokeilin laittaa lukkopihdeillä alipaineletkun tukkoon (auto sammuksissa) joka menee turbon säätökellolle, kulkua ei ollut juuri lainkaan ja ajelin pari kilometriä ja otin pihdit pois ja käynnistin auton uudelleen, niin tuntui kuin tehoja olisi tullut moninkertainen määrä takaisin ja veti punarajalle asti todella hyvin. Sitä iloa ei kestänyt kuin ehkä 10km ja meno oli jälleen normaalin tahmea.
Enään kyseinen kikka ei vaikuta mihinkään.
Vikakoodia antaas silloin tällöin n. 100 vauhdissa tasakaasulla loivaan ylämäkeen mentäessä (P0299 eli ahtoja ei saavutettu) ja menee limpmodeen.
Map ja Maf näyttää ihan oikeita arvoja ja vagComi kiinni ajeltuna arvot näyttää hyviltä. Autossa myös mekaanin ahtomittari ja ahtaakin nätisti n. 1.5-1.6 bar näyttää kaasu pohjassa laskettaessa menemään.
Ahtovuodot on tarkastettu, alipaine letkut tarkastettu/ vaihdettu, egr ja kaasuläppä putsattu ja toiminta tarkastettu, egr lauhdutin vaihdettu (myös solenoidi), turbolle annettu mr.muscle kylpy ja vnt. säädin tanko liikkuu niinkuin kuuluukin. Alipainetta on n. -0,7 tyhjäkäynnillä säätökellolle menevässä lähdössä, eli sekin on ohjearvoissaan.
Fortea laitoin tankkiin ja sen aikana ei mennyt vikatilaan. Myös polttoaineen kulutus on mielestäni himpun korkea, keskikulutus n.8.7, maantiellä n. 7.8.
Ainut mikä itselle tulee enään mieleen on katti / vaimennin tukossa?
Lisäyksenä vielä kerran kokeilin laittaa lukkopihdeillä alipaineletkun tukkoon (auto sammuksissa) joka menee turbon säätökellolle, kulkua ei ollut juuri lainkaan ja ajelin pari kilometriä ja otin pihdit pois ja käynnistin auton uudelleen, niin tuntui kuin tehoja olisi tullut moninkertainen määrä takaisin ja veti punarajalle asti todella hyvin. Sitä iloa ei kestänyt kuin ehkä 10km ja meno oli jälleen normaalin tahmea.
Enään kyseinen kikka ei vaikuta mihinkään.
Viimeksi muokannut relexi, 27.6.2014 15:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jumaliste, pitää itsekin tutkia tuo. Kävin ajamassa emännän pikkubroidin vakiolla BKD:llä ja se tuntui vetävän paljon paremmin kuin tuo oma ohjelmoitu BKD.
Polttoainetta tuo oma vekotin vie kyllä ihan normaalin oloisia lukemia (kaupungissa alle 6, maantiellä alle 5), mutta tutkitaanpa. Pahoin pelkään kyllä, että ahdin alkaa olemaan ehtoopuolella...
Polttoainetta tuo oma vekotin vie kyllä ihan normaalin oloisia lukemia (kaupungissa alle 6, maantiellä alle 5), mutta tutkitaanpa. Pahoin pelkään kyllä, että ahdin alkaa olemaan ehtoopuolella...
...Jatketaan ketjua.
Potilaana 186000 ajettu BMN -koneinen Octavia. Oireet hyvin samanlaiset vikakoodia myöten kuin aloittajalla. Ja vikatilaan menee juurikin matka-ajossa, jos vähänkin alle 2500 rpm yrittää vedättää. Siis yrittää! Selvästi alavääntö on aivan häveissä aikaisempaan verrattuna. Eihän tuo nyt aiemminkaan mikään herkku alakierroksilla ole ollut, mutta nyt tuntuu löylyä tulevan vasta 2500 rpm paikkeilla, ja silloinkin kitsaasti... Aika tiheään pyrkii polttelemaan tuota pönttöä, mikä viittaisi sen alkavan olla elinkaarensa päässä.
Kysymys kuuluukin: Voinko pamauttaa DPF:n kankaalle heti, ja mennä sen jälkeen vasta ohjelmoijalle ilman riskiä että moottori ottaa nokkiinsa? Vikakoodinhan tuo joka tapauksessa antanee, mutta voiko autolla silti ajaa tyyliin viikon-pari?
Ajatuksena samalla ohjelmoida myös EGR pois käytöstä. EGR-cooleri on myös poistolistalla. Se alkoi keväällä vuotamaan nestettä pakopuolelle, joten jouduin ottamaan letkut irti kyseisestä laitteesta... EGR-delete-kit vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta Darksidella.
Ja joo, ei varmaan lämpene talvella niin hyvin, mutta onneksi autossa on Webasto...
Potilaana 186000 ajettu BMN -koneinen Octavia. Oireet hyvin samanlaiset vikakoodia myöten kuin aloittajalla. Ja vikatilaan menee juurikin matka-ajossa, jos vähänkin alle 2500 rpm yrittää vedättää. Siis yrittää! Selvästi alavääntö on aivan häveissä aikaisempaan verrattuna. Eihän tuo nyt aiemminkaan mikään herkku alakierroksilla ole ollut, mutta nyt tuntuu löylyä tulevan vasta 2500 rpm paikkeilla, ja silloinkin kitsaasti... Aika tiheään pyrkii polttelemaan tuota pönttöä, mikä viittaisi sen alkavan olla elinkaarensa päässä.
Kysymys kuuluukin: Voinko pamauttaa DPF:n kankaalle heti, ja mennä sen jälkeen vasta ohjelmoijalle ilman riskiä että moottori ottaa nokkiinsa? Vikakoodinhan tuo joka tapauksessa antanee, mutta voiko autolla silti ajaa tyyliin viikon-pari?
Ajatuksena samalla ohjelmoida myös EGR pois käytöstä. EGR-cooleri on myös poistolistalla. Se alkoi keväällä vuotamaan nestettä pakopuolelle, joten jouduin ottamaan letkut irti kyseisestä laitteesta... EGR-delete-kit vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta Darksidella.
Ja joo, ei varmaan lämpene talvella niin hyvin, mutta onneksi autossa on Webasto...
...Päivitystä tilanteeseen. Egr-jäähdytin ja dpf-sisuskalut poistettu. Laippasin kaikki egr-lähdöt 1mm rosterilla. Jätin egr-putken moottorin etupuolelta paikoilleen osittain katsuria varten, osittain siksi, että olisi ollut työläs poistaa. Dpf-pönttö rälläkällä auki, romut ulos ja migillä kiinni. Mahtui tulemaan muuten pois ilman etukelkan irroittamista. Pöntössä kaikkiaan viisi anturia, joiden irroittamisessa meinasi palaa käämi. Aika tiukassa ja ahtaassa paikassa.
Myös ohjelmat päivitetty ajan tasalle. Nyt alkaa olla kulku kohdallaan. Olisi pitänyt toteuttaa heti kun hommasin tämän auton...
Ensin laitettiin softat: Egr, dpf ja woima. Sitten tein rautamuutokset. Ei koodeja, kaikki toimii. Kulutus tippui matka-ajossa reilun puoli litraa.
Myös ohjelmat päivitetty ajan tasalle. Nyt alkaa olla kulku kohdallaan. Olisi pitänyt toteuttaa heti kun hommasin tämän auton...
Ensin laitettiin softat: Egr, dpf ja woima. Sitten tein rautamuutokset. Ei koodeja, kaikki toimii. Kulutus tippui matka-ajossa reilun puoli litraa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa