appiukolla ko. kulkine alla BMM moottorilla jossa toissailtana kesken ajon syttyi laturin merkkivalo 80 km / h vauhdissa jolloin rupesi ajamaan tien sivuun.
Seuraavaksi moottori sammui ja paikalle soitettiin hinuri. Paljastui että monilaitehihna on poikki, mutta ei siinä kaikki.. Se oli jotenkin onnistunut muljahtamaan myös jakopään hihnan puolelle samalla katkaisten jakohihnan..
Syynä luultavasti vuotava polttoainesuodattimen jalka joka haurastutti hihnan jne..
Mitenköhän suuri remppa mahtaa tulla.. Laakkosen mukaan ko koneissa on pehmeää kamaa olevat männät jotka helposti laajenee noisesta iskusta samalla vaurioittaen sylinteriä.
Onko näin?? Vanhemman liiton koneissa ainakin hydrauliset nostajat toimi sen verran sulakkeena että lähes aina selvisi venttiili / kansirempalla.
Melipiteitä ja mielellään jopa jotain faktaakin
Skoda Octavia scoutt 2,0 tdi moottorivaurio
Valvoja: ffp jäsenet
Eipä taida nykydieselissä (eikä vanhemissakaan) paljon olla tilaa kannen ja männän välissä, sylinteri missä venttiili jää auki ja mäntä käy sitä morjestamassa niin tuhoa tulee. Hyvällä tuurilla selviää kannen vaihdolla, huonommalla ei. Kaipa noi 2L pumpparin männät aika tukevaa tekoa ovat mutta karkaistu venttiililautanen kansitason ja männän välissä on aika kova pala.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Juu ei siellä tilaa ole, mutta ainakin vanhemmissa 1,6 ja 1,9 td padoissa ainakin hydr nostin silti oli se periksi antava tekijä yleensä noissa jolloin venttiileitten ja nostimien vaiholla selvisi.
Mutta laakkosella väittivät että 2,0 tdi koneessa olisi heikommat männät jotka antautuu helpommin.. ajattelinkin lähinnä että onko vain liikkeen puhetta kun ovat suoraan vain kahtelemassa vaihtokonetta.
Toki tuo aukaistaan ja tutkitaan, mutta jos jollain vastaavassa motissa käyny hihnarikko niin kiinnostaisikin, että mtä kaikkea meni paskaks
Mutta laakkosella väittivät että 2,0 tdi koneessa olisi heikommat männät jotka antautuu helpommin.. ajattelinkin lähinnä että onko vain liikkeen puhetta kun ovat suoraan vain kahtelemassa vaihtokonetta.
Toki tuo aukaistaan ja tutkitaan, mutta jos jollain vastaavassa motissa käyny hihnarikko niin kiinnostaisikin, että mtä kaikkea meni paskaks
Vaihtokone kuulostaa aika järkevältä. Vielä ios koneessa sattuu olemaan tavaraa ympärillä niin pääset niitä myymään vanhasta.
Keväällä ostin BMW M5 koneen 1600 eur.
Ja vanhasta olen saanut jo +800 ja jotain on vielä jäljelläkin. Tolla erotuksella en olisi saanut vanhaan koneeseen kun tiivisteet. ( vikana oli kiertokangen laakeri, Eli olisin tarvinut männän kangen ja kampuran ++++++++++
Keväällä ostin BMW M5 koneen 1600 eur.
Ja vanhasta olen saanut jo +800 ja jotain on vielä jäljelläkin. Tolla erotuksella en olisi saanut vanhaan koneeseen kun tiivisteet. ( vikana oli kiertokangen laakeri, Eli olisin tarvinut männän kangen ja kampuran ++++++++++
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa