skoda octavia 1.9tdi -05 öljyvalo, esp valo palaa missä vika
Valvoja: ffp jäsenet
skoda octavia 1.9tdi -05 öljyvalo, esp valo palaa missä vika
Ajon aikana vakkari lähti pois päältä sitte sytty moottorinhäiriövalo, öljynpainevalo ja espvalo ja flekti alko huutaan täysilä ja lämpömittari ja kierroslukumittari lakkasi toimimasta. Häiriö valo sammu ja muut jäi palamaan. Se jälkeen yhen päivän toimi normaalisti ja nyt taas tekee samaa ja ei pysy käynnissä jos häiriövalo ei syty kun laittaa virrat pääle. Oisko johtosarjassa, maadotuksessa tai ohjausboksissa häikkää?? Mistä kannattais tutkia, kokemuksia?
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
ei näkyny johtosarjoissa mitään, luetutin koodit elekmalla. tämmösiä löyty
-p1649 missing message from abs ecu
-p1636 missing message from airbag control
-p1699 missing message from steering wheel
-p1637missing message from central electronic control
-p1635missing message from air conditioner contorol
oiskohan ohjausboksi tai mittaristo ? Onko kellään ollu samanlaisia ongelmia/koodeja?
-p1649 missing message from abs ecu
-p1636 missing message from airbag control
-p1699 missing message from steering wheel
-p1637missing message from central electronic control
-p1635missing message from air conditioner contorol
oiskohan ohjausboksi tai mittaristo ? Onko kellään ollu samanlaisia ongelmia/koodeja?
sähköt sekasin. oljyvalo
ei näkyny johtosarjoissa mitään, luetutin koodit elekmalla. tämmösiä löyty
-p1649 missing message from abs ecu
-p1636 missing message from airbag control
-p1699 missing message from steering wheel
-p1637missing message from central electronic control
-p1635missing message from air conditioner contorol
oiskohan ohjausboksi tai mittaristo ? Onko kellään ollu samanlaisia ongelmia/koodeja?
-p1649 missing message from abs ecu
-p1636 missing message from airbag control
-p1699 missing message from steering wheel
-p1637missing message from central electronic control
-p1635missing message from air conditioner contorol
oiskohan ohjausboksi tai mittaristo ? Onko kellään ollu samanlaisia ongelmia/koodeja?
Eikös se jollain ollut tässä vähän aikaa sitten kaikennäköistä vikakoodia pukannut ja airbagin boksikos se oli viallinen? Sekoitti samassa väylässä olevia signaaleja, josta pukkasi useampia vikakoodeja, ja kaikesta päätellen muuta vikaa ei autossa ollutkaan? Akun jännite levossa sekä käynnissä kannattaa myös mitata. Jos ei vaikka lataa akkua kunnolla, niin liian alhainen jännite voi aiheuttaa ongelmia.
Copypastean tähän aiemmin kirjoittamani vastauksen toisaalta:
Caddy 1.9 tdi -06:ssa oli vähän vastaavaa oireilua taannoin. Oireet alkoi abs- ja sutimiseneston valojen vilkkumisella, sitten jatkuvalla palamisella. Myöhemmini mukaan liittyi ohjaustehostimen valo ja moottorivikavalo, ja nopeusmittari alkoi pätkimään ja hyytyi lopulta kokonaan. Polttoainemittari seilasi miten sattuu. Ilmastointi lakkasi toimimasta ilmeisesti siinä vaiheessa kun moottorivikavalo syttyi. Auto kävi ja kulki normaalisti.
Vikakoodeina tuli jotain can-väylään ja mm. abs-pumppuun liittyvää. Koska oikeet alkoivat abs-valolla, tehtiin valistunut arvaus ja käytetty abs-pumppu elekroniikkaboxeineen (vag, made in china!) paikalleen - ja kas, kaikki oireet katosivat. Eli arvaus: joku can-väylään liitetty purkki tai johdotus on risa ja sekoittaa väylän liikenteen ja kaikki siihen liittyvä sekoilee.
Caddy 1.9 tdi -06:ssa oli vähän vastaavaa oireilua taannoin. Oireet alkoi abs- ja sutimiseneston valojen vilkkumisella, sitten jatkuvalla palamisella. Myöhemmini mukaan liittyi ohjaustehostimen valo ja moottorivikavalo, ja nopeusmittari alkoi pätkimään ja hyytyi lopulta kokonaan. Polttoainemittari seilasi miten sattuu. Ilmastointi lakkasi toimimasta ilmeisesti siinä vaiheessa kun moottorivikavalo syttyi. Auto kävi ja kulki normaalisti.
Vikakoodeina tuli jotain can-väylään ja mm. abs-pumppuun liittyvää. Koska oikeet alkoivat abs-valolla, tehtiin valistunut arvaus ja käytetty abs-pumppu elekroniikkaboxeineen (vag, made in china!) paikalleen - ja kas, kaikki oireet katosivat. Eli arvaus: joku can-väylään liitetty purkki tai johdotus on risa ja sekoittaa väylän liikenteen ja kaikki siihen liittyvä sekoilee.
Selviskö se ocusokota:n vika?
Omassa huomasin eilen, että ilmastointi ei toimi. Sitte kotipihaan tullessa molemmat flektit pyörii, vaikka kevyessä ajossa oli.
Nyt tuossa ku aloin lukemaan vikakoodeja, niin ei saa yhteyttä mihinkään muuhun kuin moottorin ecuun. Sitte vielä tuossa ku oli pari minuuttia ollu virrat päällä, niin lähti flektit taas pyörimään vaikka autoa ei ollut edes käynnistetty tänään.
Omassa huomasin eilen, että ilmastointi ei toimi. Sitte kotipihaan tullessa molemmat flektit pyörii, vaikka kevyessä ajossa oli.
Nyt tuossa ku aloin lukemaan vikakoodeja, niin ei saa yhteyttä mihinkään muuhun kuin moottorin ecuun. Sitte vielä tuossa ku oli pari minuuttia ollu virrat päällä, niin lähti flektit taas pyörimään vaikka autoa ei ollut edes käynnistetty tänään.
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 27 April 2014, 13:04:36.
Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,47,55,56,57,75,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 03G 906 021 LB
Component: R4 1,9L EDC G000SG 9251
Coding: 0000071
Shop #: WSC 73430
VCID: 6AA741AB0567
No fault code found.
Readiness: N/A
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Iso-Jaskan kannattaa kokeilla lukea koodit jollain sopivammalla versiolla kuin VCDS-Litellä. Se ei nimittäin ymmärrä II-koppaisen Octavian CAN-väylän päälle yhtään mitään ja pääsee tämän vuoksi kiinni vain ja ainoastaan moottorinohjaukseen.
Sitten kun koodit on luettu oikealla piuhalla, niin jatkot...
Sitten kun koodit on luettu oikealla piuhalla, niin jatkot...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa