Seuraavaa tuossa kuutioin akkua etsiskellessäni,eli pienin tuntemani järkevän hintainen akku olisi vartan 18Ah AGM ns. mönkijä/moottoripyörän akku mille luvataan kylmäkäynnistykselle 250A potkua.
Faktoja:
-1.9 tdi (AHU) ja tämä ei siis vakio,eli aavistuksen raskaampi pyörittää kaiketi jäykempien venttiilijousien vuoksi( 32-34 Kg aikaisemman 25-27 Kg sijaan) ja miten lie isompi nestepää vaikuttaa asiaan?
-Käytetään VAIN kesäisin
- ylimääräiset sähkölaitteet johtosarjasta karsittu minimiin,eli egr hilut poistettu ja kaikki autohifiin viittaava johdotus poistettu,eli niitäkään ei tule,takalasinpyyhkijää jne jne,eli todellakin kaikki sähköistys on minimissään.
-laturi on täysin uusi 120A versio
Omia toiveita:
-Kestäisi pari kesää luotettavasti
-olisi kuitenkin ok käynnistymään ja kestäisi muutaman starttauksen peräkkäin luotettavasti.
-Säästäisin ~10Kg painoa tuolla keulalta ja akun saisi piilotettua lähes näkymättömiin kohtuudella.
- Tärinää väittävät tuommoisen kestävän ja se on jo 1 ehdoton juttu.
varmaan jotakin tuosta nyt jäi,mutta eiköhän tuosta idea selviä.
http://lapinakkumaailma.fonectanverkkok ... --12v-18ah tuossa jotain dataa aiheesta.
Minimi starttivirta jakajapumpulliseen.
Valvoja: ffp jäsenet
http://lapinakkumaailma.fonectanverkkok ... 5-12v-14ah
Tommosella ainakin lähtee
Tommosella ainakin lähtee
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa