Superb 1.9 tdi, ei starttaa, moottorivalo palaa, ei koodeja
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Superb 1.9 tdi, ei starttaa, moottorivalo palaa, ei koodeja
Eli tänään auto sammutettu ajosta. Seisoi vajaa 10min jonka jälkeen tarkoitus liikenteeseen, kaikki vaikutti normaalilta, aiemmin ei mitään oireita, mutta autopa ei starttaa, ei edes yritä mitään tehdä, siis valot syttyy, hehku hoituu, valot sammuu normaalisti paitsi moottorivikavalo ja latauksen merkkivalo jää palamaan, jälkimmäinen toki kun ei käynnisty.
VCDS tsekattu koodit, ei koodeja, eikä koodejen nollaus yritykselläkään sammu valo. Moottorin ohjaus antaa tiedon että MIL Off, EOBD DTC's 0, kaikki muu passed siinä samaisessa ikkunassa paitsi EGR Failed or Incomplete.
Tuo egr taas ei anna vikakoodia kuitenkaan, ei edes pending dtc's puolella ollut mitään. Eikä tuon käsittääkseni pitäisi estää starttaus yritystäkään??
Mikä ihme tuolle mahtoi tulla, ennen sammutusta ja ongelmaa ajettu yli 100km paria pysähtymistä lukuunottamatta ja ei mitään oireita ollut, kaikki toimi, vedot kunnossa, ei mitään.
VCDS tsekattu koodit, ei koodeja, eikä koodejen nollaus yritykselläkään sammu valo. Moottorin ohjaus antaa tiedon että MIL Off, EOBD DTC's 0, kaikki muu passed siinä samaisessa ikkunassa paitsi EGR Failed or Incomplete.
Tuo egr taas ei anna vikakoodia kuitenkaan, ei edes pending dtc's puolella ollut mitään. Eikä tuon käsittääkseni pitäisi estää starttaus yritystäkään??
Mikä ihme tuolle mahtoi tulla, ennen sammutusta ja ongelmaa ajettu yli 100km paria pysähtymistä lukuunottamatta ja ei mitään oireita ollut, kaikki toimi, vedot kunnossa, ei mitään.
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Jatketaan tätä jos tärppäis.
En oikein usko että ajonestossa olisi vikaa. Virtalukon pohjan vialtakaan ei vaikuttaisi kun moneen kertaan yritin eikä mitään, ei naksaustakaan kuulunu startin suuntimista. Tosiaan kun päivän seistyään, mihinkään liikuttamatta, vaihteistoon tms koskematta lähtikin ekasta käyntiin, nyt käynyt tämän pari päivää mukisematta, ei mitään häiriöitä vikavaloja tms.
Mutta vika on aika veemäinen jos on jossain kauempana tms ja ei lähdekään käyntiin eli selvitettävähän tuo olisi. Korjaamollekkaan ei viitsisi mahdollisesti päivien selvityksestä ja vikahoidosta ensimmäisenä maksaa itseään kipeäksi.
Ja autohan on vm08 aj.183tkm jos se nyt mitään vaikuttaa/auttaa.
Mietinkin että onko näissä joku rele mikä olisi voinut tuossa pidemmällä matkalla lämmitä ja ei sitten toiminutkaan kun piti uudelleen starttailla? Itse asiassa tarkemmin sanoen matkahan oli yli 200km ja reilu pari tuntia putkeen ajossa/käynnissä eikä kuten aiemmin hätäisesti heitin tuon yli 100km. Tai mahdollisesti sitten joku heräte tms lämmitessään mennyt jonkinlaiseen katkokseen jossain liitoksessa joka sitten kunnolla jäähdyttyään saakin kontaktia. Täysin arvailua, mutta jollain lailla tuon melkeinpä täytyy liittyä starttiin tai sen herättelyyn, virtalukko on muutenkin täysin jeti, ei ylimäärästä liikettä/väljyyttä havaittavissa, toki kaikki on mahdollista.
Tämä vikahan voisi tulla/on voinut tulla muihinkin kulkineisiin, joten jos jollain on jonkinlaista kokemusta vastaavasta ja missä vika oli niin mielelläni ottaisin tietoa, ideoita tai ajatuksia vastaan.
En oikein usko että ajonestossa olisi vikaa. Virtalukon pohjan vialtakaan ei vaikuttaisi kun moneen kertaan yritin eikä mitään, ei naksaustakaan kuulunu startin suuntimista. Tosiaan kun päivän seistyään, mihinkään liikuttamatta, vaihteistoon tms koskematta lähtikin ekasta käyntiin, nyt käynyt tämän pari päivää mukisematta, ei mitään häiriöitä vikavaloja tms.
Mutta vika on aika veemäinen jos on jossain kauempana tms ja ei lähdekään käyntiin eli selvitettävähän tuo olisi. Korjaamollekkaan ei viitsisi mahdollisesti päivien selvityksestä ja vikahoidosta ensimmäisenä maksaa itseään kipeäksi.
Ja autohan on vm08 aj.183tkm jos se nyt mitään vaikuttaa/auttaa.
Mietinkin että onko näissä joku rele mikä olisi voinut tuossa pidemmällä matkalla lämmitä ja ei sitten toiminutkaan kun piti uudelleen starttailla? Itse asiassa tarkemmin sanoen matkahan oli yli 200km ja reilu pari tuntia putkeen ajossa/käynnissä eikä kuten aiemmin hätäisesti heitin tuon yli 100km. Tai mahdollisesti sitten joku heräte tms lämmitessään mennyt jonkinlaiseen katkokseen jossain liitoksessa joka sitten kunnolla jäähdyttyään saakin kontaktia. Täysin arvailua, mutta jollain lailla tuon melkeinpä täytyy liittyä starttiin tai sen herättelyyn, virtalukko on muutenkin täysin jeti, ei ylimäärästä liikettä/väljyyttä havaittavissa, toki kaikki on mahdollista.
Tämä vikahan voisi tulla/on voinut tulla muihinkin kulkineisiin, joten jos jollain on jonkinlaista kokemusta vastaavasta ja missä vika oli niin mielelläni ottaisin tietoa, ideoita tai ajatuksia vastaan.
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Tämä on 1 korin superb, ei vaikuta olevan niin hifistynyt elektroniikka kuin monessa muussa jo tuonkin ikäisessä kapistuksessa. Että voihan se sitten kai olla vikaa rekisteröimättäkin?
Voisihan se startissakin olla, mutta yleensä kun ne on edes yrittänyt naksuttaa, tämä ei sillä kertaa. Ja sitten taas kun ilman mitään ongelmia on startannut useamman kerran eilen ja tänään liikkuessa.
On se kai vaan jatkettava pään raavintaa ja toivottava että vika ei uusi kaukana kotoa. Täytyy varmaan nyt kaivella tuo startti tuolta muovien kätköistä esiin ja tsekattava kaikki siihen liittyvä. Akussakin on kytyä ja sen kaapelikengät puhtaat ja hyvin kiinni.
PS. käytössä VCDS ja aito ross-tech kaapeli.
Prkl näitä nyky leluja.
Voisihan se startissakin olla, mutta yleensä kun ne on edes yrittänyt naksuttaa, tämä ei sillä kertaa. Ja sitten taas kun ilman mitään ongelmia on startannut useamman kerran eilen ja tänään liikkuessa.
On se kai vaan jatkettava pään raavintaa ja toivottava että vika ei uusi kaukana kotoa. Täytyy varmaan nyt kaivella tuo startti tuolta muovien kätköistä esiin ja tsekattava kaikki siihen liittyvä. Akussakin on kytyä ja sen kaapelikengät puhtaat ja hyvin kiinni.
PS. käytössä VCDS ja aito ross-tech kaapeli.
Prkl näitä nyky leluja.
Viimeksi muokannut samisalami, 13.1.2014 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Jos se mitään auttaa niin silloin kun vika oli päällä, missään ei ollut koodeja mutta tuolta moottorin tietojen kautta Readiness valinnalla aukeaa ao ikkuna, kun auto ei suostunut käynnistymään, ei edes yrittämään starttausta oli kyseisessä ikkunassa kaikki kuten nytkin paitsi EGR oli Failed or Incomplete
Voisiko tässä tuo tehdä jonkin testin, havaitsee ettei tuossa kaikki ole kunnossa eikä anna siksi käynnistää? Mutta tästä huolimatta ei antanut koodia, koodit oli vieläkin tyhjät äsken katsottuna.
Voisiko tässä tuo tehdä jonkin testin, havaitsee ettei tuossa kaikki ole kunnossa eikä anna siksi käynnistää? Mutta tästä huolimatta ei antanut koodia, koodit oli vieläkin tyhjät äsken katsottuna.
On se kai vaan jatkettava pään raavintaa ja toivottava että vika ei uusi kaukana kotoa.
Jättää sellaseen paikkaan että saa helposti tönäsemällä käyntiin, ja pitää yleismittarin mukana niin voi mitata vian kun se on päällä. Startin solenoidin johtojen mittaamisesta kannattaa alottaa, tähän tosin tarvitaan joku kääntämään samaan aikaan avaimesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa