vento 1.9 td ei lähde kylmänä millään käyntiin
Valvoja: ffp jäsenet
vento 1.9 td ei lähde kylmänä millään käyntiin
Elikkä 1.9 td vento ei lähde millään kylmänä käyntiin saa sahata vaikka kuinka pitkään sit se viimein lähtee ei auta vaikka hehkutta 20kertaa ja sit lämpimänä lähtee normaalisti auttakaa miestä hädässä. Koneena tosissaan AAZ
Tarvitset nivelelliset räikkälenkit. Muistaakseni 8 ja 12mm. Pitkät hylsyt on kätevät myöskin, niissä tulpissa, joihin räikällä pääsee. Tarkista koot. Yhden keskimmäisen hehkutulpan kuparikiskon kiinnitysmutteri on erityisen hankalassa paikassa (riippuu vähän moottorin tyypistä). Minä taivuttelin teräsmitasta tukilatan, jolla mutterin sai tuettua kohtisuoraan hehkutulpan kierteeseen nähden. Näin sen saa alkuun kierteelle. Mutterit putoaa helposti lohkon ja pumpun väliin. laita siihen rätti tms.
Kerro, mitä ja milloin niille hehkuille on tehty ? Mitattu, uusittu osa/kaikki ?
Etukammiokone tarttee aina toimivat hehkut käynnityäkseen, myös ns puolihaaleena. Tosin jotkut konetyypit käynnistyy ilman hehkua lämpimänä, mutta silloin puhutaan ajolämpimästä koneesta. Ns jälkihehkutus vähentää savutusta ja tasaa käyntiä.
Sinuna mittaisin ensin hehkut ja samalla tsekkaa että virtaa tulee kun hehkuvalo palaa.
Niin ja alkoiko tää vaiva yhtäkkiä, vaiheittain vai pikkuhiljaa ?
Niin ja ne hehkutkin kuluu ja vanhenee eli eivät aina kuole ns kokonaan vaan toiminta vaan hiipuu iän myötä tosin luulen että sulla on useampi pimeenä ja lisäksi voi olla suutin vikaakin mutta aloita hehkuista.
Etukammiokone tarttee aina toimivat hehkut käynnityäkseen, myös ns puolihaaleena. Tosin jotkut konetyypit käynnistyy ilman hehkua lämpimänä, mutta silloin puhutaan ajolämpimästä koneesta. Ns jälkihehkutus vähentää savutusta ja tasaa käyntiä.
Sinuna mittaisin ensin hehkut ja samalla tsekkaa että virtaa tulee kun hehkuvalo palaa.
Niin ja alkoiko tää vaiva yhtäkkiä, vaiheittain vai pikkuhiljaa ?
Niin ja ne hehkutkin kuluu ja vanhenee eli eivät aina kuole ns kokonaan vaan toiminta vaan hiipuu iän myötä tosin luulen että sulla on useampi pimeenä ja lisäksi voi olla suutin vikaakin mutta aloita hehkuista.
Edelliseen lisätäkseni kokemusperäinen tietoni kertoo, että kolmella hehkulla toimii vielä lähes huomaamatta ja kahdella ei sitten millään. Yli 5 asteen lämpötiloissa ei enää ole ihan hirveästi väliä, mutta heti nollan alapuolella ei välttämättä lähde edes yhdellä akullisella. Ja hehkuiksi vain Boschin Duratermiä. Muut ei kestä, eikä niitä kovin mielellään kovin usein vaihtele. Pumpun takana olevien hehkujen vaihto onnistuu magneettipitimen kanssa ja näppärillä sormilla pumppuun ja suutinputkistoon koskematta, vaikka vähän ahdasta onkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa