Golf iv 1.9TDi 66kw tehoa lisää
Valvoja: ffp jäsenet
Golf iv 1.9TDi 66kw tehoa lisää
Tuli hommattua tollainen golffi käyttikseks. Pikkasen kyllä pitäis saada tehoa lisää. 150-200hp on tavoitteena.
Mistä kannattaa lähteä tätä hommaa tekemään? Mistä saa osia edullisimmin? Onko jotain pajoja jotka tekee näitä?
Minkälainen hyöty on kiinancoolerilla ja/tai putkistolla?
Ei ole tullu pelattua ollenka näitte dieseleitten kanssa ja neuvoja kaivataa.
Mistä kannattaa lähteä tätä hommaa tekemään? Mistä saa osia edullisimmin? Onko jotain pajoja jotka tekee näitä?
Minkälainen hyöty on kiinancoolerilla ja/tai putkistolla?
Ei ole tullu pelattua ollenka näitte dieseleitten kanssa ja neuvoja kaivataa.
Suuttimet, ahdin, map-anturin päivitys, vakio-coolerin putsaus ja ilmankierron varmistus sekä ohjelmointi. Kenties kytkimen päivityskin, riippuen alavääntöjen ahneudesta sekä paikallaan olevan kytkimen kunnosta. Näillä päästään tehohaarukkaasi. Rahaa varaisin parisen tonnia jos itse hoitaa kaiken asennustyön. Halvemmallakin saa jos ostaa käytettyjä osia ja malttaa valkata ohjelman tekijöiden väliltä.
Kiinancoolerilla ja putkistolla et tee mitään.
Isommat suuttimet ja turbon muokkaus (tai uusi turbo), Findiesel ja FIN-turbo
Uusi softa. Findiesel on aika pätevä näihin näitä tekemään. Findieselin sivuilta voit tarkastella heidän aikasempia tehopäivityksiä.
Vakio cooleri piisaa hyvin, mutta pohjalla saattaa olla hyvin muutama litra öljyä, joten PERUSTEELLINEN putsaus on tarpeen, ettei öljy liikahda sinne, minne sitä ei pitäisi mennä.
Kestävämpi kytkin esim Darkside Developmentsiltä Briteistä. Esim G60 kiinteällä vauhtipyörällä.
Jos haluat helpolla päästä niin soita Findieselille, pyydä tarjous asennustöineen tai pelkät osat.
Isommat suuttimet ja turbon muokkaus (tai uusi turbo), Findiesel ja FIN-turbo
Uusi softa. Findiesel on aika pätevä näihin näitä tekemään. Findieselin sivuilta voit tarkastella heidän aikasempia tehopäivityksiä.
Vakio cooleri piisaa hyvin, mutta pohjalla saattaa olla hyvin muutama litra öljyä, joten PERUSTEELLINEN putsaus on tarpeen, ettei öljy liikahda sinne, minne sitä ei pitäisi mennä.
Kestävämpi kytkin esim Darkside Developmentsiltä Briteistä. Esim G60 kiinteällä vauhtipyörällä.
Jos haluat helpolla päästä niin soita Findieselille, pyydä tarjous asennustöineen tai pelkät osat.
Voin sanoa, että tuo vuotava ja öljyä täynnä oleva välijäähdytin kannattaa vaihtaa. Jos ei vielä vuoda, niin ahtopaineita nostamalla rupeaa nuo muovipäädyt porsimaan. Ei tuo lisää tehoa todennäköisesti, mutta eipähän hörppää ilmaa ja pysyy ahtoilma viileänä.
Tuollainen menee "bolt-on" ja löytyy samantien jos on tarvista:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18 ... 4%E4hdytin
Ohjeetkin saat tarvittaessa vaihtoon.
Enkä ymmärrä miksi noita kiinalaisia coolereita haukutaan paitsi, jos haluat vain ostaa blingbling takia merkki coolerin ja maksaa itsesi kipeäksi. Olen nähnyt 300,400,500 ja 600 heppaisia autoja kiinacooleireilla ja toimivat. Välijäähdyttimet nyt ei ole mitään rakettitiedettä, mutta kiinalaista turboa mä en ostaisi, kun siihen tarvitaan jo hieman insinööri työtäkin.
Ja Arttua/Findieseliä voin suositella.
Tuollainen menee "bolt-on" ja löytyy samantien jos on tarvista:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18 ... 4%E4hdytin
Ohjeetkin saat tarvittaessa vaihtoon.
Enkä ymmärrä miksi noita kiinalaisia coolereita haukutaan paitsi, jos haluat vain ostaa blingbling takia merkki coolerin ja maksaa itsesi kipeäksi. Olen nähnyt 300,400,500 ja 600 heppaisia autoja kiinacooleireilla ja toimivat. Välijäähdyttimet nyt ei ole mitään rakettitiedettä, mutta kiinalaista turboa mä en ostaisi, kun siihen tarvitaan jo hieman insinööri työtäkin.
Ja Arttua/Findieseliä voin suositella.
Jep, täältä myös kehut kiinakuulerileille ja Artulle. Ei ole tekemistä toistensa kanssa, mutta yhdessä toimivat hyvin.
Mulla AFN:ssä kiinakuuleri ja se olikin se ainoa mitä Arttu kehui että dynossa toimii, kun jäätiin 200kw tavoitteesta...
EDIT: lisäyksenä, että on noita kiinakuulereita muissakin peleissä kiinni ja alta 400kw ei ole tullut imulämpöjen kanssa ongelmia. Toiset pelkää sanaa kiina ja toiset osaa ottaa silmän käteen...
Mulla AFN:ssä kiinakuuleri ja se olikin se ainoa mitä Arttu kehui että dynossa toimii, kun jäätiin 200kw tavoitteesta...
EDIT: lisäyksenä, että on noita kiinakuulereita muissakin peleissä kiinni ja alta 400kw ei ole tullut imulämpöjen kanssa ongelmia. Toiset pelkää sanaa kiina ja toiset osaa ottaa silmän käteen...
Jarskii-
Kerro toki minulle kumpi kestää enemmän ahtopaineita muovipäätyinen välijäähdytin vai metallipäätyinen välijäähdytin.
Ja on muuten kokemusta nissanin, saab:n ja vw:n muovipäätyisistä coolereista, jotka porsivat IHAN varmasti hieman kovemmilla ahtopaineilla. Varsinkin jos ikää alkaa olla 10 vuotta ajettu 300tkm.
Kerro toki minulle kumpi kestää enemmän ahtopaineita muovipäätyinen välijäähdytin vai metallipäätyinen välijäähdytin.
Ja on muuten kokemusta nissanin, saab:n ja vw:n muovipäätyisistä coolereista, jotka porsivat IHAN varmasti hieman kovemmilla ahtopaineilla. Varsinkin jos ikää alkaa olla 10 vuotta ajettu 300tkm.
Jarskii-- VNT-ahtimessa huonolla tuurilla sen kalleimman komponentin eli turbon.
_GTI_ Tarkista tosissaan samalla mitä jo ehdotettiin, että minkä verran tuolla välijäähdyttimessä on öljyä sisällä, kun rupeat noita osia vaihtamaan sekä ettei tippase läpi.
Niin ja Arttu varmaan totesi, että käyt paikan päällä lastuttamassa tuon auton penkissä?
_GTI_ Tarkista tosissaan samalla mitä jo ehdotettiin, että minkä verran tuolla välijäähdyttimessä on öljyä sisällä, kun rupeat noita osia vaihtamaan sekä ettei tippase läpi.
Niin ja Arttu varmaan totesi, että käyt paikan päällä lastuttamassa tuon auton penkissä?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Mitä minä olen oppinut, niin kannattaa laittaa kerralla isommat komponentit.
Kun ei tule käytännössä kalliimmaksi. Ja jos ei ole heti rahaa ostaa kaikkia osia, niin on jo valmiina vaikka isommat suuttimet ja turbo odottamassa muita osia kaverikseen.
Saahan sen ohjelman muokattua kun osia tulee lisää. Eikä se ole enää niin kallista.
Isonkin vnt turbon saa heräämään hyvin myös pienillä tehoilla. Ja on vara virittää reilusti.
Nälkä kasvaa monesti syödessä.
Fin dieselillä olen itsekkin säädättänyt autoani useita kertoja. On hyvä paikka!
Kun ei tule käytännössä kalliimmaksi. Ja jos ei ole heti rahaa ostaa kaikkia osia, niin on jo valmiina vaikka isommat suuttimet ja turbo odottamassa muita osia kaverikseen.
Saahan sen ohjelman muokattua kun osia tulee lisää. Eikä se ole enää niin kallista.
Isonkin vnt turbon saa heräämään hyvin myös pienillä tehoilla. Ja on vara virittää reilusti.
Nälkä kasvaa monesti syödessä.
Fin dieselillä olen itsekkin säädättänyt autoani useita kertoja. On hyvä paikka!
Nojoo, löytyy ja löytyy. Se miten pitkälle mikäkin virittäminen on kannattavaa niin on eri asia. Jos 1.9TDI:stä lähetään hakemaan 300 heppaa on se jo harrastamista, mutta monelle tuossa vaiheessa edullisempi tapa on ostaa tarpeeks isolla diisselimyllyllä oleva BMW ja lastuttaa se.
150hp saa helposti ja kohtalaisen halvalla irti, joten lisätehojen hakeminen yli tuon 150:n on mielestäni arkikäyttöön vähän niin ja näin. Harrasteautot sitten erikseen.
150hp saa helposti ja kohtalaisen halvalla irti, joten lisätehojen hakeminen yli tuon 150:n on mielestäni arkikäyttöön vähän niin ja näin. Harrasteautot sitten erikseen.
Mulla on tollasessa 66kw 4motionissa tällä hetkellä Ultime 1 stage suuttimet, FIN-turbon tekemä bolt-on puhallin ja ohjelmointi. Penkitetty 175hp ja 419 nm. Cooleri vielä vakio. Pitää vaihtaa koska ahtolämmot nousee 70 asteen hujakoille. Liikuttaa ihan mukavasti. Etuvetona ajettuna varmasti riittävä määrä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa