Minimi starttivirta jakajapumpulliseen.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

Minimi starttivirta jakajapumpulliseen.

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 20.1.2014 21:22

Seuraavaa tuossa kuutioin akkua etsiskellessäni,eli pienin tuntemani järkevän hintainen akku olisi vartan 18Ah AGM ns. mönkijä/moottoripyörän akku mille luvataan kylmäkäynnistykselle 250A potkua.

Faktoja:
-1.9 tdi (AHU) ja tämä ei siis vakio,eli aavistuksen raskaampi pyörittää kaiketi jäykempien venttiilijousien vuoksi( 32-34 Kg aikaisemman 25-27 Kg sijaan) ja miten lie isompi nestepää vaikuttaa asiaan?
-Käytetään VAIN kesäisin
- ylimääräiset sähkölaitteet johtosarjasta karsittu minimiin,eli egr hilut poistettu ja kaikki autohifiin viittaava johdotus poistettu,eli niitäkään ei tule,takalasinpyyhkijää jne jne,eli todellakin kaikki sähköistys on minimissään.
-laturi on täysin uusi 120A versio


Omia toiveita:
-Kestäisi pari kesää luotettavasti
-olisi kuitenkin ok käynnistymään ja kestäisi muutaman starttauksen peräkkäin luotettavasti.
-Säästäisin ~10Kg painoa tuolla keulalta ja akun saisi piilotettua lähes näkymättömiin kohtuudella.
- Tärinää väittävät tuommoisen kestävän ja se on jo 1 ehdoton juttu.

varmaan jotakin tuosta nyt jäi,mutta eiköhän tuosta idea selviä.




http://lapinakkumaailma.fonectanverkkok ... --12v-18ah tuossa jotain dataa aiheesta.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.1.2014 23:13



Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa