Polo SDi:hin lisää ''tenhoa'' ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Peurala
-
Viestit: 38
Liittynyt: 19.5.2014 9:06
Viesti:

Polo SDi:hin lisää ''tenhoa'' ?

ViestiKirjoittaja Peurala » 20.5.2014 10:49

Hei !

Osaako kukaan neuvoa, miten tuosta AEY moottorista saisi edes hiukan lisätenhoa irti ?
Kyseessä siis ahtamaton jakajaruiskutuspumppu-moottori, joku kertoi joskus, että ottaa EGR:n pois käytöstä ?
Saako koko mottoria edes pirisettyä ylipäätään '':D'' ?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.5.2014 11:44

Joo, piristämiseen on olemassa sellainen 2-vaiheinen tosi simppeli konsti.
Vaihe 1: pulttaa SDI-tekniikka irti
Vaihe 2: pulttaa TDI-tekniikka tilalle ;)

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 20.5.2014 12:42


Peurala
-
Viestit: 38
Liittynyt: 19.5.2014 9:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peurala » 20.5.2014 12:58

Kiitos Tekille linkistä :) !!

Markku, olen kyllä tuota miettinyt, mutta miten helposti on leimattavissa TDi tekniikalle ?
Tietty sinne keulalle olis komia heittää AAZ moottori ja lähtee hakemaan pyhää savua ja voimaa.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 20.5.2014 14:45

Peppureikä kutisee siihen malliin että AAZia et saa noin uuteen koriin laillisesti. Pitää siis olla vähintään jakajapumpullinen 1.9 tdi. Ei se muuta (kai) vaadi kuin jarrujen päivityksen jos tuossa TDI:ssä on ollut isommat limput edessä ja takana?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.5.2014 15:02

Eikös AAZ:ia ole tehty 1997 asti, jolloin voisi kuvitella, että sen saisi pistää myös tuohon poloonkin? AEY on kuitenkin valmistettu 1996-2002.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 20.5.2014 15:13

Kolmeovisessa on ollut vaihtoehtona 1.9 vaparidiesel (AEF) mutta Classicissa vain elektroniset jakajapumpulliset.

Moottorin valmistusvuodellahan ei ole merkitystä, vaan auton korimallin esittelyn ja rekisteröinnin yhteydessä saavutettavalla päästöluokalla. (Ihan hatusta heitettynä nyt:) jos tuo Polo Classic on täyttänyt Euro2 -normit niin sinne ei silloin saa heittää euro1 -normin mukaista moottoria, jollainen tuo AAZ ilmeisesti on.

Peurala
-
Viestit: 38
Liittynyt: 19.5.2014 9:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peurala » 20.5.2014 16:07

Eli jos nyt oikein ymmärsin ":D" ( olen siis ihan ulalla oikeasti ), niin Poloon saisi laittaa esimerkiksi AHU moottorin ?
Eikös AHU ole jo kuitenkin Euro2-normien mukainen kun sehän löytyy vissiinkin Pasuunoista(kö) ja Golffeista(kö) ?
Auttakaa tyhmää 🙈
Miten katastuksen kanssa nuo päästömittaukset jos vaihtaa esim. tuon AHU moottorin ?

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 20.5.2014 16:22

Polo Classiciin on saanut tehtaalta AHU-moottoria, joten sellaisen voi vaihtaa ongelmitta. Alusta pitää toki vaihtaa vastaamaan myös tehtaan varustusta, eli jos AHUn kera on tullut isompaa jarrua, sellaiset pitää vähintään myös vaihtaa alle.

Ei noista euro-päästöluokista kannata murehtia. Oli nyt vaan esimerkkinä siitä että "uudempaan" koriin ei voi laittaa "vanhempaa" moottoria.

Vuosikatsastuksen yhteydessä tarkistetaan dieselmoottoreista vain savuarvo, siihen ei vaikuta edes katalysaattorin puuttuminen...



ainiin, ja vink vink: Tuota korimallia on saanut myös AFN-moottorilla (jossa VNT-ahdin ja tämän myötä miljoona kertaa helpommat viritysmahdollisuudet...)

Peurala
-
Viestit: 38
Liittynyt: 19.5.2014 9:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peurala » 20.5.2014 16:43

Noniiin !

Kiitoksia Jultsu tästä valaistuksen tiestä :D !

Nyt on vaan sitten vielä yksi kysymys, mistä löydän AFN-moottorin ? ":D"
Missä muissa VAG:n tuotteissa on AFN-moottori ?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.5.2014 16:51


Peurala
-
Viestit: 38
Liittynyt: 19.5.2014 9:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peurala » 20.5.2014 17:09

Alkaa vaikuttamaan siltä, että tulisi halvemmaksi myydä Poloinen ja ostaa esim. Seat Cordoba varmari, missä olisi AFN-moottori, saisi pakuksi rekisteröityä ja saisi siitä alkaa hakemaan "voimanpaskaa" :DD

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 20.5.2014 17:41

^ Kyllä vain. 9/10 tapauksesta tilanne on juuri näin.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 20.5.2014 17:42

itse laitoin 90hp suuttimet.. tuli vähän pirteempi

Peurala
-
Viestit: 38
Liittynyt: 19.5.2014 9:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peurala » 20.5.2014 17:58

Mistä noita suuttimia saisi ?
Ovatko kalliita ? ":D"
Jos tuota Polosta koittais edes hiukan tirhentää.
Miten tuo EGR:n tukkiminen, kuinka paljon vaikuttaa vai auttaako ollenkaan ?
Onko muuten tuon jakajapumpun säätö hiustenlähdön vaikeaa ? ":D"

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 20.5.2014 18:39

Väittäisin että suutinremontin hinnalla saat jo sen farkkuAFN:ään vaadittavan välirahan.

EGR tukkiminen ei periaatteessa lisää tehoja ollenkaan, mutta käytännössä jos se falskaa jatkuvasti pakokaasuja imuilmaan niin sen poisotto voi parantaa tehoja. Lisäksi imusarjan puhdistus voi tuoda takaisin muutaman kadotetun hevosen.

Peurala
-
Viestit: 38
Liittynyt: 19.5.2014 9:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peurala » 20.5.2014 18:55

Kiitos taas Jultsulle ! 👍

Kyllä kai se on pakko sitten lähteä vaihtamaan autoa, että pääsen masenteleen lisävoimia irti..
On se prkl kun ei autoja katsoessa tullut yhtään mietittyä ":D"
Noo, virheistään oppii että kyllä pakko on olla turbodiisseli jos vähänkin haluaa tehoja hakeja.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 20.5.2014 18:57

Niinhän se tuppaa menemään että ahdin määrää tahdin ;)

Peurala
-
Viestit: 38
Liittynyt: 19.5.2014 9:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peurala » 20.5.2014 19:39

Hanhiemo, huomattu on ja monesti :D 👍


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa