T5 2,5 TDI nykii dpf:n aikana, nyt syttyi häiriövalo

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

T5 2,5 TDI nykii dpf:n aikana, nyt syttyi häiriövalo

ViestiKirjoittaja Levis » 19.12.2013 20:04

Useamman vuoden nykinyt regeneroinnin aikana ja pahentunut kokoajan. Nyt alkoi vilkkumaan hehkun merkkivalo ja sitten hetken päästä syttyi keltainen moottorin häiriövalo.

Mitkä ovat todennäköisimmät syyt noille koodeille. Yksi hyvä nyrkkipaja olisi, mutta siellä ei tuota koodin lukua ja selvitystyötä niinkään osata eli jos täältä löytyisi siihen apu.

244 tkm, -06.

Vikakoodit:

4 Faults Found:
012601 - Intake Manifold Runner Control
P3139 - 000 - Signal Out of Tolerance
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 12.46 V
Duty Cycle: 0.0 %
Lambda: -12.5 %
Lambda: 0.0 %
(no units): 48.0

005215 - Mass Air Flow during Regeneration too High
P145F - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 240275 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 1806 /min
Speed: 42.0 km/h
Load: 6.7 %
Duty Cycle: 100.6 %
Duty Cycle: 11.8 %
Mass Air / Rev.: 295.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 560.0 mg/str

009299 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2453 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
(no units): 15.30
(no units): 5.10
Mass Flow: 0.00 g/s
Temperature: 192.0°C
Temperature: -11.7°C

001027 - EGR Valve (N18)
P0403 - 000 - Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 241120 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 2646 /min
Speed: 62.0 km/h
Duty Cycle: 85.3 %
Voltage: 14.52 V
Mass Air / Rev.: 420.0 mg/str
Duty Cycle: 47.4 %
Bin. Bits: 00000000

Readiness: 1 1 0 0 0

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 19.12.2013 23:25

Eli koodi 1 "kaasuläppä" säätö alueen ulkopuolella, taskista johtojen kunto, vaihda läppä

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 193/012691

Koodi 2 ilmamäärä regeroinnissa liian suuri, johtuu "kaasuläpästä"

Koodi 3 Hiukkas suodattimen eropaine anturi rikki näitä menee

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 453/009299

Koodi 4 Egr järjestelmässä vikaa, todennäköisesti säätö läppä jumissa

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 403/001027

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 20.12.2013 10:40

Oiskos DPF jo syytä vaihtaa noilla kilometreillä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa