1.9TD AAZ kunkkupultti ja jakopää apua.
Valvoja: ffp jäsenet
1.9TD AAZ kunkkupultti ja jakopää apua.
Tommonen peli tuli ostettua ja jakopään kimpussa nyt kun vanha hihna päältä urainen ja hampaat vähän niin ja näin + poikittaisviiltoja sisäpinnassa.
Alfamerin korjausopas löytyy. Nyt kysyisinkin että meneekö jako pieleen jos vaihdan kunkkupultin erikseen, mutterimopolla vaan auki ja uusi perään?
Tänään koitin lukita nokka-akselia ja levy petti, tappi pumpun reiässä mursi puolet siitä mutta onneksi vielä pysyy.
Tai voiko pistää moottorin ykk, lukita nokan ja pumpun, ottaa remmin irti ja sitten tahia tuo pultti veke vaikka startti irroittamalla ja jollain meisselillä maata vasten?
Heräsi myös kysymys miksi nokkapyörän pultti pitää löystyttää ja nokkapyörää napauttaa hieman? Tai pumpun pyörän reunamutterieta? (kaksiosaisella hammashihnapyörällä)
Niin vielä, kuinka tarkkaa on se nokan lukitus? Jos pumpun ratas on tapilla kiinni ja vaihteiston tarkistusluukusta lovet kohdikkain niin onko se niin nuukaa jos on jollain lattaruadalla kiilattuna se nokka ilman täysin tasapuolisia rakotulkkitiukennuksia?
Alfamerin korjausopas löytyy. Nyt kysyisinkin että meneekö jako pieleen jos vaihdan kunkkupultin erikseen, mutterimopolla vaan auki ja uusi perään?
Tänään koitin lukita nokka-akselia ja levy petti, tappi pumpun reiässä mursi puolet siitä mutta onneksi vielä pysyy.
Tai voiko pistää moottorin ykk, lukita nokan ja pumpun, ottaa remmin irti ja sitten tahia tuo pultti veke vaikka startti irroittamalla ja jollain meisselillä maata vasten?
Heräsi myös kysymys miksi nokkapyörän pultti pitää löystyttää ja nokkapyörää napauttaa hieman? Tai pumpun pyörän reunamutterieta? (kaksiosaisella hammashihnapyörällä)
Niin vielä, kuinka tarkkaa on se nokan lukitus? Jos pumpun ratas on tapilla kiinni ja vaihteiston tarkistusluukusta lovet kohdikkain niin onko se niin nuukaa jos on jollain lattaruadalla kiilattuna se nokka ilman täysin tasapuolisia rakotulkkitiukennuksia?
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 12.4.2014 10:14
Se nokka akselin pyörä täytyy löysätä sentakia että muuten se hihna kiristyy vain siitä veivin ja nokan väliltä... ja kun minä vaihdoin niin irrotin vielä ne pumpun kome kpl 13mm pulttia niin sain koko remmin kireeksi. Jos vain yrittää kiristää ilman että löysää näitä kahta pyörää niin ei saa tarpeeks kireeks!
Perkele. Kunkkupultti vaihdettu ja vanha remmi irti.
Nokkapyörää en saanut irti, pultti oli niin tiukassa että aukes vasta metrisellä jatkovarrella. Kun koitin naputella tuurnalla pyörää irti, tuli pieni lovi siihen jo.
Onko se välttämätön?
Kampiakselin päästä remmi kiristetään välipyörän ja pumpun pyörän kautta ensin vai toista tietä?
Käykö motonetin vag kampiakselin lukitustyökalu tuohon?
Nokkapyörää en saanut irti, pultti oli niin tiukassa että aukes vasta metrisellä jatkovarrella. Kun koitin naputella tuurnalla pyörää irti, tuli pieni lovi siihen jo.
Onko se välttämätön?
Kampiakselin päästä remmi kiristetään välipyörän ja pumpun pyörän kautta ensin vai toista tietä?
Käykö motonetin vag kampiakselin lukitustyökalu tuohon?
"Nokkapyörää en saanut irti, pultti oli niin tiukassa että aukes vasta metrisellä jatkovarrella. Kun koitin naputella tuurnalla pyörää irti, tuli pieni lovi siihen jo.
Onko se välttämätön? "
Jos merkki kohdallaan voit pultin momenttiin takaisin laittaa, putsaa remmin puolelta se tekemäsi lovi niin ei syö/kuluta remmiä, joskus vaan on tiukassa pyörä kartiossaan.
Onko se välttämätön? "
Jos merkki kohdallaan voit pultin momenttiin takaisin laittaa, putsaa remmin puolelta se tekemäsi lovi niin ei syö/kuluta remmiä, joskus vaan on tiukassa pyörä kartiossaan.
Nyt se myrkyn lykkäs. Remmi ok, hihnapyörä vipottaa. Heiluu enemminkin alhaalta ylös, ei muljuen.
Kunkkupultti tuli vaihdettua mutta ennen hihnanvaihtoa joten hammashihnapyörån alle en nähnyt.
Kun kunkkupultti oli auki, hinapyörä liikkui käsin ylös alas vähän, kuuluisiko olla ihan timmi? Moottorin pyörimissuuntaan ei väljää yhtään. Eikå myöskään liiku nyt käsin.
Motonetissa 26.90e hihnapyörä, onko kumikiekolla?
Kunkkupultti tuli vaihdettua mutta ennen hihnanvaihtoa joten hammashihnapyörån alle en nähnyt.
Kun kunkkupultti oli auki, hinapyörä liikkui käsin ylös alas vähän, kuuluisiko olla ihan timmi? Moottorin pyörimissuuntaan ei väljää yhtään. Eikå myöskään liiku nyt käsin.
Motonetissa 26.90e hihnapyörä, onko kumikiekolla?
Lainaus:
Aikanaan AAZ golffissa vipatti kampiakselin hihnapyörä sen verran, että vein Laakkoselle oikaisuun. No, oikaisu tehtiin ja limppu vaihdettiin myös. Hämmästys oli suuri, kun rempan jälkeen vipatus oli käytännössä yhtä suuri. Kuulemma normaalia.
Jooh, itsekkin täältä lukeneena oon saanu sellaisen kuvan että tästä ollaan kahta mieltä. Toiset sanoo että pitäisi mennä ihan suoraan ja toiset sanoo että se on ihan normia.
Tuommoisia löytyi foorumista.
Aikanaan AAZ golffissa vipatti kampiakselin hihnapyörä sen verran, että vein Laakkoselle oikaisuun. No, oikaisu tehtiin ja limppu vaihdettiin myös. Hämmästys oli suuri, kun rempan jälkeen vipatus oli käytännössä yhtä suuri. Kuulemma normaalia.
Jooh, itsekkin täältä lukeneena oon saanu sellaisen kuvan että tästä ollaan kahta mieltä. Toiset sanoo että pitäisi mennä ihan suoraan ja toiset sanoo että se on ihan normia.
Tuommoisia löytyi foorumista.
"Kun kunkkupultti oli auki, hinapyörä liikkui käsin ylös alas vähän, kuuluisiko olla ihan timmi? Moottorin pyörimissuuntaan ei väljää yhtään. Eikå myöskään liiku nyt käsin.
Motonetissa 26.90e hihnapyörä, onko kumikiekolla?"
Hammashihnapyörä se pienempi/jakopyörä sen vaihdat, hihnapyörän/värinänvaimennin jätät vanhan jos ehjä, pultit kiinni momenttiin ja ajat ;)
Hinnan perusteella tuo oikea, vaihda ne pienet pultit 4kpl uusiin samalla.
Motonetissa 26.90e hihnapyörä, onko kumikiekolla?"
Hammashihnapyörä se pienempi/jakopyörä sen vaihdat, hihnapyörän/värinänvaimennin jätät vanhan jos ehjä, pultit kiinni momenttiin ja ajat ;)
Hinnan perusteella tuo oikea, vaihda ne pienet pultit 4kpl uusiin samalla.
Tuota tuota. Kattelin kahdesta muusta autosta, bensasta ja dieselistä noita kampuran hihnapyöriä, ei ne missään luotisuorassa kulkeneet. Volkkarissa toki hieman enemmän se heiluu mutta ei paljoa.
Mihin se perustuu että tuossa ei saisi yhtään vipattaa kun muillakin merkeillä menee suoraan? Ja noilla vehkeillä olen ajanut ja paljon joten tiedän ettei ne ole hajoamassa ainakaa sen takia.
Mihin se perustuu että tuossa ei saisi yhtään vipattaa kun muillakin merkeillä menee suoraan? Ja noilla vehkeillä olen ajanut ja paljon joten tiedän ettei ne ole hajoamassa ainakaa sen takia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa