BJB ja BLS erot? + BJB viritys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

BJB ja BLS erot? + BJB viritys

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 23.5.2014 10:57

Mitäs käytännön eroa näissä moottoreissa on? 77kw 1.9TDi:tä molemmat, mutta esim. venttiilikopan tiivistettä ei saa BJB:hen erikseen VW:ltä?

Tuossa omassa koppimopossa on siis BJB ja sitä olisi tarkoitus piristellä isommalla ahtimella(gtb2260vk) + PD150 suuttimilla. Vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan. Suuttimet käy kuulemma suoraan ja ahdin vaatii uuden pakosarjan, laipat jne jne...

Kytkimeksi kaavailin Valeon kovaa pakettia, mutta hieman vielä epäilyttää tuo väännönkesto?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 23.5.2014 17:45

Valeo ei kestä.
Aika samoja koneita molemma sisäisesti erot ulkoisia.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 25.5.2014 11:47

Mikähän kytkin tuohon voisi sitten olla riittävä? 200hv/400nm(?) nurkille olisi tavoite päästä, ei mitään huippuja aleta repimään ainakaan vielä...

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 25.5.2014 16:25

Ei mitään huippuja aleta repimään, mutta tehot tuplataan samantien?

Haulla löytyy aika paljon noista tietoa. Kokeilitko?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 25.5.2014 16:53

Lähinnä yritin haulla etsiä tietoa tuosta moottorista, muttei juuri apuja löytynyt...

Niin siis tarkoitan, että auto kun toimii kuitenkin ihan käyttöautona, niin pyritään tekemään suht maltillisilla ahdoilla jne, ettei ole osat niin kovilla.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 25.5.2014 17:18

Jos 200hv ja 400 nm niin menee ihan vakio kytkimellä / vauhtipyörällä.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 25.5.2014 17:26

Enempää ei ainakaan ole tarkoitus tuosta ottaa. Orkkisvauhtipyörä on jo alkanut ääntämään, niin vaihtoon se menee joka tapauksessa... Tuolle Valeon kovalle paketille oli jossain lupailtu +15% kestävyys vakioon verrattuna, joten luulisi sen sitten ajavan asiansa normiajossa?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.5.2014 22:02

Ainakin mk4 golffissa valeo sietää jotain max 350nm jos on uusi eli samat mitä kaksoismassa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 25.5.2014 22:09

Tästä paketista puhun: http://www.ebay.de/bhp/valeo-835035

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 25.5.2014 22:15

Briteistä ehdottelivat VR6/G60 komboa...? Tästä mitään tietoa?

"vr6 clutch and g60 smf combo cheap and incredibly strong (up to 350lbtf!)"

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.5.2014 22:30

toimiva setti, riippuu tietty millä paineasetelmalla


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa