1.9 tdi 77kw maf arvot

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

1.9 tdi 77kw maf arvot

ViestiKirjoittaja jaketson » 24.4.2014 20:51

Mikähän hämminkinä kun maf arvo tippuu alle pyydetyn 3400 rpm jälkeen, samoin ahtopaineet jo 2200 rpm jälkeen? Ilmamassamittari on juuri vaihdettu uuteen bosch malliseen mutta ei vaikutusta




1743 780 415
1806 790 725
1953 805 960
2121 815 1040
2289 825 925
2499 835 965
2709 835 1015
2919 845 960
3150 850 925
3255 850 895
3423 850 845
3549 850 810
3696 850 785
3822 850 770
3927 850 760
4032 850 740
4158 850 735
4242 850 735
4326 850 715
4431 850 735
4494 850 740
4557 850 735
4599 845 720
4011 505 550
3066 440 460
2331 350 510

Tässä ahdot:


1183 1244
1805 1285
2050 1611
2172 2142
2203 2325
2203 2244
2203 2284
2203 2366
2264 2230
2203 2162
2203 2080
2203 2009
2203 1958
2193 1907
2193 1876
2193 1856
2152 1836
2111 1815
2070 1815
2019 1805
1978 1846
1938 1876
1825 1887
1244 1856
1193 1468
1162 1244

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 24.4.2014 21:03

Ilmanputsari vaihdettu milloin?

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 24.4.2014 21:32

Samalla sekin vaihdettu

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 26.4.2014 9:57

Syitä voisi olla vuoto maffin ja turbon välissä, EGR vuotaa tai katti tukossa. EGR:n voi kokeilla laipata umpeen, jos softaaja on huolehtinut asian ohjelmassa.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 26.4.2014 10:15

Egr on käytössä, en halunnut sitä pois kun ohjelmoitiin. Oiskohan se joku vuoto sitten kun paikallaan kaasuttele kuuluu 3-4 tonnin välissä sellainen sirpitys ääni jostain koneen takaa.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 1.5.2014 14:13

Huomasin että nokka-akselin ajoitus oli pielessä mutta ei vaikuttanu mitenkään ongelmaan. Alussa arvo oli -3,9 ja säädön jälkeen 0,5. Onkohan tuolla siirrolla vaikutusta kulutukseen kun tuntuu että auto kuluttaa enemmän kuin pitäisi?

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 17.5.2014 23:29

Tässäpä ois tuore logi. Heittäkää nyt ehdotuksia mikä on vialla kun arvot laskee ja auton keskikulutus on 7,5 litraa.

Kuva

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 18.5.2014 23:38

En väitä tietäväni mitään asiasta, mutta tuo voisi johtua EGR:n paskailman falskaamisesta täyskiihdytyksessä imuilman joukkoon, jolloin hapen määrä on luonnollisesti pienempi kuin täysin puhtaalla ilmalla. Voisiko lisääntynyt pakopaine pakottaa yhä enemmän ja enemmän pakokaasuja tuon vuotavan venttiilin ohi, jolloin se näkyy yläkierrosten laskevana arvona?

Toinen juttu mitä voisit kokeilla: Ota moottorin suojakoppa irti ja koita liikkuuko se EGR:n perhosventtiili herkästi? Jos mitenkään mahdollista niin koita vetävät pyörät ilmassa ja moottori käynnissä että liikkuuko se kiihdytyksessä ja pintakaasulla (eli onko alipainelinjat ehjinä?) Onko siellä öljypaskaa ympärillä?

Ennakko saa olla siellä nollan tienoilla, muistelisin että pikkaisen miinusmerkkisenä (-1.1) alavääntö parani ainakin 96kW koneessa, kun lähtötilanne oli +1.1

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.5.2014 23:46

alipainevuoto jossain letkussa tai ahtimen kellon kalvo rikki

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 23.5.2014 19:48

Startatessa alipaine vetää ainakin nätisti turbon siivet kiinni, eli ilmeisesti toimii tuo ahtimen kello? Eikös se n75 venttiili sitten kiihdyttäessä pienennä alipainetta että ahdot kasvaa?

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 1.6.2014 0:02

Kytkin ja vauhtipyörä remontin yhteydessä laitettiin turboon muschlet ja tukittiin egr. Vnt siivet liikkuivat alkujaankin todella löysästi ja savua en saanut tulemaan vaikka kuinka poljin joten karstaa ei ole. Otin lokia taas ja ilmamassa arvot menivät vaan huonompaan suuntaan. Pistäkää nyt viisaammat ehdotuksia. Isoimmilla vaihteilla tuota maf ja ahdon tippumisia ei esiinny, ainoastaan 2 ja 3 vaihteilla.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 17.8.2015 21:15

Ei ole vieläkään ratkennu tämä ongelma. Kokeilin nyt ilman ilman putsaria niin jonkin verran parani maf arvot. Onko vaihtoehto muuta kuin imusarja tukossa, katti tukossa tai polttoaineen paine ei riitä? Egr on kokeiltu tukkia mutta ei vaikuttanut.

Eka logi putsari paikoillaan

Kuva

ja tässä ilman putsaria

Kuva

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 18.8.2015 7:26

Ahdot sulla ainakin piikkaa 0.3bar yli pyynnin hetken aikaa ja sen jälkeen jäävät pysyvästi laahaamaan, sen varmaan jo olet huomannutkin?

Jos VNT on todettu liikkuvaksi, oletko tarkistanut alipaineen määrän kellon päässä? Tai toimiiko se alipainekello ylipäänsä kunnolla?

Tangon säätöäkin kai voisi kokeilla jos sillä saisi tuota piikkiä pois.
Viimeksi muokannut Jultsu, 18.8.2015 7:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 18.8.2015 7:29

Turbo on uusi eikä vanhakaan turbo jumitellut yhtään. Tuo piikittely on normaalia.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 18.8.2015 7:31

Ei mulla kyllä hyppää 400tkm ajettu fööni yli pyyntien. Vikatilanhan se aiheuttaa jos tuo yliahto on hetkeäkään kauempaa, eli jos esimerkiksi ajelee ylämäkeen noilla kierrosalueilla.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 18.8.2015 8:47

Olen kokeillut vaunu perässä ylämäkeen eikä ongelmaa ollut.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 18.8.2015 9:37

No, siltikin, jos ei kenelläkään ole viisaampia neuvoja niin ehdotan tuon ahto-ongelman korjausta vnt-tankoa hiplaamalla. Uusi ahdin tuli siis kellon kera ja se vain heitettiin paikoilleen sen kummempia säätämättä?

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 18.8.2015 12:26

Oon tietenkin säätänyt sen kun alun perin heitti vikatilaan juuriki kun vaunu perässä vedätti ylämäkeen. Tuo 1.5bar on todella hetkellinen eikä isoimmilla vaihteilla saa tuota lukemaa.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 18.8.2015 21:18

Nyt on taas jatkettu vnt tankoa

Kuva

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 19.8.2015 22:06

Tänään käytin imusarjan ja katalysaattorin irti niin kummatkin olivat ihan puhtaat. Onko tuo turbo vaan niin pieni ettei se jaksa painaa kierroksilla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa