3b 1.9tdi ahu pumppuremontin jälkeen kierrokset tapissa
Valvoja: ffp jäsenet
3b 1.9tdi ahu pumppuremontin jälkeen kierrokset tapissa
eli auto ei käynnisty ja avaimen kuva vilkkuu mittarissa mikä tarkoittanee että ajonesto on syystä tai toisesta päällä? moottori 1.9tdi ahu.
onko jotain sulakkeita tai releitä mitä vois ensiksi tarkistaa? tai liittimiä ym. missähän sijaitsee ajoneston poksi vai onko eculla jokin vika päällä että ei anna käynnistää. vikakoodiksi antoi jotain engine start blocked by immobilizer.
tietokoneella tuon kuulemma saisi koodattua kokonaan pois käytöstä, onko jollain antaa tietoa vähän siitä prosessista?
onko jotain sulakkeita tai releitä mitä vois ensiksi tarkistaa? tai liittimiä ym. missähän sijaitsee ajoneston poksi vai onko eculla jokin vika päällä että ei anna käynnistää. vikakoodiksi antoi jotain engine start blocked by immobilizer.
tietokoneella tuon kuulemma saisi koodattua kokonaan pois käytöstä, onko jollain antaa tietoa vähän siitä prosessista?
Viimeksi muokannut K0nzta_, 21.5.2014 23:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
eipä kai olekkaan vikaa ajonestossa.avaimen kuva sammuu muutaman sekunnin päästä ja ei ala vilkkumaan startatessa. virtalukon lukupuolan liitin irti --> vilkkuu. eli toimii niinkuin pitääkin? syöttöpumpun sammutinsolenoidille tulee +10v noin 3 sekuntia kun pistää virrat päälle ja sitten katoaa jännite. ilmattu on suutinputket löysällä ja hinattu kilometritolkulla käyntiin. tulos: 4 pytyn suutinputkesta hieman naftaa, muut kuivia. pumppu irti ja purkamaan vai? suodattimelle asti tulee dieseliä, ei tunnu siitä vaan enää menevön syöttöpumpun läpi suutinputkille asti. nyt ois hyvät vinkit tarpeen. sulakkeet katsottu läpi mutta onko joku rele jossain joka aiheuttais tämmöstä? entisen omistajan mukaan hyytyi kesken ajon ja puhui jostain ecun vikatilasta... kuulostaa kummalliselta
ei tuu enää koodia. joo kokeilin hyppyjohdolla suoraan +12v ja myös solenoidin jousi ja kara poistettuna. ventossa oli samanlainen solenoidi ja se tarvi jännitteen kokoajan kun virrat päällä \ auto käynnissä. kumma juttu kun tuossa oli vain sen kolme sekuntia. pumppu irti ja akseli lonkkasee reilusti pumpun päässä. sisältä varmaan jotaki rikki?
pumppu tuli huollosta ja nakattiin ajoitusmerkit kohilleen, ilmaus ja käyntiin. käynnistyy kyllä mutta kierrokset huutaa 5000rpm.
vikakoodia antaa: 00765 Modulating piston movement sensor (G149) mikä kumma tämä on? mistä etsiä vikaa?
ja sitten 2 kertaa peräkkäin 01268 joka on tietääkseni polttoainemäärän säädin? ilmainen vcds lite ei antanut muuta kuin pelkän vikakoodi numeron..perässä luki että to delete all dtc you need to register software tai jotain sinnepäin, eikai voi olla niin että noita koodeja ei muka voisi nollata ilman täysversiota?
eivät tosiaan lähde clear codes napista pois. kiperästi kaivattas apua. onko jostain mahdollista irrottaa liitin esim. kaasupolkimelta jotta voisi kokeilla huutaako vielä vai nakkaako siitäkin jonkin vikakoodin päälle? ajoitusmerkit laiteltiin kaikki oikein ja tuskin auton kuuluisi kaasupohjassa huutaa vaikka ajoitus ei oliskaan täysin kohdallaan..
vikakoodia antaa: 00765 Modulating piston movement sensor (G149) mikä kumma tämä on? mistä etsiä vikaa?
ja sitten 2 kertaa peräkkäin 01268 joka on tietääkseni polttoainemäärän säädin? ilmainen vcds lite ei antanut muuta kuin pelkän vikakoodi numeron..perässä luki että to delete all dtc you need to register software tai jotain sinnepäin, eikai voi olla niin että noita koodeja ei muka voisi nollata ilman täysversiota?
eivät tosiaan lähde clear codes napista pois. kiperästi kaivattas apua. onko jostain mahdollista irrottaa liitin esim. kaasupolkimelta jotta voisi kokeilla huutaako vielä vai nakkaako siitäkin jonkin vikakoodin päälle? ajoitusmerkit laiteltiin kaikki oikein ja tuskin auton kuuluisi kaasupohjassa huutaa vaikka ajoitus ei oliskaan täysin kohdallaan..
Syöttöpumpun kansi (IQ) väärin säädetty, perussyöttö liian isollaan. Siirrä pumpun kantta jakopäähän päin niin IQ suurenee ja perussyöttö pienenee ( käytä hakua: "Hammer-mod" ). Jos kannen siirtämisen jälkeen moottori ei lähde käymään, niin hyvin, hyvin varovasti naputtelemalla kantta takaisin nestepäähän päin. IQ:n muutoksen näkee jo, vaikkei kannen liikettä pumpun runkoon nähden silmin oikein vielä huomaisikaan. VAG-com:n avulla voit säätää IQ:n sitten sinne 3-4 tietämille kantta siirtämällä edellämainitusti.
Et, vaan etsit ensin sen kohdan jolla auto lähtee käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä ryntäilemättä. Etsinnässä apuna voit käyttää hapettumajälkiä pumpun kannen vanhasta asennosta, mikäli pumpun rungossa sellaiset näkyvät. Sitten kun kohta on löytynyt, säädät vag-comin kanssa edellä mainittuihin arvoihin auton käydessä tyhjää. Toistan taas edellä mainittua, mutta ole lyöntiliikkeiden kanssa hellä kun lyöt pumpun kantta vaihdelaatikkoon päin auton käydessä.
Mikäli 3-4 IQ:lla tyhjäkäynti palautuu hitaasti, tai juuri ennen tyhjäkäyntikierroksia moottori kevyesti rynkyttää kierrosten laskiessa, säädä IQ-arvoa hieman isommaksi kunnes löydät toimivan arvon.
Mikäli 3-4 IQ:lla tyhjäkäynti palautuu hitaasti, tai juuri ennen tyhjäkäyntikierroksia moottori kevyesti rynkyttää kierrosten laskiessa, säädä IQ-arvoa hieman isommaksi kunnes löydät toimivan arvon.
pumppu kävi uudelleen remontissa ja nyt on toinen nestepää entisen osottauduttua väljäksi. nyt vaan on ongelmana valkoinen savu putkesta startatessa ja käyntiin ei edes yritä. ajoitusmerkit on näin:
vauhtipyörän merkki I tarkistusreiän tasaisen eli keulasta katsottuna oikeanpuoleisen reunan kohdalla
nokka lukittu siitä lovesta takaa niin että ykköspytyn nostajat osoittaa ylös.
pumppu lukittu tapilla siihen reikään kuvan mukaisesti:
sitte hihna paikolleen ja tarkistus, merkit täsmää.
onko mahdollista että pumpun ajoitusmerkki ei jostain syystä olekkaan oikea?
http://www.myturbodiesel.com/images/a3b4/tb/tb7.jpg
vauhtipyörän merkki I tarkistusreiän tasaisen eli keulasta katsottuna oikeanpuoleisen reunan kohdalla
nokka lukittu siitä lovesta takaa niin että ykköspytyn nostajat osoittaa ylös.
pumppu lukittu tapilla siihen reikään kuvan mukaisesti:
sitte hihna paikolleen ja tarkistus, merkit täsmää.
onko mahdollista että pumpun ajoitusmerkki ei jostain syystä olekkaan oikea?
http://www.myturbodiesel.com/images/a3b4/tb/tb7.jpg
enhän mä nyt köyhänä missään dieselhuollossa käyttäny, kaveri ja sen isäntä yhteistuumin tehnyt. on tehny monet monet nestepään vaihdot ym. pumppurempat mutta eihän mikään ole pois suljettua . kiepsautanko sitte pumpun kans 180 nurinkurin jos on nokkalevy mennyt väärään asentoon? vai kokeilenko ensin myöhäistää vai aikaistaa ajotusta ja minkäverran? startilla ei siis yritäkkään. pitäs kai lähtä heti laakista kun pumppu on ilmattu ja suutinputkille tuli ainetta.
merkit on siis laiteltu näin:
ja tosiaan jokasesta putkesta tulee hienosti polttoainetta kun vähän startilla pyöräyttää.
edit: vähä pienet on kuvat, tästä isommaksi:
http://aijaa.com/WfRXLA
http://aijaa.com/h4ZqHJ
http://aijaa.com/L5ATTX
http://aijaa.com/uWv9zc
niinkuin näkyy syöttöpumpulle on monenlaisia merkkejä joskus tehty. mihinhän tuo lovi hihnapyörässä pitäisi kohistaa?
ja tosiaan jokasesta putkesta tulee hienosti polttoainetta kun vähän startilla pyöräyttää.
edit: vähä pienet on kuvat, tästä isommaksi:
http://aijaa.com/WfRXLA
http://aijaa.com/h4ZqHJ
http://aijaa.com/L5ATTX
http://aijaa.com/uWv9zc
niinkuin näkyy syöttöpumpulle on monenlaisia merkkejä joskus tehty. mihinhän tuo lovi hihnapyörässä pitäisi kohistaa?
Olet ilmeisesti jo pumpun ennakonsäädön asennon kokeillut pumppua kääntämällä äärilaidasta äärilaitaan, ja kaikkea siltä väliltä? Jos ei se auta, hypäytä pumpun ratasta aikaisemmalle yhdellä hampaalla, ja lähde hakemaan taas pumpun myöhäisimmän ennakon asennosta. Mikäli savu sakenee, lähestyt oikeaa ajoitusta.
Jos edellä mainittu ei auta, kokeile kääntää pumppu 180ast pieleen, juuri tuon nokkalevyn väärän asennon takia.
Onhan pumpun akselin ja hihnapyörän välissä kiila paikallaan?
Jos edellä mainittu ei auta, kokeile kääntää pumppu 180ast pieleen, juuri tuon nokkalevyn väärän asennon takia.
Onhan pumpun akselin ja hihnapyörän välissä kiila paikallaan?
kiitos, näillä eväillä jatketaan. joo pumppua on käännelty suuntaan jos toiseen ilman mitään suurempia vaikutusta, vasemmassa laidassa eli niin aikasella kun saa niin harmaa savu lisääntyi hieman. mutta ei yritäkkään käyntiin. edellen vikakoodiksi antaa 00765 modulating piston movement sensor g149 ja sitten 01268 kertaa kaksi ja uutena tuttavuutena 00741 brake pedal monitoring. yksikään ei lähde nollaamalla pois.
0.9 ahtaa vakiona ja tuolla 1.2 ahdoilla menee vikatilaan. N75 luultavasti paskana eli sen vaihto tai jos haluat kikkailla ni laitat 3 barin mapin vakion tilalle niin sillon ei enään vikatilaa pukkaa. Turbo tosin ei siitä pitemmän päälle välttämättä tykkää, mutta saapahan hyvillä mielin vaihtaa isomman tilalle vakion hajotessa :)
särky 150km ajon jälkeen sekin pumppu. en keksi mitään järkevää selitystä miksi, joko vanhuuttaan tai sitte mulla on polttoaineen seassa jotain ylimäärästä. nyt ennenku laitan kolmannen pumpun paikoilleen tarvis tietää pistänkö vauhtipyörän merkin I vai 0. merkkiin. oli I merkissä ja tuntui vähän tehottomalta eli onko 0 kuitenkin oikea?
edit: pumppu oli siis 1z koneesta ahu:n kannella jotta saatiin sähköt passaan. 1z:n kannessa oli pyöreä liitin. toimi moitteitta 150km kunnes pistin parkkiin tupakiksi, sammutin auton ja kun olin lähdössä niin sahasi vaan ja kohta alkoi kuulua raksraks. lopetin siihen ja hinattiin auto kotia, jakoremmi pois ja pumppu ei käsin yrittänytkään pyöriä hihnapyörästä kokeilemalla.
edit: pumppu oli siis 1z koneesta ahu:n kannella jotta saatiin sähköt passaan. 1z:n kannessa oli pyöreä liitin. toimi moitteitta 150km kunnes pistin parkkiin tupakiksi, sammutin auton ja kun olin lähdössä niin sahasi vaan ja kohta alkoi kuulua raksraks. lopetin siihen ja hinattiin auto kotia, jakoremmi pois ja pumppu ei käsin yrittänytkään pyöriä hihnapyörästä kokeilemalla.
Ja nyt jos ajatellaan, että samaan pumpun runkoon kasataan ehjät osat, on pumppu käytettävä totaalisen muttereina ja uhrattava _reilusti_ bräkliiniä ja paineilmaa. Tämä siksi, että pumppurikosta syntyneet (ehkäpä rikkoon johtaneetkin) ylimääräiset liat poistuvat rungon kanavista ja irto-osista 100-varmasti. Kourallisen tunteja tuohon projektiin saa varata harraste-aikaa, mikäli homman tekee kunnolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa