T4 2,4D 5-vaihde
Valvoja: ffp jäsenet
T4 2,4D 5-vaihde
Alko hyppimään viitosvaihde pois päältä kun on autossa kuormaa päällä.
Onko kukaan kattonu että pystyykö sieltä kääntäämään rattaita toisinpäin?
Jos sais tommosella kepulikonstilla toimimaan sen ees vähäks aikaa, sais sit syksyllä korjata kunnolla.
Onko kukaan kattonu että pystyykö sieltä kääntäämään rattaita toisinpäin?
Jos sais tommosella kepulikonstilla toimimaan sen ees vähäks aikaa, sais sit syksyllä korjata kunnolla.
En osaa sanoa.
Mistä sitä voi säätää, vaihdetangoistako?
Tyhjällä autolla pysyy päällä mutta kun laittaa kuormaa päälle ja ajelee 90kmh niin joutuu kädellä työntämään keppiä että pysyy päällä
Se pysyy kyllä työntämättäki mutta kun työntää niin se ei hyppää ollenkaan pois.
4kertaa se pääs hyppäämään sit aloin pitää sitä päällä.
Tästä nyt voi sit analysoida että alkaako pelaamaan säätämällä..
Mistä sitä voi säätää, vaihdetangoistako?
Tyhjällä autolla pysyy päällä mutta kun laittaa kuormaa päälle ja ajelee 90kmh niin joutuu kädellä työntämään keppiä että pysyy päällä
Se pysyy kyllä työntämättäki mutta kun työntää niin se ei hyppää ollenkaan pois.
4kertaa se pääs hyppäämään sit aloin pitää sitä päällä.
Tästä nyt voi sit analysoida että alkaako pelaamaan säätämällä..
Mitäs rattaitten käännöllä haet? Ei ne rattaat sitä kytkentää suorita, vaan kytkentähampaat ja kytkentäholkki. Riittävän monta kertaa kun ampuu vaihde pois paikaltaan niin menee vaihtoon ratas+holkki, että vaihde pysyy korjatussa laatikossa paikoillaan mikäli se on laakerivika joka ongelman aiheuttaa.
Niin en oo tommosta laatikko koskaan purkanu niin en tiiä minkälainen se on sisältä.
Siks kyselen.
Kaverin kans juttelin niin se oli jonku pösön viitosvaihteen joskus korjannu kun oli vaan avannu sen peltisen luukun ja kääntäny toisen rattaan toisinpäin niin oli alkanu sillä pelaamaan ja auto oli myyty vielä eteenpäinkin toimivana.
Tiiän että ne on ne kytkentähampaat mistä yleensä vetää ja mikä sen vaihteen pitää päällä.
Näitten tietojen perusteella vaan aattelin että voisko tuommosessa laatikossa olla samanlainen "korjausvaihtoehto" mutta näyttää ettei ole.
Mulla on tuohon periaatteessa jo ehjä laatikko tai on tiedossa auto mistä sen voi irrottaa.
Seki pitää varmaan purkaa ja kattoa missä kunnossa se on mutta ehjä sen pitäis olla.
Oisin vaan halunnu tehä tuohon pikakorjauksen että ois saanu kesän ajot ajettua ja sitten syksyllä kun on aikaa niin ois vaihtanu sitten sen ehjän laatikon paikalleen.
Tiiä nyt sitten kannattaisko ostaa tuo eurokossun laatikko ja korjata siitä vai ostaa se autonromu hintaan 50€ ja irrottaa siitä laatikko missä vielä kaikki vaihteet toimii.
Aika paljon siihen varmaan uppois rahaa alkaa siitä retusesta korjaamaan.
Se auto on muuten ihan romu, siinä ei käyttökelposta juuri muuta kuin se laatikko. Kone kiehunu kymmeneen kertaan ja kori on ruoteinen/lommonen.
Siks kyselen.
Kaverin kans juttelin niin se oli jonku pösön viitosvaihteen joskus korjannu kun oli vaan avannu sen peltisen luukun ja kääntäny toisen rattaan toisinpäin niin oli alkanu sillä pelaamaan ja auto oli myyty vielä eteenpäinkin toimivana.
Tiiän että ne on ne kytkentähampaat mistä yleensä vetää ja mikä sen vaihteen pitää päällä.
Näitten tietojen perusteella vaan aattelin että voisko tuommosessa laatikossa olla samanlainen "korjausvaihtoehto" mutta näyttää ettei ole.
Mulla on tuohon periaatteessa jo ehjä laatikko tai on tiedossa auto mistä sen voi irrottaa.
Seki pitää varmaan purkaa ja kattoa missä kunnossa se on mutta ehjä sen pitäis olla.
Oisin vaan halunnu tehä tuohon pikakorjauksen että ois saanu kesän ajot ajettua ja sitten syksyllä kun on aikaa niin ois vaihtanu sitten sen ehjän laatikon paikalleen.
Tiiä nyt sitten kannattaisko ostaa tuo eurokossun laatikko ja korjata siitä vai ostaa se autonromu hintaan 50€ ja irrottaa siitä laatikko missä vielä kaikki vaihteet toimii.
Aika paljon siihen varmaan uppois rahaa alkaa siitä retusesta korjaamaan.
Se auto on muuten ihan romu, siinä ei käyttökelposta juuri muuta kuin se laatikko. Kone kiehunu kymmeneen kertaan ja kori on ruoteinen/lommonen.
"Oisin vaan halunnu tehä tuohon pikakorjauksen että ois saanu kesän ajot ajettua ja sitten syksyllä kun on aikaa niin ois vaihtanu sitten sen ehjän laatikon paikalleen."
Pikakorjaus kun ajat 4 vaihteella, otat peltipäädyn auki ja poistat rattaat samalla näet kunnon/lapin/väljyyden, laakeri/puslat vaihtaen ovat korjanneet ei peltipäädystä niitä ilmeisesti saa vaihdettua, omaani vaihdoin koko laatikon.
Pikakorjaus kun ajat 4 vaihteella, otat peltipäädyn auki ja poistat rattaat samalla näet kunnon/lapin/väljyyden, laakeri/puslat vaihtaen ovat korjanneet ei peltipäädystä niitä ilmeisesti saa vaihdettua, omaani vaihdoin koko laatikon.
Todennäköisesti neulalaakeri menny sieltä vitosen rattaasta. Marmoritiskillä maksoi pari vuotta sitte sellaisen 30€. Jos ei ole vielä särkeny hampaita niin selviät tuolla. Vaihtoon tarvii irroittaa peltinen päätykoppa, irroitat siirtäjän, joka oli kahella pultilla kiinni ja sit tarviit ison torx:in oiskko ollu koko 55 tai jotain sinnepäin. Irroitat sillä ne lukituspultit sieltä akseleiden päistä ja ulosvetäjällä vedät rattaat pois paikoiltaan. Neulalaakeri on siellä isomman rattaan alla.
Neulalaakeri menee pääsääntöisesti johtuen liian vähäisestä öljymäärästä, joten tarkista samalla mahdolliset öljyvuodot ja laita laatikkoon puollitraa ylitäyttöä, niin pitäisi kestää.
Ja vinkkinä voin sanoa et esim vanhasta B4 mallin passatista löytyy laatikosta sama rataspari, joskin välitys voi olla hieman erllainen.
Neulalaakeri menee pääsääntöisesti johtuen liian vähäisestä öljymäärästä, joten tarkista samalla mahdolliset öljyvuodot ja laita laatikkoon puollitraa ylitäyttöä, niin pitäisi kestää.
Ja vinkkinä voin sanoa et esim vanhasta B4 mallin passatista löytyy laatikosta sama rataspari, joskin välitys voi olla hieman erllainen.
Laakeri ois vaihdettu. Oli aika vaativa homma että sai kasaan takas, kun sen kytkentäpyörän joutu purkamaan siinä paikallaan, siinä oli sitten oma selvityksensä että osas laittaa kaikki osat oikeille paikoilleen ja osas kasata paketin oikeassa järjestyksessä.
No viitonen löytyy edelleen nii oikeen se tuli kasattua, kopantiiviste näytti jäävän vähän tihkumaan kun tuli oikastua enkä laittanu silikoonia siihen. No se on käytettävä vielä auki mutta sehän on helppo homma.
Oli se vanha laakeri aika surkeen näkönen
Uuden laakerin osanumero
Hommaan tarvii kaks erikoisempaa hylsyä:
55 TORX-hylsyn
8mm tähtikuusiokolo-hylsyn
Sitten pitää olla vielä ulosvetäjä, tommonen pieni 3-leukanen toimi hyvin.
Vähän siinä tuon rattaan takana olevassa pääakselin laakerissa tuntu löysää olevan mutta toivotaan että tuo nyt toimii tällä rempalla taas jonkin aikaa.
No viitonen löytyy edelleen nii oikeen se tuli kasattua, kopantiiviste näytti jäävän vähän tihkumaan kun tuli oikastua enkä laittanu silikoonia siihen. No se on käytettävä vielä auki mutta sehän on helppo homma.
Oli se vanha laakeri aika surkeen näkönen
Uuden laakerin osanumero
Hommaan tarvii kaks erikoisempaa hylsyä:
55 TORX-hylsyn
8mm tähtikuusiokolo-hylsyn
Sitten pitää olla vielä ulosvetäjä, tommonen pieni 3-leukanen toimi hyvin.
Vähän siinä tuon rattaan takana olevassa pääakselin laakerissa tuntu löysää olevan mutta toivotaan että tuo nyt toimii tällä rempalla taas jonkin aikaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa