SDI VS TDI

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vwvento19TD
-
Viestit: 59
Liittynyt: 12.4.2014 10:14

SDI VS TDI

ViestiKirjoittaja vwvento19TD » 21.4.2014 15:37

Mitä eroa on esim 4 koppasen golfin sdi ja tdi koneissa muutakun että turbo?
Ja olihan näitä TDI/SDI 3 koppasiakin...
Niin ja oliko 4 koppasta golffia "tavallisena tdinä" vai oliko kaikki pumppareita???

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 21.4.2014 17:07

Neloskoriseen oli saatavilla myös jakajapumpullisia dieseleitä malliston alkuvuosina.

tuskin noissa TDI/SDI koneissa on yhtenäistä edes alakerta, viisaammat saa kertoa lisää.

vwvento19TD
-
Viestit: 59
Liittynyt: 12.4.2014 10:14

ViestiKirjoittaja vwvento19TD » 21.4.2014 17:20

Ajattelin vaan koska 1.9d ja 1.9td on aika samanlaisia...
Ja sentakia olin kiinnostunut koska jos joskus päivittelis ventoa ja pistäis sdi koneen turbolla ja mekaanisella pumpulla.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.4.2014 19:36

Sdi koneessa on tosi heikko alakerta. Männät hajoo jo ilman turbookin.

Suosittelen kerralla kokonaisen Tdi koneen hankintaa, eivät maksa nimittäin paljoa.

vwvento19TD
-
Viestit: 59
Liittynyt: 12.4.2014 10:14

ViestiKirjoittaja vwvento19TD » 21.4.2014 20:04

Niin onhan se helpompaa tietenkin muttakun ne tdi:t tahtoo mennä käsistä... eli kaikki vag autot nettivaraosa.com:issa jossa on se tdi niin lukee että esim:moottori myyty, tai moottori myydään osina, tai kansi myyty jne...

vwvento19TD
-
Viestit: 59
Liittynyt: 12.4.2014 10:14

ViestiKirjoittaja vwvento19TD » 21.4.2014 20:07

Ja sitä kysyisin vielä tässä samalla että sopiiko esim fiat 2.8 td moottorin pumppu tohon aasiin suoraan? Kun joku semmosta kerran jossakin suositteli?

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 21.4.2014 20:47

Onhan tälläkin foorumilla muutamat koneet parilla kolmella satkulla myynnissä että helpompaa sillä.
Mut kannattaako siihen sun peltoautoon niin paljoa satsata?
Hommaa nyt siihen se ahdin ja vähän pumppuun nestepäätä niin kyllä sillä se peltojen herruus pysyy taskussa.

vwvento19TD
-
Viestit: 59
Liittynyt: 12.4.2014 10:14

ViestiKirjoittaja vwvento19TD » 21.4.2014 21:08

On oikeastan aika hyvä kuntonen auto sentakia ajettelin leimata joskus ei muutakun pari pyörän laakeria ja puhjassa pieni reikä... ja on siihen mennyt jo ainakin 1500-2000€ kun on kaiken maailman laakereita ja vaihde lootoja vaihdettu...

vwvento19TD
-
Viestit: 59
Liittynyt: 12.4.2014 10:14

ViestiKirjoittaja vwvento19TD » 22.4.2014 6:52

Onko kenelläkään tietoa että mitä maksaa tähän sopiva ISO nestepää??? Ja suutimetkin olis varmaan hyvä vaihtaa samalla?? Sopiiko esim 2.5tdi suuttimet tähän """suoraan"""

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.4.2014 19:52

11mm boschin nestepää tais maksaa boschin jälleenmyyjällä 400€. Saa kyllä halvemmalla. Land Roverin pumppuja muistaakseni porukka on käyttäny hyvällä menestyksellä.
Suuttimet taitaa riittää 100hp/sylinteri joten en niistä huolehtisi. Avautumispaineita nostaa 175-185bar

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 22.4.2014 20:34

Laatikko kannattaa vaihtaa ekana :D

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 22.4.2014 22:26

Eikö ole sama ostaa TDI? Nytkin nettiautossa 400tkm ajettu 1.9TDI Golf farkkuna 1200€?

Ei paljon kannata taloudellisesti ruveta SDI:tä värkkäilemään tdi:ksi.

vwvento19TD
-
Viestit: 59
Liittynyt: 12.4.2014 10:14

ViestiKirjoittaja vwvento19TD » 23.4.2014 6:57

1200e on ehkä vähän liikaa... ja laatikon vois juu pian vaihtaa paremmaksi kun niitakin menee 3-4 kuukauden välein :D Sopiiko tommonen lantikan pumppu tonne hyvin ja mitä ne ylensä sitten maksaa???

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 23.4.2014 17:05

1200 on pieni hinta tollases rojektis ku alkaa hajoilee :D

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 23.4.2014 17:17

Jos tässä puhutaan yhä TDIstä niin mitkä vakiosuuttimet riittää 100hp/pytty? 10mm nestepääkin riittää yllättävän pitkälle ku pumppu on muuten ok.

vwvento19TD
-
Viestit: 59
Liittynyt: 12.4.2014 10:14

ViestiKirjoittaja vwvento19TD » 23.4.2014 18:42

Mikä tossa tdssä mahtaa olla alkuperäinen nestepään koko?

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 23.4.2014 19:59

9mm

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.4.2014 7:20

Itse ainaskin ymmärsin että kysyi aaz:n suuttimista

vwvento19TD
-
Viestit: 59
Liittynyt: 12.4.2014 10:14

ViestiKirjoittaja vwvento19TD » 24.4.2014 14:50

Mistä sen näkee että minkä kokonen siinä nyt on? Ja mikä on suurin mahdollinen jonka siihen saa kiinni?

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 24.4.2014 21:30

Ota auki ja mittaa. 14mm on suurin suoraan sopiva.

vwvento19TD
-
Viestit: 59
Liittynyt: 12.4.2014 10:14

ViestiKirjoittaja vwvento19TD » 26.4.2014 6:38

Kun syöttöä pistää tarpeeksi niin kierrokset ei laske mutta korjaantuuko se isommalla nestepäällä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 40 vierailijaa