1z moottoriin aaz mekaaninen pumppu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rikustein
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.11.2012 9:40

1z moottoriin aaz mekaaninen pumppu

ViestiKirjoittaja rikustein » 2.6.2014 14:55

minkälainen homma laittaa golf 3 koppaseen tdi 90hp koneeseen aaz mekaaneninen pumppu... tdi kone on 1z ja sähköpumpulla. kertokaapa mitä tarvii vaihtaa vai meneekö suoraan ? ja miten ajoneston kanssa ?

kiitos jo etukäteen

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 2.6.2014 15:01

Ei kannata laittaa aaz pumppua. Laita joku suoraruiskumoottorista peräisin oleva mekaaninen pumppu. Forumilta löytyy kyllä tietoa minkä vehkeen pumppu menee bolt-on, jostain fiatin ja roverin pumpuista on ainakin ollut puhetta.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 2.6.2014 18:21

Miksei sähköohjattu pumppu joka menis ihan suoraan?

rikustein
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.11.2012 9:40

ViestiKirjoittaja rikustein » 2.6.2014 20:43

öö sähkönen pumppu paikallaan ja ilmamassa mittari rikki maksaa 180e uus ja muutenki ei inspaa sähköhärpäkkeet.. mikä vika aaz pumpussa? perus käyttis tuo

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 2.6.2014 22:03

Ei se vaan toimi kammiokoneen pumpulla. Halvemmalla ja helpommalla pääsee kun vaihtaa sen ilmamassamittarin. Ja tulee vielä parempikin.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 3.6.2014 0:18

Mulla löytyy noita ilmamäärämittareita aika paljon, eikä maksa 180 eurosta puoliakaan vaikka ottaisit koko läjän :D Ehjä MAF vaan kiinni ja eiku kovaa ajoa.

Junho
-
Viestit: 18
Liittynyt: 14.5.2012 10:05

ViestiKirjoittaja Junho » 4.6.2014 10:50

Mulla o 1z koneessa mekaaninen pumppu paikallaan. Itse vaidoin isommat suuttimet et alko saamaan tavaraa enemmän. En vaan ymmärrä miksei toimeis?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 4.6.2014 13:51

Kyllähän tdi:n saa toimivaksi mekaaniselakin pumpulla, ei siin mitään ongelmaa ole jos osaa..
AAZ:n pumppua en kyllä tosiaankaan alkaisi suoraruikkariin laittamaan kun ei sitä pumppua ole tarkoitettu tuottamaan TDI:ssä tarvittavia ruiskutuspaineita.
Ja jos tosiaan ainut syy vaihtoon on rikkinäinen ilmamassamittari niin ei siinä ole mitään järkeä, helpompi ja halvempi on laittaa ehjä MAF, tulee kerralla toimiva... kun taas mekaanisen saaminen oikeisiin säätöihin vaatii jo tietotaitoakin...
Ja jos alkaa muuttamaan mekaaniseksi niin kaippa siinä joutuu hyvinkin paljon perehtymään auton sähköpuoleen joka on tehty tuolle sähköiselle pumpulle jossa ECU ohjailee ahtopaineita, hehkuja, osin mittaristoakin jne.. Veikkaan että joutuu aika monia pikku probleemeja ratkomaan ennekuin kaikki järjestelmät toimii kuten pitääkin.
Tilannehan on ihan eri jos se TDI-tekniikka istutetaan johonkin "vanhempaan" ympäristöön jossa kaikki muu toimii valmiiksi ilman sitä elektroniikkaa ;)

Junho
-
Viestit: 18
Liittynyt: 14.5.2012 10:05

ViestiKirjoittaja Junho » 4.6.2014 15:23

No ni nyt tuli jo selkeä vastaus. Itselläni kyllä on mk2 jettas mekaaninen pumppu joten eipä siinä ollut temppu eikä mikään ko meni koneen kans yks yhteen. Pari hassuu johtoo piti vaa muuttaa...

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 8.6.2014 11:20

onhan noita tehty paljonkin...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.6.2014 15:17

on varmasti tehty mutta kuinka moni on oikeasti toiminu kunnolla

Korpela
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.4.2011 19:40

1.9 Mtdi

ViestiKirjoittaja Korpela » 13.6.2014 11:04

Kyllähän noi 1.9 tdi saa mekaanisella pumpulla toimii helposte.. Pari osaa vaihtaa sähköpumpusta mekaaniseen ja avot.. 12mm nestepäällä oleva aaz pumppu toimii niin hyvin että suuttimet (0.185) käy liian pieneks ;D


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa