Transporter T5, tehot hävisi kiihdytyksessä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

Transporter T5, tehot hävisi kiihdytyksessä

ViestiKirjoittaja only4pro » 26.5.2014 7:23

Olin lähössä töihin ja puolen kilometrin matkan jälkeen tehot tippui. Mitään varoitus valoja ei syttynyt. Pääsin kyllä perille n. parin kilometrin päähän. Eli lähtee käymään suhteen normaalisti, mutta esim n. 2000r niin ihmeellisesti tärisee. Mitään savua ym en huomannut että olisi tullut. Myös viive tuli kaasupolkimelle. Yritän saada auton kotiin illalla ja vagcom kiinni, kai tähän vm. 2005 vielä pääsee sillä kiinni.

Eli tämä alkoi kiihdytyksen aikana. Ei kuulosta kuin olisi ahtoputki irti, mutta siltä vähän tuntuu...

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

ViestiKirjoittaja sprint » 26.5.2014 9:07

Kannattaa katsoa kyllä noita putkia. Putken halkeama tai irtoaminen tekee ainakin noin. Auto täristää aivan julmetusti ja ei kiihdy mihinkään. Sitten toinen paikka voi olla pakosarja, mutta ei pitäisi oire tulla noin nopeasti.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 27.5.2014 7:11

Jaahas, tiedä sitten mikä tässä oli... Limpissä varmaan kävi kun illalla ajelin kotiin ja kaikki toimi normaalisti, vedot tallessa ym. En päässyt vielä lukemaan koodit että mitäs siellä löytyy. Tänä aamuna sama matka ilman ongelmia taas...

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 25.6.2014 11:20

Tänään kävi taas, auton uudelleenkäynnistys auttoi. Pitää ottaa toi tutka mukaan autoon että voi lyödä piuha kiinni ja kattoa mitä tapahtuu... ei viittaisi mekaaniseen vikaan kun kerran auton uudellenkäynnistys auttaa?

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 25.6.2014 12:41

Vaikuttaa joltain sähkö/anturivialta. Itellä meni joskus Passatista joku anturi paskaksi, en muista kuollaksenikaan mikä, mutta teki samankaltaisia oireita. piuhan päähän vaan nopsaan niin näät.. Toivottovasti on joku diagnosoitavissa oleva VCDS:llä löytyvä vika niin ei tarvi alkaa rotjaamaan "vanhan hengen" mukaan.

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

ViestiKirjoittaja sprint » 25.6.2014 14:16

Tuleeko se millaisessa tilanteessa esim. mäkeen kiihdytettäessä? Sitten voi olla noissa massamäärä mittarissa, ahtomittarissa tai juuttuvasiipisessä turbossa vikaa jos sellainen on.
Meillä on samanlaista ongelmaa ja vika koodina taitaa olla yli ahto tai ali ahto. Virrat pois ja takaisin tulille on tällä hetkellä ollut lääkkeenä.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 27.6.2014 22:53

piti koodit lukea mutta tyssäsi siihen että laitteet ei saa yhteyttä autoon.

kokeilin sellaista Autel VAG lukijaa, ei VW valikosta Engineen ikä EOBD valikosta, "LINK ERROR"

Sitten kokeilin AGV 4500 käsikapulaa, se sanoo saman asian kun kokeilee, testaa jotain 9 eri protokollaa ja sitten tulee lopuksi vain joku error teksti ja alavasempaan luku 50

Autohan on vm. 2005, joten pitäisihän siihen ainakin sillä EOBD päästä kiinni? vai eikö vielä pakussa?

edit niin ja blaupunktin käytin irti, ei vaikutusta...

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 30.6.2014 23:52

No niin, lisää selvinnyt... Eli laitteella Autel MaxScan pääsen kiinni aika moneen paikkaan, luin koodit webastosta ja vähän sieltä sun täältä mutta Enigineen ei mene, jos sen päällä otan Ecu info niin ihan kun se löytäisi sen mutta kaikki arvot ovat nollia, sarja numerot ja kaikki... Tiedä sitten mitä tässä on käynyt... Ja sulakkeet kävin läpi, kaikki... Niin ja tämä siis VW menun kautta, jos kokeilen OBD2 niin tulee vieläkin Link error

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.6.2014 23:58

Voisko tässäkin olla se että yksi viallinen laite sekoittaa väylän niin ettei mihinkään pääse kiinni? Jos, niin laitteita irti yks kerrallaan. Tai ehkä kaikki laitteet irti mitä löytää ja sit koittaa päästä moottorinohjaukseen kiinni.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 1.7.2014 9:15

pitää varmaan löytää joku jolla on VCDS ja kokeilla sillä jos toimisi...

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 9.7.2014 9:25

kokeilin huvin vuoksi taas eilen ja pari kertaa pääsin kiinni tolla VAG mittarilla, sain näkyviin Ecun tiedot ym.

Pari vikaakin näytti,

P0234 Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

P1855 Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring - Static

Näkeekö täältä jostain ilmastoinnin vikakoodit? Kun ei lähde päälle, ja eilen laitoin mittarit kiinni niin ainetta siellä kyllä on...

edit: ja autossa siis manuaalinen ilmastointi

edit2: niin edellinen omistaja muisti että sama tehottomuus olisi aikaisemminkin tapahtunut jokunen kerta ja syy olisi ollut joku alipaineella toimiva laite tuossa ihan koneen päällä, joku kello EGR:än vieressä

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

ViestiKirjoittaja sprint » 9.7.2014 10:33

P0234 veikkauksia
Boost Pressure Control Valve (N75) viallinen
Boost Pressure Sensor (G31) viallinen
Turbo Charger jumissa / viallinen

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 9.7.2014 18:42

Turbon siivet jumittelee


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa