1000000 ajettu tdi edit: käynnistyy ja kulkee

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pptalo
-
Viestit: 36
Liittynyt: 23.5.2012 19:08

1000000 ajettu tdi edit: käynnistyy ja kulkee

ViestiKirjoittaja pptalo » 8.11.2013 18:32

Mikä näistä hajoiaa kokoajan ;-)
Mikä on pielessä kun hylmänä käynnistyy normaalisti, mutta lämpimänä n.4s. startti?
Kiihtyvyys on myös huono, eli voima puuttuu?
Maksimikierrokset 4600 r/min.

Kone käy erittäin nätisti, ei vuoda eikä kuluta vettä eikä öljyä.

Ajoitus nokasta ja pumpusta säädetty, on varmasti kohdallaan.
Kokeiltu varmasti ehjää ilmamäärämittaria.
Hukkaportti pelaa tosin ahtoja vain 0,7 bar.
Suuttimien korjauskertoimet hyvät.
Lämpötilannäyttö ok. Vag-com;lla 81c.

Mitä kannattaisi vielä testata kokeilla mitata?

Transporter 2.5 Tdi -96
Viimeksi muokannut pptalo, 18.11.2013 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 8.11.2013 18:39

Kurkkaa mitä testeri näyttää ennakoksi. jos pumpun puolella ennakonsäätö tms kettuilee?
Onko vikakoodeja luettu?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 8.11.2013 20:13

Onko oikeasti miljoona ajettu?

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 8.11.2013 20:19

Samaa hämmästelin et miljuunan ajettu ja nyt ei meinaa lähtee käyntiin. Aika kestäviä ;)

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 8.11.2013 20:44


pptalo
-
Viestit: 36
Liittynyt: 23.5.2012 19:08

ViestiKirjoittaja pptalo » 8.11.2013 21:09

On oikeasti ajettu miljoona eikä ole kestäviä, kun loota ja kytkin on pitänyt vaihtaa. ;-)

Ajoitukset ainankin tyhjäkäynnillä kohdallaan. Vai mitä "kozel" tarkoitit?
Vikakoodeja ei ole.

Kuva

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 8.11.2013 22:54

Pyöriikö startti riittävän nopeasti? uudemmissahan on tuollaista ollut, mut tuskin ton ikässä, vai onko tuossa se "syötönrajoitus" starttikierrosten mukaan?

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 9.11.2013 8:49

Tuohon käyntiinlähtöön voi vaikuttaa lämpötila-anturi mutta se ei selitä tehojen puutetta. Ilmamassamittari vois tehä tuon tehojen puutteen ja lämpimänä vaikean käynnistymisen, ehkä.
Edit. Ai se olikin jo kokeiltu...

Onko eroa onko keula ylä- vai alamäkeen startatessa?

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 9.11.2013 8:53

Ainakin itsella oli 1.9tdi(alh) golffissa startti kulunu ja teki juurikin noin. Kylmänä aina kun palmun alta käyntiin mutta kuumana ei heti jaksanut saavuttaa riittävää kierrosnopeutta ruiskutuksen aloittamiseksi, eli sai just startata sen useamman sekuntin. Startin vaihdolla korjaantui.

pptalo
-
Viestit: 36
Liittynyt: 23.5.2012 19:08

ViestiKirjoittaja pptalo » 9.11.2013 13:13

Lisätääs vielä-
Startti uusi ja pyörittää reippaasti.
Auton asennolla ei ole merkitystä eikä paljonko on löpöä tankissa.
Ja lämpötila näyttö Vag-com:in mukaan OK varmaankin sama tieto mikä menee ecu:lle

lisää ehdotuksia.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 9.11.2013 18:55

Mites katalysaattori, map anturi?
Ainakin veljen passatti oli tehoton kun katalysaattori oli tukkeutunut..

pptalo
-
Viestit: 36
Liittynyt: 23.5.2012 19:08

ViestiKirjoittaja pptalo » 9.11.2013 20:34

Katti tuli tänään minunkin mieleen, onko -96 sellainen? Jos pako puoli ahdistaisi se selittäisi tehottomuuden ja miljoonassa kilometrissä se voisi olla hyvinkin tukossa.
Mutta tohon käyntiinlähtöön se tuskin vaikuttaa, miten MAP:in toiminta testataan?

PS. Lisä kysymys mitä eroa on
transporter 2.5 tdi ACV 102 hv.
ja Volvo vm. 95 - 02 2.5 tdi 140 hv.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 9.11.2013 23:16

Kokeile jäähdyttää ruiskutuspumppu ja erityisesti nestepää. Jos käynnistyminen parantuu niin nestepää on väljä eikä se jaksa työntää suuttimista läpi starttikierroksilla.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 10.11.2013 9:27

MAP anturin oon testannut sillai että biltemasta se käsipumppu jossa on mittari ja voi pumpata yli- tai alipainetta. siitä sitten letku anturiin ja testerillä katsoo että map anturi antaa saman arvon kuin se mekaaninen mittari siinä pumpussa.

pptalo
-
Viestit: 36
Liittynyt: 23.5.2012 19:08

ViestiKirjoittaja pptalo » 10.11.2013 13:42

TDIfreak taitaa olla oikeilla jäljillä. Ajoin koneen oikein kuumaksi ja sammutuksen jälkeen uudestaan käyntiin, oli ennätyspitkä startti n.7s. kaadoin nestepään päälle kastelukannullisen kylmää vettä lähti käyntiin samalla lailla kun kylmänä.
Kannattaako noita pumppuja laitattaa vai vaihtaa käytetty tilalle?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 10.11.2013 14:59

Riippuu pitkälti käytetyn kilometreistä yms. Kyllä täältä varmaan löytyy harrastaja joka sulle vaihtaa nestepään tuohon sun pumppuun. Näin ainakin itse tekisin noilla kilometreillä olevalle volkkarille.

pptalo
-
Viestit: 36
Liittynyt: 23.5.2012 19:08

ViestiKirjoittaja pptalo » 10.11.2013 18:40

Mitähän uusi nestepää mahtaa maksaa n.?

Edit. Tilasin kunnostetun pumpun. Katsotaan josko sillä tulisi kuntoon.

pptalo
-
Viestit: 36
Liittynyt: 23.5.2012 19:08

ViestiKirjoittaja pptalo » 15.11.2013 15:40

Vaihdoin pumpun tänään.
Nyt lähtee hienosti käyntiin, niinkuin näillä kilsoilla kuuluukin.
Tehot ei noussut vieläkään normaalille tasolle (parani kyllä). Map sekä Maf arvot nousee todella hitaasti, mutta saavuttaa pyydetyn arvon kuitenkin.
Edellisellä rassauskerralla huomasin että joku on ruuvannut hukkaportin tangon todella lyhkäseksi, ilmeisesti vikaa on joku muukin etsinyt.
Niin ja mapille on vaihdettu läpinäkyvä letku missä on suodatin välissä.

Voisiko se olla toi N75 venttiili viallinen?

Katti tukossa?

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 15.11.2013 17:02

Ootko kurkannut imusarjaan, että onko siellä vielä ilman mentävä reikä?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 15.11.2013 17:10

Pasuunassa oli alipainepumppu sippi ja vielä egr venttiili paska josta vuosi alipaineet. Näin ei sitten jaksanu kunnolla turboa säätää. oli tehoton eikä tahtonu turbo ahtaa. Ed. Omistaja oli tämän takia vaihdattanu turbonkin.

pptalo
-
Viestit: 36
Liittynyt: 23.5.2012 19:08

ViestiKirjoittaja pptalo » 15.11.2013 19:00

Tarkistan huomenna ton imusarjan ja ton N75 venttiilin

Tarkastettu, Vikaa ei löytynyt. Katti tukossa?

pptalo
-
Viestit: 36
Liittynyt: 23.5.2012 19:08

ViestiKirjoittaja pptalo » 18.11.2013 21:06

Voi hyvät pojat ei näin! Joku tumpelo on töpännyt tosi pahasti, oikein naurattaa. Onkohan tällä ajeltu kuinkakin kauan tälläisenä.

Katin ulostulon hitsaus ei oikein ole ottanut onnistuakseen
Kuva

Lisäksi putki on työnnetty kennoon kiinni saakka
Kuva

Sisäänmeno puolelta näkee miltä alueelta pakokaasut on kulkenut
Kuva

Laitoin suoran putken tilalle, Nyt ahtaa 1.3 bar. ja kulku sen mukaista, pidemmässä kiihdytyksessä menee vikatilaan. Syynä varmaankin hukkaportin tanko joka on lyhennetty minimiin. Täytyy huomenna ruuvailla se säätöalueelle. Paljonko ahtoja saa olla?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 19.11.2013 12:15

Onhan tosissaan lahjakkaasti hitsattu :D
Ihmetyttää vaan kuinka tuo on edes mahdollista jos putkikin on työnnetty kennoon asti kiinni...
No, mikään ei ole mahdotonta kun oikeen aletaan "säätämään" :)

Laatokka
-
Viestit: 12
Liittynyt: 16.11.2013 21:15

ViestiKirjoittaja Laatokka » 24.11.2013 12:34

Ahtopainehan pitäisi vastata pyyntiä.Ja vagcomillahan sen näkee. Veikkaisin 0,8-1,0 bar. 88hv ajm koneessa ei tainnut olla pyynti kuin 0,6 bar.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa