Skoda Octavia scoutt 2,0 tdi moottorivaurio

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jarham
-
Viestit: 65
Liittynyt: 13.11.2005 1:57

Skoda Octavia scoutt 2,0 tdi moottorivaurio

ViestiKirjoittaja jarham » 22.11.2013 21:51

appiukolla ko. kulkine alla BMM moottorilla jossa toissailtana kesken ajon syttyi laturin merkkivalo 80 km / h vauhdissa jolloin rupesi ajamaan tien sivuun.

Seuraavaksi moottori sammui ja paikalle soitettiin hinuri. Paljastui että monilaitehihna on poikki, mutta ei siinä kaikki.. Se oli jotenkin onnistunut muljahtamaan myös jakopään hihnan puolelle samalla katkaisten jakohihnan..

Syynä luultavasti vuotava polttoainesuodattimen jalka joka haurastutti hihnan jne..

Mitenköhän suuri remppa mahtaa tulla.. Laakkosen mukaan ko koneissa on pehmeää kamaa olevat männät jotka helposti laajenee noisesta iskusta samalla vaurioittaen sylinteriä.

Onko näin?? Vanhemman liiton koneissa ainakin hydrauliset nostajat toimi sen verran sulakkeena että lähes aina selvisi venttiili / kansirempalla.

Melipiteitä ja mielellään jopa jotain faktaakin

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.11.2013 23:13

Eipä taida nykydieselissä (eikä vanhemissakaan) paljon olla tilaa kannen ja männän välissä, sylinteri missä venttiili jää auki ja mäntä käy sitä morjestamassa niin tuhoa tulee. Hyvällä tuurilla selviää kannen vaihdolla, huonommalla ei. Kaipa noi 2L pumpparin männät aika tukevaa tekoa ovat mutta karkaistu venttiililautanen kansitason ja männän välissä on aika kova pala.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.11.2013 23:32

Kansi nokka-akselilla ja venttiileillä yli 2100 €, kiertokanki vajaat 300 € kpl, mäntä renkaineen vajaat 400 € kpl ja kannentiiviste 75 €.

jarham
-
Viestit: 65
Liittynyt: 13.11.2005 1:57

ViestiKirjoittaja jarham » 22.11.2013 23:33

Juu ei siellä tilaa ole, mutta ainakin vanhemmissa 1,6 ja 1,9 td padoissa ainakin hydr nostin silti oli se periksi antava tekijä yleensä noissa jolloin venttiileitten ja nostimien vaiholla selvisi.

Mutta laakkosella väittivät että 2,0 tdi koneessa olisi heikommat männät jotka antautuu helpommin.. ajattelinkin lähinnä että onko vain liikkeen puhetta kun ovat suoraan vain kahtelemassa vaihtokonetta.

Toki tuo aukaistaan ja tutkitaan, mutta jos jollain vastaavassa motissa käyny hihnarikko niin kiinnostaisikin, että mtä kaikkea meni paskaks

jarham
-
Viestit: 65
Liittynyt: 13.11.2005 1:57

ViestiKirjoittaja jarham » 22.11.2013 23:34

Vaihtomotti kyllä löytys hiukka reilu 2000e

pptalo
-
Viestit: 36
Liittynyt: 23.5.2012 19:08

ViestiKirjoittaja pptalo » 23.11.2013 10:09

Vaihtokone kuulostaa aika järkevältä. Vielä ios koneessa sattuu olemaan tavaraa ympärillä niin pääset niitä myymään vanhasta.
Keväällä ostin BMW M5 koneen 1600 eur.
Ja vanhasta olen saanut jo +800 ja jotain on vielä jäljelläkin. Tolla erotuksella en olisi saanut vanhaan koneeseen kun tiivisteet. ( vikana oli kiertokangen laakeri, Eli olisin tarvinut männän kangen ja kampuran ++++++++++

jarham
-
Viestit: 65
Liittynyt: 13.11.2005 1:57

ViestiKirjoittaja jarham » 23.11.2013 13:02

Tohon rahaan tulis pelkkä kone ilman apulaitteita


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa