vento 1.9 td ei lähde kylmänä millään käyntiin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rege*
-
Viestit: 4
Liittynyt: 18.2.2014 8:21

vento 1.9 td ei lähde kylmänä millään käyntiin

ViestiKirjoittaja rege* » 17.3.2014 18:59

Elikkä 1.9 td vento ei lähde millään kylmänä käyntiin saa sahata vaikka kuinka pitkään sit se viimein lähtee ei auta vaikka hehkutta 20kertaa ja sit lämpimänä lähtee normaalisti auttakaa miestä hädässä. Koneena tosissaan AAZ

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 17.3.2014 19:14

Jos hehkut kuumana, tarkistitko, niin polttoainetta ei saa riittävästi, ohita solenoidi ottamalla kara ja jousi alta pois, saa varmasti silloin ainetta.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 17.3.2014 19:32

Hehkut rikki tai hehkujen rele rikki?

rege*
-
Viestit: 4
Liittynyt: 18.2.2014 8:21

ViestiKirjoittaja rege* » 18.3.2014 11:16

voiko hehkut noin paljon vaikuttaa näillä keleillä vaikka on plussan puolella nii ei lähe huonostikkaan käyntiin

jukki60
-
Viestit: 160
Liittynyt: 25.7.2009 12:17

ViestiKirjoittaja jukki60 » 18.3.2014 13:38

Todennäköisimmät viat ensin pois. Yöt on vielä kylmiä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 18.3.2014 14:03

"voiko hehkut noin paljon vaikuttaa näillä keleillä vaikka on plussan puolella nii ei lähe huonostikkaan käyntiin"

Voi siten vaikuttaa ettei saa polttoainetta, ovat useisti yhteydessä toisiinsa solenoidi ja hehkut (varkausestoa/energiasäästöä yms.).

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.3.2014 15:54

ei ole yhteydessä toisiinsa. aikoinaan sahailin 1.6td:tä vartin kun oli kaikki hehkut pimeänä vaikka oli kesä(joo lapinkesä on lyhyt ja harmaa). eli hehkut ensin kuntoon.

rege*
-
Viestit: 4
Liittynyt: 18.2.2014 8:21

ViestiKirjoittaja rege* » 18.3.2014 16:20

joo kiitos avusta palaan asiaan jos ei hehkujen uusiminen auttanut. Onko muuten miten vittumainen vaihtaa hehkut kyseiseen rotteloon

jukki60
-
Viestit: 160
Liittynyt: 25.7.2009 12:17

ViestiKirjoittaja jukki60 » 18.3.2014 17:24

Tarvitset nivelelliset räikkälenkit. Muistaakseni 8 ja 12mm. Pitkät hylsyt on kätevät myöskin, niissä tulpissa, joihin räikällä pääsee. Tarkista koot. Yhden keskimmäisen hehkutulpan kuparikiskon kiinnitysmutteri on erityisen hankalassa paikassa (riippuu vähän moottorin tyypistä). Minä taivuttelin teräsmitasta tukilatan, jolla mutterin sai tuettua kohtisuoraan hehkutulpan kierteeseen nähden. Näin sen saa alkuun kierteelle. Mutterit putoaa helposti lohkon ja pumpun väliin. laita siihen rätti tms.

Arde
-
Viestit: 116
Liittynyt: 14.11.2005 2:05

ViestiKirjoittaja Arde » 19.3.2014 16:21

Jos ei hehkujen vaihtaminen auta niin kokeileppas laittaa takaiskuventtili pumpulle tulevaan polttoainelinjaan.

rege*
-
Viestit: 4
Liittynyt: 18.2.2014 8:21

ViestiKirjoittaja rege* » 24.3.2014 8:58

viellä en ole tehnyt mitään vaan ihmetyttää tuo helvetinmoinen savupilvi mikä tulee kun rupeaa kylmänä starttaa onko normaalia että koko salo on savua täynnä harmahtavaa/valkeaa savua kun käynnistää

ysikasi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 20.12.2013 13:09

ViestiKirjoittaja ysikasi » 24.3.2014 9:29

Kerro, mitä ja milloin niille hehkuille on tehty ? Mitattu, uusittu osa/kaikki ?

Etukammiokone tarttee aina toimivat hehkut käynnityäkseen, myös ns puolihaaleena. Tosin jotkut konetyypit käynnistyy ilman hehkua lämpimänä, mutta silloin puhutaan ajolämpimästä koneesta. Ns jälkihehkutus vähentää savutusta ja tasaa käyntiä.

Sinuna mittaisin ensin hehkut ja samalla tsekkaa että virtaa tulee kun hehkuvalo palaa.

Niin ja alkoiko tää vaiva yhtäkkiä, vaiheittain vai pikkuhiljaa ?

Niin ja ne hehkutkin kuluu ja vanhenee eli eivät aina kuole ns kokonaan vaan toiminta vaan hiipuu iän myötä tosin luulen että sulla on useampi pimeenä ja lisäksi voi olla suutin vikaakin mutta aloita hehkuista.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 24.3.2014 13:17

Edelliseen lisätäkseni kokemusperäinen tietoni kertoo, että kolmella hehkulla toimii vielä lähes huomaamatta ja kahdella ei sitten millään. Yli 5 asteen lämpötiloissa ei enää ole ihan hirveästi väliä, mutta heti nollan alapuolella ei välttämättä lähde edes yhdellä akullisella. Ja hehkuiksi vain Boschin Duratermiä. Muut ei kestä, eikä niitä kovin mielellään kovin usein vaihtele. Pumpun takana olevien hehkujen vaihto onnistuu magneettipitimen kanssa ja näppärillä sormilla pumppuun ja suutinputkistoon koskematta, vaikka vähän ahdasta onkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa